×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۷ مرداد , ۱۴۰۳
بازگشت ۶ هزار معدن غیرفعال به وزارت صمت

به گزارش تجارت گردان به نقل از  صدا و سیما؛ علیرضا رزم حسینی در مراسم آزاد سازی ۶ هزارمعدن در سراسر کشور افزود: امروز این اقدام، شجاعانه بود تا فرصت جدید سرمایه گذاری و فرصت اشتغال برای افراد جدید، ایجاد شود.

وی گفت: این ۶ هزار معدن جدید از این پس طبق قانون و مقررات به افراد واجد شرایط واگذار خواهد شد.

رزم حسینی افزود: معادن، فرصتی بزرگ است و باید در خدمت توسعه پایدار و اشتغال کشور باشد.

وی ادامه داد: حتما افرادی که این معادن در اختیارشان بود منافعی خاص داشتند و مخالف این آزاد سازی و واگذاری‌های جدید هستند، اما با واگذاری آن به صورت مزایده و کاملا قانونی این معادن را به افراد جدید واگذار خواهیم کرد.

رزم حسینی گفت: از این پس وزارت صنعت نقش نظارتی را بیشتر خواهد کرد.

وی افزود: معادن پس از واگذاری طبق برنامه، مرتب رصد می‌شود و دوباره ممکن است از دست افراد پس گرفته شود.

وزیر صمت گفت: واگذاری این معادن به صورت الکترونیکی خواهد بود و هیچ گونه ویژه خواری و رانتی در آن وجود نخواهده داشت ضمن اینکه همه مراحل، طبق قانون و با حضور دستگاه‌های نظارتی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه کشور ایران نفت خیز و معدن خیز است افزود: امروز ارزش معادن ما بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد دلار است که طبق برنامه باید تلاش کنیم در آینده افزایش پیدا کند.

رزم حسینی ادامه داد: از آغاز سال ۱۴۰۰, وزارت صمت سه برنامه مشخص را دنبال کرده است، نخست پشتیبانی از تولید، واردات و صادرات، و همچنین برای رفع موانع تولید، بخشنامه‌های زیادی ابلاغ کردیم و این امر ادامه خواهد داشت؛ دوم، قوانین مزاحم را بررسی کردیم و بسته قوانین تولید جدید را به مجلس دادیم تا کمیسیون‌ها بررسی کنند و هر چه سریع‌تر موانع بر طرف شود؛ مورد سوم هم مربوط به سایر وزارتخانه‌ها و دستگا‌ها های دولتی است که در تولید نقش دارند و باید کمک کنند.

وی گفت: پیگیری می‌کنیم تا نقش دستگاه‌ها در ستاد اقتصادی دولت مصوب و به همه وزارتخانه‌ها ابلاغ شود.

رزم حسینی افزود: علاوه بر موارد گفته شده، در بخش صادرات و واردات روان سازی شود ضمن اینکه از کسانی که در تامین مواد اولیه نقش دارند حمایت شود تا بتوانند به راحتی مواد اولیه وارد کنند.

رزم حسینی گفت: جلوگیری از خام فروشی در دستور کار است و هیچ معدنی استخراج نخواهد داشت مگر اینکه به توان تولید داخلی کمک کند چرا که این ثروت باید تبدیل به ارز آوری و اشتغال شود.

وزیر صمت ادامه داد: حدود ۲۵۰ هزار میلیارد تومان با شرکت‌های دانش بنیان قرارداد امضا کردیم که در آ‌ینده این رقم می‌تواند به ۶۵۰ هزار میلیارد تومان هم برسد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.