×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۲۰ شهریور , ۱۴۰۳
بازخوانی خدمات شعب سپهری در سرزمین «طلای سفید»

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، این بانک در استان گلستان از شهریورماه سال گذشته تاکنون بالغ بر ٨ هزار و ۶٣٣ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه و حمایتی به ارزش بیش از ١٢ هزار میلیارد ریال پرداخت کرده که تعداد این وام‌ها نسبت به تعداد بیش از ١۴ هزار فقره تسهیلات کل پرداخت شده در این استان، بیش از ۶١ درصد است.

طی این مدت بیش از ١٩٨٠ فقره وام مسکن روستایی، بالغ بر ۵٨٠ فقره وام ودیعه مسکن، بیش از ١٩٠٠ فقره وام ازدواج و تهیه جهیزیه، بیش از ١٢۵٠ فقره وام فرزندآوری، بالغ بر ٢١٠٠ وام مشاغل خانگی و خوداشتغالی و انواع وام‌های ضروری، درمان، آزادی زندانیان، حوادث غیرمترقبه و مسکن از جمله وام‌های قرض‌الحسنه و حمایتی پرداخت شده توسط بانک صادرات ایران در استان گلستان است.

علاوه بر این بیش از ۵٣٠٠ فقره تسهیلات کلان در سایر بخش‌های اقتصادی و زیربنایی استان گلستان توسط بانک صادرات ایران پرداخت شده که در مجموع بیش از ١۴٠٠٠ فقره تسهیلات به ارزش بالغ بر ۵٠ هزار میلیارد ریال در یک سال گذشته رسیده است.

شهر گرگان به عنوان پرجمعیت‌ترین و وسیع‌ترین شهرِ استان گلستان و بیست و چهارمین شهر ایران از نظر جمعیت است که در طول تاریخ پر فراز و نشیب خود با اسامی مختلفی همچون هیرکانیا در منابع یونانی، ورکانه در زبان فارسی باستان، جرجان در زبان عربی نامیده شده است و تا پیش از بیستم شهریور ١٣١۶ به نام استرآباد در جنوب شرقی دریای مازندران نامیده می‌شد.

ملامحمدامین استرآبادی فقیه متکلم و محدث، میرداماد استرآبادی از فلاسفه بزرگ ایرانی و فخرالدین اسعد گرگانی شاعر اوایل قرن پنجم و صاحب منظومه ویس و رامین، مختوم قلی شاعر معروف ترکمن، از جمله بزرگان و نام‌آوران این دیار هستند. محمدرضا لطفی موسیقی‌دان و نوازنده تار و سه‌تار مشهور ایرانی نیز در این شهر دیده به جهان گشود و در منزل پدری خود در محله سبزه مشهد گرگان به خاک سپرده شده است.

استان گلستان علاوه بر ظرفیت‌های بکر گردشگری و جنگل‌های هیرکانی و بافت جمعیت و قومی متنوع، دارای آثار ارزشمند از دوران‌های مختلف تاریخی ایران است.

این استان سرزمین اصلی تولید و کشت پنبه (طلای سفید) در کشور است. ۲۰ شهریور به عنوان سالروز تغییر نام استرآباد به گرگان به عنوان روز گرگان نام گرفته است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.