ایمپاسکو به پتانسیل یابی ذخایر فلزی و غیرفلزی در همدان ادامه می‌دهد

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی ایمپاسکو، خدایار کریم‌نژاد مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در دیدار با حمید ملانوری استاندار همدان عنوان کرد:‌ انجام اکتشافات با توجه به ریسکی که در آن وجود دارد عمدتا بر عهده بخش‌های دولتی است و از این رو شرکت تهیه و تولید همواره افزایش اکتشافات را دنبال کرده و اخیرا به اکتشافات عمیق پرداخته‌ایم.

وی افزود: برای انجام اکتشافات عمیق درصدد ورود دستگاه‌های حفاری با توان بیش از ۲هزار متر توسط پیمانکاران داخلی در قالب حمایت‌های قراردادی هستیم.

کریم‌نژاد تصریح کرد: به زودی فعالیت‌های معدنی و اکتشافی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در استان همدان بیش از پیش افزایش خواهد یافت.

وی تاکید کرد: در بخش اکتشافات معدنی به پتانسیل یابی ادامه خواهیم داد و کل استان را در کوتاه مدت پایش و پتانسیل یابی خواهیم کرد.

باید مطالعات و اکتشافات را با تیم‌های تخصصی به انجام برسانیم

حمید ملانوری استاندار همدان نیز درباره این نشست عنوان کرد: در جلسه‌ای که با شرکت تهیه و تولید برگزار شد برای توسعه فعالیت‌های اکتشافی و بهره‌برداری معدنی در استان همدان مذاکراتی انجام دادیم.

وی افزود: استان همدان همچون بسیاری از دیگر نقاط کشور به لحاظ ذخایر معدنی ظرفیت‌های بسیار خوب و بالایی دارد و منابع بزرگ استان در راستای ایجاد اشتغال، تولید ثروت و توسعه باید به کار گرفته شود. در حال حاضر هم تعدادی پروانه‌های معدنی صادر شده که بخشی از آن معادن فعال و تعدادی غیرفعال است.

استاندار همدان تاکید کرد: برای استفاده از این ذخایر بسیار بزرگ معدنی باید مطالعات و اکتشافات را با تیم‌های بسیار تخصصی معدنی به انجام برسانیم و میزان ذخایری که در استان داریم را با انجام اکتشافات افزایش و کانی‌های معدنی موجود در استان تنوع ببخشیم.

وی ادامه داد: برای سرمایه‌گذاری در این حوزه نیاز به حضور سرمایه‌گذاران دارای صلاحیت و اهلیت فنی داریم که پشتوانه مالی، امکاناتی و تجهیزاتی آنها هم کامل باشد.

ملانوری تصریح کرد: بخشی از این سرمایه‌گذاران وابسته به دولت و بخشی هلدینگ‌های خصوصی هستند و تلاش داریم سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بیش از پیش در این حوزه ورود پیدا کنند.

وی عنوان کرد: برای ما بهره‌برداری از معادن در کنار حفظ منابع طبیعی و حفظ محیط زیست همزمان با جلوگیری از خام فروشی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

استاندار همدان توضیح داد: به این مساله اصرار داریم که اگر منابع معدنی استان برداشت می‌شود باید در قالب یک زنجیره ارزش فرآوری شود و تا جایی که امکان دارد در قالب واحدهای صنعتی ماده معدنی را در داخل استان تبدیل به سایر فرآورده‌ها کنیم که اشتغال‌زایی، افزایش درآمد و توسعه استان را به خوبی رقم خواهد زد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم توان شرکت تهیه و تولید به اکتشافات هر چه بیشتر و بهره‌برداری از معادن در استان همدان کمک کند و با اعلام آمادگی این شرکت معادن غیرفعال در استان هم بیش از پیش فعال‌سازی شود.

فتحنایی

Recent Posts

تمدید حکم انتصاب مدیرعامل بیمه نوین

با اعلام رئیس کل بیمه مرکزی، حکم انتصاب حسین کریمخان‌زند به‌عنوان مدیرعامل بیمه نوین تمدید…

4 ساعت ago

جبران خسارت حوادث آسانسور با خدمات آنلاین بیمه معلم

این روزها که آپارتمان‌ها جای خانه‌های ویلایی و یک طبقه را گرفته‌اند، اولین سوال خریداران…

4 ساعت ago

همراهی بیش از ۹۰ درصد از شبکه فروش با بیمه رازی در مسیر جدید

بیش از ۹۰ درصد از شبکه فروش شرکت بیمه رازی در مسیر جدید این شرکت…

4 ساعت ago

بیمه ایران خسارت هواپیمایی وارش را پرداخت کرد

خسارت هواپیمای بویینگ ۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی وارش به مبلغ ۱۵۵ میلیارد ریال با…

4 ساعت ago

روزانه ۱۳۰ میلیارد تومان خسارت به مردم پرداخت می کنیم

در حاشیه مراسم اهداء لوح برند محبوب به شرکت سهامی بیمه ایران سید محمد ناصر…

4 ساعت ago

کارآفرین مجوز افزایش سرمایه گرفت

بانک کارآفرین از سازمان بورس مجوز افزایش سرمایه اولیه خود را دریافت کرد.

4 ساعت ago