ایمیدرو موتور محرک طرح آلومینیوم جنوب بوده است/ سالکو، زنجیره کامل را در اختیار دارد

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، علی عبدا.. نژاد تصریح کرد: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) بر اساس رسالت توسعه ای خود در حوزه معادن و صنایع معدنی کشور، موتور محرکه طرح آلومینیوم جنوب است و اجرای این طرح با مشارکت ایمیدرو و شرکت سرمایه گذاری غدیر نمونه ای از همکاری موفق دولت و بخش خصوصی است که در هفته جاری به بهره برداری می‌رسد.

نقش سازمان در توسعه زیرساخت ها
عبداله نژاد گفت: یکی از نکات برجسته در راه اندازی این طرح پیگیری های ویژه وزیر صمت و حمایت های این وزارتخانه بوده است و ایمیدرو نه تنها به عنوان یکی از سهامداران عمده این طرح، بلکه به لحاظ سرمایه گذاری های انجام شده در ایجاد زیر ساخت‌های آن، نقش اصلی و پیشرو را در این طرح داشته است.
وی ادامه داد: احداث منطقه ویژه صنایع انرژی بر لامرد توسط ایمیدرو و تامین زمین با تسهیلات و شرایط مناسب و ایجاد زیر ساخت های مورد نیاز برای تامین آب، گاز، تصفیه پساب، گمرک و بندر پارسیان و احداث اسکله اختصاصی طرح آلومینیوم جنوب، آنهم در شرایط تحریم، زمینه ساز موفقیت اجرائی طرح و تحقق بهره برداری عملیاتی از آن بوده است.

تاثیرات سالکو بر توسعه منطقه لامرد و صنایع کوچک
علی عبداله نژاد در خصوص اهمیت راه اندازی طرح آلومینیوم جنوب در شهرستان لامرد و فرصت های این واحد برای اشتغالزایی و توسعه اقتصادی منطقه بیان کرد: شروع فعالیت‌های اجرایی طرح عظیم و ملی آلومینیوم جنوب در منطقه ویژه صنایع انرژی بر لامرد، چشم انداز بسیار روشنی برای رشد و شکوفائی صنعتی و اقتصادی منطقه به وجود آورده است. این طرح همچنین انگیزه لازم برای افزایش سرمایه گذاری‌های منطقه ای و احداث واحدهای صنعتی کوچک را در منطقه و شهرستان لامرد ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: طرح آلومینیوم جنوب با ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار تن آلومینیوم و با زنجیره کامل تولید، شامل کارگاه های ذوب آلومینیوم، آند سازی و سالن های ریخته گری، زمینه اشتغال ۱۵۰۰ نفر را به صورت مستقیم و ۵۰۰۰ نفر را به صورت غیر مستقیم فراهم می کند.

آغازی برای شکوفایی صنعتی و اقتصادی منطقه

مدیرعامل آلومینیوم جنوب(سالکو) در خصوص چشم انداز توسعه ای طرح نیز بیان کرد: فلز آلومینیوم یکی از شاخص های توسعه است، بهره برداری از طرح آلومینیوم جنوب، اگر چه یک موفقیت بارز مدیریتی برای هیات مدیره طرح و سهامداران آن است؛ بلکه در حقیقت یک شروع برای حرکت بزرگتر برای توسعه و شکوفائی صنعتی و اقتصادی منطقه به شمار می آید.

عبداله نژاد در پایان گفت: گسترش زیر ساخت های صنعتی منطقه و برنامه ریزیهای انجام شده برای سرمایه گذاری در صنایع بالادستی و پائین دستی آلومینیوم، فردای بسیار روشنی را در رشد و شکوفائی اقتصادی آن به تصویر می کشد.

فتحنایی

Recent Posts

حضور همراه اول در ایپاس ۲۰۲۴ با ارائه سرویس‌های نوین ارتباطی

همراه اول با حضور در نمایشگاه ایپاس ۲۰۲۴ و ارائه خدمات نوین سازمانی، فرصتی برای…

18 ساعت ago

آشنایی با برنامه‌های شرکت نستله برای توسعه مهارت‌های شغلی جوانان / نستله و توانمندسازی نسل جوان برای آینده‌ای پایدار

نسل جوان به‌ عنوان یک نیرو محرکه موثر برای بازآفرینی و ساخت آینده‌ای بهتر برای…

18 ساعت ago

افتتاح ساختمان جدید شعبه انقلاب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در خرم‌آباد

با حضور دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد»، ساختمان جدید شعبه انقلاب اسلامی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران…

19 ساعت ago

خدمات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران رضایت مردم را جلب کرده است

حجت‌الاسلام و المسلمین «سید احمدرضا شاهرخی» در دیدار با دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» گفت: بانک…

19 ساعت ago

شخصا با ساخت مسکن کوچک متراژ موافقم

رییس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه طرح ساخت مسکن کوچک متراژ طرح خوبی…

19 ساعت ago

ساختار وصول مطالبات در بانک توسعه تعاون تقویت شود

شصت و نهمین جلسه شورای معاونین بانک توسعه تعاون با حضور مدیر عامل،معاونین و روسای…

20 ساعت ago