بازدید وزیر میراث فرهنگی و گردشگری از ایزوایکو

 به گزارش تجارت گردان به نقل از حوزه ارتباطات و امور بین الملل ایزوایکو روز پنجشنبه مورخ ۱۹ آبان ۱۴۰۱ سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از این مجتمع ، پروژه های جاری و به شکل ویژه از  شناور تفریحی ثانی بازدید بعمل آورده و از نزدیک با ظرفیت ها و توانمندی های این مجتمع صنعتی آشنا شدند.

مهندس ضرغامی در بازدید از شناور تفریحی ثانی ضمن ابراز رضایت از زمان و کیفیت تعمیرات صورت پذیرفته بر روی این شناور افزود: در طول یکسال گذشته موانع رشد این حوزه از صنعت گردشگری مورد بررسی قرار گرفت، همچنین سرمایه‌گذاری‌های خوبی انجام شده که یکی از آن‌ها اورهال (تعمیرات اساسی) کشتی‌ها، ساخت کشتی‌ها و شناورها انجام شده و دانش فنی که در اینجا (ایزوایکو) شاهد آن هستیم، بسیار ارزشمند است.

وزیر میراث‌فرهنگی با اشاره به اینکه نمی‌شود استانی در کنار دریا قرار داشته باشد و مشکل اشتغال داشته باشد، گفت: هرمزگان از این بابت باید وضعیت بهتری از شرایط کنونی بیابد، این استان نباید مشکل اشتغال داشته باشد.

مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) میتواند در جهت ایجاد اشتغال پایدار جنوب کشور نقش بسیار مؤثری داشته باشد که این امر نیازمند حمایت بیشتر و رونق فعال و اعتماد به  این صنعت است.

لازم به ذکر است که با هر سفارش ساخت به مجتمع ایزوایکو  بطور میانگین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ شغل بصورت مستقیم و بالای ۴۰۰۰ شغل بصورت غیر مستقیم  ایجاد خواهد شد.

ضرغامی در صحبت های پایانی خود افزود: ایزوایکو به عنوان یکی از بخشهای اصلی پازل توسعه اقتصاد دریا محور و همچنین گردشگری دریایی میباشد و به عنوان ظرفیتی مهم در این جهت نقش آفرینی میکند.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در خلال این بازدید با حضور در محل برگزاری اردوی راهیان پیشرفت که آخر هر هفته در ایزوایکو درحال برگزاری است با دانشجویان و حاضرین این رویداد دیدار و گفتگو کرد.

اردوی راهیان پیشرفت از مهمترین برنامه‌های علمی بسیج دانشجویی در راستای جهاد تبیین و معرفی پیشرفت ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی است، این فعالیت بستری مناسب برای آگاهی بخشی به دانشجویان از دستاوردهای علمی در صنایع و کارخانجات و ترغیب دانشجویان در هدفدارکردن فعالیت‌های علمی است و نقش مهمی در افزایش روحیه خودباوری جوانان دارد و کمک می‌کند دانشجویان نقش‌آفرینی موثری در سنگر جهاد علمی داشته باشند.

مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران همچون سالهای گذشته پنجشنبه هر هفته پذیرای ۱۰۰ تا ۱۳۰ نفر از دانشجویان، نخبگان، فعالان حوزه دانشجویی و شرکت کنندگان این دوره از  اردوهای راهیان پیشرفت است.

فتحنایی

Recent Posts

آگهی مزایده فروش سهام شرکت فن آوری ارتباطات همگرارایانه

شرکت جهان ارقام پارس (سهامی خاص) به شماره ثبت ۵۰۲۵۲۵ متعلق به بانک ایران زمین…

4 ساعت ago

ارائه خدمات بانکداری اینترنتی متناسب با نیاز شرکت ها و مشتریان بزرگ در بام سازمانی

با توجه به اهمیت مشتریان بزرگ شامل شرکت ها، نهادها و هلدینگ های بزرگ اقتصادی،…

4 ساعت ago

مراسم اجرای پویش مهر بانک سپه در استان تهران برگزار شد

مراسم ارسال بسته های لوازم التحریر اهدایی بانک سپه به دانش آموزان مناطق کم برخوردار…

4 ساعت ago

حضور گسترده‌ی شرکت‌های وابسته به شستا در مرکز تجاری ایران در ارمنستان

مرکز تجاری ایران در ارمنستان، به‌عنوان دروازه‌ی ورود به اتحادیه‌ی اقتصادی اوراسیا، با حضور گسترده‌ی…

4 ساعت ago

بیش از ۶۰۶ هزار متقاضی تسهیلات ودیعه مسکن دریافت کردند

سرپرست دفتر طرح‌ریزی و پایش طرح‌های مسکن وزارت راه و شهرسازی از پرداخت تسهیلات ودیعه…

4 ساعت ago

تامین اعتبار متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تأمین اعتبار متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی خبر…

4 ساعت ago