×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۹ تیر , ۱۴۰۳
ایریتک تنها شرکت پیشرو در معدن زغال سنگ ایران

ایرج فاضل بخشایشی، عضو هیئت مدیره شرکت ایریتک، اعلام کرد که این شرکت به عنوان اولین شرکت پیمانکار در زمینه انجام پروژه‌های EPC در حوزه‌های معدن، صنایع معدنی، نفت و گاز، با اجرای بهینه پروژه‌های صنعتی و بهره‌گیری از تکنولوژی روز دنیا، موفق شده است تا رسالت اصلی خود را که آموزش و رشد مهندسی و همچنین رشد دانش سازندگان داخلی و پیمانکاران اجرایی در کشور است، به خوبی انجام دهد.

بخشایشی افزود: پروژه طبس، پروژه‌ای بود که با کمترین خسارت جانی و با کیفیت بالا انجام شد. اما یکی از چالش‌هایی که ما در شرکت ایریتک با آن روبرو شدیم، عدم توجه و قدردانی کافی از این دانش در کشور بود. این موضوع باعث شد که پروژه‌های بعدی از این مسیر پیش نرفتند و به همین دلیل، در سمینارهای مختلف، کمبود زغال سنگ همواره مطرح می‌شود.

وی با اشاره به همکاری با شرکت انگلیسی در پروژه طبس گفت: دانشی که در این پروژه به کار گرفته شد، بخصوص در بخش برنامه‌ریزی و کنترل پروژه، بسیار ارزشمند بود. اما متاسفانه به دلیل عدم تکرار این پروژه، بخش بزرگی از همکاران طراح از کشور مهاجرت کردند و در دسترس نیستند.

بخشایشی با تأکید بر اینکه همکاران در طبس این دانش را نگه داشته و در حال استفاده از آن هستند، افزود: ما امیدوار بودیم که شرکت ایریتک یا دانش مکانیزه طبس بصورت یک دانش در یک شرکت پیمانکار در کشور برای همیشه جای بگیرد، اما این فرصت از دست رفت و این چالش متاسفانه پیش آمد.

وی در پایان اظهار داشت: شرکت ایریتک همان شرکتی است که طراحی معدن مکانیزه طبس را انجام داد. ما در کنسرسیوم ایریتک-ایراسکو، اولین معدن نیمه مکانیزه ایران را طراحی کردیم که یکی از افتخارات کشور است و در حال تولید بیشترین ذغال سنگ ایران است. این پروژه برای اولین بار در ایران بود و شروع سختی داشت، اما در آن بازه زمانی، همه کشورها با همین ظرفیت در حال انجام این سطح پروژه‌ها بودند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.