Categories: راه و مسکن

بازگشت هزینه‌های ساخت راه آهن خواف- هرات در کوتاه مدت با توسعه صادرات در این مسیر/ ‌تثبیت موقعیت استراتژیک ایران در منطقه با بهره‌مندی از این خط آهن

به گزارش تجارت گردان به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سیدحسین کرمانیها با تاکید بر اهمیت این مسیر ریلی در توسعه اقتصادی ایران گفت: اتصال ریلی ایران به کشورهای همسایه و توسعه کریدورهای بین المللی برای افزایش سهم ترانزیت از طریق ریل یکی از مهمترین اولویت های کشور است.

 وی ادامه داد:‌ موقعیت استراتژیک ایران در منطقه و اهمیت بهره مندی از این خط آهن می تواند نقش ایران را در ترانزیت کالا در کریدور شمال- جنوب و شرق به غرب را تثبیت نماید.

کرمانیها افزود: بهره برداری از راه آهن خواف- هرات می تواند جایگاه ایران را در صادرات منطقه به ویژه کشور افغانستان ارتقا دهد. با استفاده از مزایای توسعه صادرات به افغانستان به ویژه مصالح و سوخت ظرف مدت سه سال هزینه های احداث این خط ریلی به کشور باز می گردد.

مجری طرح برون مرزی راه آهن خواف- هرات همچنین در خصوص ترانزیت مسافر در این مسیر اظهار داشت: در حال حاضر زیرساخت ها و سازکارهای لازم در خصوص جا به جایی مسافر با کمترین اتلاف وقت از طریق این خط آهن با اداره گذرنامه در حال پیگیری است که بررسی پیشینه مسافران یا در داخل قطار یا یه صورت مبدا-مقصد انجام شود.

وی تاکید کرد: ‌با بهره‌برداری از این پروژه فرصت‌های ترانزیتی بار و مسافر به مقصد افغانستان و از مبدا این کشور به سایر مقاصد اعم از کشورهای همسایه، ترکیه و اقیانوس هند فراهم می‌شود و به این ترتیب یک راه جدید ترانزیتی برای ایران فعال خواهد شد.

فتحنایی

Recent Posts

ایریتک پایبند به عملگرایی در پروژه فولاد قائنات

این روزها در پروژه فولاد قائنات، که یکی از طرح­های استانی شرکت ایمیدرو می باشد،…

4 ساعت ago

حفاظت فردی یک الزام در ایریتک است

واحد HSEشرکت ایریتک به درخواست مدیرعامل مجموعه و در راستای محافظت کارکنان در مقابل مخاطرات…

4 ساعت ago

کسب امتیاز حداکثری ۹۹ از ۱۰۰ گشت VIP اختصاصی توسط واحد HSE ایریتک در سایت فولاد خوزستان

در بازدید VIP اختصاصی از پروژه اکسیژن شماره ۴ فولاد خوزستان که توسط مجموعه مدیریت…

4 ساعت ago

بیمه پاسارگاد مجمع خود را برگزار کرد

به گزارش بورس امروز، مجمع عمومی عادی سالیانه منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ بیمه پاسارگاد…

4 ساعت ago

حضور ساپکو و زنجیره تامین ایران‌خودرو در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات

با هدف معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها در تامین و تولید قطعات، لوازم و مجموعه های…

4 ساعت ago