به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، وی ادامه داد: این روند با بازدید میدانی از ماشین ها و بررسی سطح نیاز این وسایل نقلیه به لاستیک صورت پذیرفته و به هر یک از رانندگانی که شرایط لازم را داشتند، اتحادیه مربوطه حواله دریافت لاستیک را صادر می کرد که در ادامه رانندگان اتوبوس با دریافت حواله به وزارت صمت و رانندگان مینی بوس و ون با مراجعه به اتحادیه لاستیک و روغن، لاستیک می گرفتند.
انصافی افزود: این شرایط که موجب آرام شدن بازار و رضایت مندی تمامی رانندگان شده بود تا یک ماه گذشته ادامه داشت، اما به یکباره این قانون تغییر پیدا کرد و از سوی وزارت کشور اقدامی عجیب صورت گرفت، به این شکل که رانندگان در صورت نیاز به لاستیک می بایستی با وارد شدن به یک درگاه اینترنتی پرداخت مبلغی به این درگاه پرداخت درخواست خود را ارائه سپس لاستیک را از سوی شهرداری دریافت نمایند.
رئیس اتحادیه مسافربری استان تهران با انتقاد از عملکرد شهرداری افزود: اینکه شهرداری در این میان چه نقشی را بازی می کند و موضوع چه ارتباطی به آن دارد کاملاً نامشخص است، هر چند سال هاست شهرداری در پی در اخیتار گرفتن تمامی اتحادیه های حمل و نقل است و تا کنون با مقاومت های زیادی روبه رو شده چرا که که خواسته شهرداری کاملاً نابحق و نابجا بوده، لذا با این شرایط مجدد آرامش از بازار لاستیک برداشته شد و قیمت ها مجدد به شرایط گذشته در حال بازگشت است ، این مشکل حادی شده که در حال حاضر اتحادیه با آن دست به گریبان است. بازار آرام لاستیک را مجدد آشفته ساختند.
انصافی در ادامه ابراز داشت: از دیگر مشکلات دیگری که اعضای اتحادیه کماکان با آن درگیر هستند ، معاینه فنی وسایل نقلیه ای است که اکثر آنها بیشتر از ۱۰سال عمر مفید دارند و به این وسایل معاینه فنی نمی دهند، از سوی دیگر شرایطی برای تغییر این ناوگان نیز وجود ندارد تا از ناوگان جدید و نو استفاده نماییم، چگونه می توان بدون بازسازی ناوگان حمل و نقل ، انتظار داشت که شرایط برای دریافت معاینه فنی ایجاد شود؟ شهرداری با ایجاد سنگ اندازی از هر شرایطی استفاده می کند تا صنوف را تحت فشار قرار دهد، از مسئولین درخواست توجه و رسیدگی داریم.