Categories: بانک و بیمه

ایران زمین در مسیر تحولات بانکداری نوین

 به گزارش تجارت گردان به نقل از افق سرمایه، بانک‌ها امروزه با تسهیل تقاضاهایی که فروشندگان را از طریق کانال‌هایی که مصرف کننده تعیین می‌کند به پول وصل می‌کنند. این پویایی اساس رضایت مشتری را شکل می‌دهد که طی آن می‌تواند با نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری(CRM) پیوند یابد.

بانکداری دیجیتال بخشی از زمینه گسترده‌تر برای انتقال به بانکداری آنلاین است، جایی که خدمات بانکی از طریق اینترنت ارائه می‌شود. همچنین، تغییر از بانکداری سنتی به دیجیتال تدریجی بوده و به صورت مداوم ادامه دارد و با درجات مختلف دیجیتالی‌سازی خدمات بانکی ایجاد می‌شود.

بانکداری دیجیتال شامل سطح بالایی از اتوماسیون فرآیند و خدمات مبتنی بر وب است و ممکن است شامل APIهایی باشد که ترکیب خدمات بین نهادی را برای ارائه محصولات بانکی و ارائه معاملات امکان‌پذیر می‌کند و این امکان را برای کاربران فراهم می‌گرداند تا از طریق لپ تاپ، موبایل و خدمات خودپرداز به داده‌های مالی دسترسی پیدا کنند.

بانک‌ها برای سودآوری بیشتر نیازمند مشتریان بانکداری دیجیتال بوده و نتیجه گرفتند که برای عبور از مرزهای نوآوری باید از روش‌های جایگزین، تئوری‌ها و منابع داده استفاده شود. بسیاری از مطالعات بانکداری دیجیتال از طریق درک مشتری انجام می‌شود. با این حال، ادبیات نشان می‌دهد که عملکرد مالی بانک‌ها می تواند به ویژگی‌های تجربه بانکداری دیجیتال بهتر بستگی داشته باشد، که به طور کامل از طریق درک مدیران نشان داده نشده است.

سرعت قابل توجه توسعه فناوری‌های جدیدی که در چند سال گذشته مشاهده شده است، باعث ایجاد تغییر واضحی در ارتباطات بین فردی شد. با استفاده روزافزون از دستگاه‌های تلفن همراه و دسترسی آزادتر به شبکه جهانی، اکنون مردم کشورهای پیشرفته به روشی کاملاً متفاوت کار می‌کنند و اغراق نیست اگر بگوییم که یک انقلاب دیجیتالی در جریان است، که فرصت‌های جدید زیادی را ایجاد می‌کند، اما همچنین می‌تواند به مثابه تهدیدی نه تنها در زمینه امنیت سایبری، بلکه از طریق زیر سوال بردن مدل‌های تجاری سنتی و برهم زدن تعادل بازار که امروزه شاهد آن هستیم باشد.

مجید پور سعید مدیرعامل بانک ایران‌زمین در خصوص فعالیت این بانک در حوزه دیجیتال مارکتینگ، بیان کرد: بانکداری دیجیتال بر پایه تحولات عمیق فرهنگی و پذیرش مدرنیزاسیون در تمام لایه‌های مدیریتی، فرایندی، عملیاتی و فناوری است، بانکداری دیجیتال محقق نمی‌شود مگر اینکه زاویه دید ما از محصول‌گرا بودن به مشتری و خدمت‌رسانی با کیفیت و متنوع به او تغییر کند که این روند در بانک ایران‌زمین دنبال می‌شود.

پور سعید با بیان اینکه در عصر دیجیتال آگاهی از نیازهای مشتریان ملاک تصمیم‌گیری در بانک است، تصریح کرد: بانکداری دیجیتال داده محور بوده؛ ازاین‌رو در این بانک تلاش می‌شود با تحلیل رفتار مشتری، خدمات موردنیاز او همراه با ارزش‌افزوده قابل‌قبول، عرضه گردد و شبکه‌های اجتماعی و خدمات در بستر آن‌ها یکی از زمین‌های بازی بانکداری دیجیتال هستند و در برگیری آن‌ها به حدی است که ایجاد تغییر در آن‌ها می‌تواند اقتصاد یک کشور را با چالش مواجه سازد؛ ضمن آنکه کسب‌وکارهای امروزی نیز دیگر بدون شبکه‌های اجتماعی نمی‌توانند خدمات موردنیاز متقاضیان را ارائه کنند.

“سید محمدحسین استاد” مدیر روابط عمومی بانک ایران‌زمین، با اشاره به اهمیت رسانه‌های اجتماعی برای تعامل دوطرفه بانک و مشتری نیز اضافه کرد: مفهوم انتظارِ مشتری در عصر دیجیتال با چالش جدی مواجه شده است. به بیان ساده‌تر مشتری در فضای دیجیتال منتظر بانک نخواهد ماند، این بانک است که باید در همه حال کنار مشتری باشد و بر رفع نیازهای مالی او به بهترین شکل متمرکز شود.

این مدیر روابط عمومی در خصوص اجرای روابط عمومی دیجیتال در بانک ایران‌زمین و هم‌سویی آن در ارتباط نزدیک با مشتریان افزود: خبرهای خوبی در راه است. در حال حاضر بسیاری از موارد نظیر تعامل با مشتریان در شبکه‌های اجتماعی در راستای بانکداری دیجیتال، برقراری کانال‌های مختلف ارتباطی برای مشتریان؛ همچنین برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات در این حوزه انجام‌شده است و به‌زودی اتفاقات مهمی در این حوزه خواهد افتاد.

استاد یادآور شد: بانکداری دیجیتال الزاماتی مانند ابزار دیجیتال، روابط عمومی دیجیتال، ارتباط با مشتری دیجیتال و مشتریان دیجیتال می‌خواهد و هرکدام از این‌ها که نباشد، خلل بزرگی در کار ایجاد خواهد کرد.

گفتنی است؛ بانک ایران‌زمین در میان بانک‌های ایرانی توانسته است رتبه قابل قبولی را کسب کند که این اتفاق می‌تواند بیش‌ازپیش بر رابطه برنده-برنده بانک با مشتریان خود صحه بگذارد.

فتحنایی

Recent Posts

کسب رتبه اول بالاترین نرخ فروش شمش فولادی در بین رقبای داخلی در سال ۱۴۰۲

شرکت آهن و فولاد ارفع در سال ۱۴۰۲ موفق به کسب بالاترین میانگین نرخ فروش…

22 ساعت ago

بازدید علمی دانشجویان دانشگاه شهید چمران از پتروشیمی امیرکبیر

دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز در راستای توسعه روابط صنعت با دانشگاه و آشنایی با…

22 ساعت ago

آغاز عملیات اجرایی فیبرنوری ایرانسل در جویبار همزمان با سفر رئیس‌جمهوری به مازندران

همزمان با سفر رئیس‌جمهوری به استان مازندران، عملیات اجرایی پروژه فیبرنوری ایرانسل در شهرستان جویبار…

23 ساعت ago

جهش بی سابقه آمار بیمه البرز در سایه مدیریت جهادی

بیمه البرز سود خالص ۱۸۴ درصدی و رشد ۲۰۰ درصدی سود عملیاتی را تجربه کرد.

1 روز ago

پیام تبریک مدیرعامل بیمه البرز به مناسبت فرارسیدن ۲۷ اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی

مدیرعامل بیمه البرز به مناسبت فرارسیدن ۲۷ اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی در پیامی…

1 روز ago

برگزاری نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی صنایع با مشارکت فولاد مبارکه

نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی صنایع با محوریت چرخشهای تحول آفرین، هوشمند سازی و داده محوری…

1 روز ago