Categories: پتروشیمی

بازدید معاون رئیس جمهور از پتروشیمی گچساران

محسن منصوری در این بازدید با اشاره به اینکه این طرح از بزرگ‌ترین طرح‌های عمرانی کشور محسوب می‌شود گفت: بیش از ۵۰ درصد کار پتروشیمی گچساران که هم اکنون ۹۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد در دولت سیزدهم انجام گرفته که این امر نشان از ثمربخش بودن تلاش مسئولان برای تکمیل بزرگترین طرح اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد دارد.
محسن منصوری با اشاره به اینکه برای تحقق وعده بهره برداری تا سه ماه آینده، روزانه بیش از ۳ هزار نفر فعالیت می‌کنند افزود: این طرح با ظرفیت تولید یک میلیون تن در سال محصول با حضور رئیس‌جمهور تا سه ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.
دکتر علی عسکری مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس نیز در این بازدید در خصوص برآوردهای مالی این پروژه اظهار داشت: برآورد بودجه ارزی مورد نیاز ۴۸۵ میلیون یورو می باشد. همچنین میزان ارز مصرف شده ۲۱۶میلیون یورو بوده که بیش از ۲۶۹ میلیون یورو صرفه جویی ارزی انجام گرفته است.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی گچساران در خصوص آخرین وضعیت این پروژه گفت: هم اکنون واحد الفین پتروشیمی گچساران ۹۵.۴۴ درصد، تصفیه آب ۹۵.۳۳ درصد، جدا سازیASU بیش از ۹۷.۵۱ درصد پیشرفت، واحد بخار۸۵.۲۷ درصد، برج خنک کننده۹۷.۷۴ درصد، تصفیه پساب صنعتی ۷۵.۹۱ درصد پیشرفت، آب ۹۷.۳۵ درصد، گاز سوخت ۹۷.۵۵ درصد، برق ۹۷.۱۵ درصد، مهندسی۹۸.۸۸ درصد، تدارکات و خرید ۹۸.۴۱ درصد پیشرفت دارد.
هدف از احداث طرح پتروشیمی گچساران، تأمین خوراک مجتمع‌های زیرمجموعه پتروشیمی باختر واقع در مسیر خط لوله سراسری اتیلن غرب و همچنین مجتمع‌های پتروشیمی منطقه دنا شامل پتروشیمی چهارگانه ممسنی، دهدشت، بروجن و کازرون می‌باشد.
نکته در خور توجه در خصوص شرکت پتروشیمی گچساران این است که این مجتمع به‌عنوان حلقه کلیدی و میانی زنجیره ارزش تبدیل گاز‌های ترش سرچاهی به محصولات با ارزش اتیلن و پلی‌اتیلن نقش ویژه‌ای را ایفا می‌کند و ضمن ارزش آفرینی و خلق ثروت در کاهش آلایندگی مشعل‌های منطقه و صیانت از محیط‌زیست بسیار نقش‌آفرین و مؤثر می‌باشد.

فتحنایی

Recent Posts

استمرار با قدرت خدمتگزاری ذیل «مکتب امام» و در امتداد «راه شهید رئیسی»

میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در پیامی به‌مناسبت فرارسیدن چهاردهم خرداد سالروز ارتحال بنیانگذار نظام…

8 ساعت ago

پرداخت ۲۲ هزار میلیارد ریال از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد و ۲۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات بیمه تکمیلی و بیمه عمر بازنشستگان

سید مرتضی حسینی معاون برنامه‌ریزی، مالی و پشتیبانی سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت و به‌روزرسانی بخش…

8 ساعت ago

پیام تسلیت مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره بانک صادرات ایران به مناسبت سالروز رحلت امام خمینی(ره)

​مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره بانک صادرات ایران در پیامی، فرا رسیدن سالروز رحلت بنیان‌گذار…

8 ساعت ago

عرض تسلیت مدیر عامل بانک سرمایه به مناسبت رحلت حضرت امام خمینی رحمه الله علیه

مدیر عامل بانک سرمایه، در پیامی فرارسیدن ۱۴ خرداد، سالروز رحلت حضرت امام خمینی قدس…

8 ساعت ago

پیام تسلیت دکتر سیدعباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن در آستانه سالروز رحلت امام خمینی(ره) و قیام پانزده خرداد

دکتر سیدعباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن در پیامی سالروز رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت…

8 ساعت ago

تحقق حداکثری شاخص‌های سلامت اداری از اهداف بانک توسعه تعاون است

مدیرعامل بانک توسعه تعاون اعلام داشت تحقق حداکثری شاخص‌های سلامت اداری از اهداف این بانک…

8 ساعت ago