×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۱ تیر , ۱۴۰۳
بالاخره ویژگی حذف سریع گوگل به اندروید هم رسید

ویژگی که ابتدا برای iOS عرضه شد و حالا اندروید!

در ماه مه ۲۰۲۱ (فروردین ۱۴۰۰) بود که در طی رویداد I/O، گوگل مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید را معرفی کرد که باعث بهبود کنترل‌های اکوسیستم در برنامه‌هایش می‌شد. یکی از آنها تنظیماتی بود که به کاربران اجازه می داد ۱۵ دقیقه اخیر تاریخچه جستجوی خود را از برنامه جستجوی Google حذف کنند. این گزینه در اواسط سال ۲۰۲۱ برای iOS منتشر شد، اما تاریخ انتشار آن در سیستم عامل خود گوگل برای مدت طولانی نامشخص بود. تا اینکه بالاخره یک سال بعد، این عملکرد در اندروید منتشر شد.

تجارت گردان | بالاخره ویژگی حذف سریع گوگل به اندروید هم رسید

میچل رحمان:

در رویداد گوگل I/O 2021، گوگل اعلام کرد که گزینه‌ای را برای حذف ۱۵ دقیقه آخر تاریخچه جستجوی شما ارائه می‌کند. این ویژگی در ژوئیه ۲۰۲۱ در iOS منتشر شد اما گفته شد که بعداً برای اندروید نیز عرضه خواهد شد. خوب، به نظر می رسد که اکنون در حال انتشار است!

ند آدریانس، سخنگوی گوگل در بیانیه‌ای به وب سایت The Verge تایید کرد که این ویژگی حذف سریع در تمامی دستگاه‌های اندرویدی عرضه خواهد شد.

آدریانس ضمن اشاره به اینکه ممکن است این ویژگی برای سایر سیستم‌عامل‌ها هم بیاید، گفت:

«ما در حال حاضر این ویژگی را در برنامه گوگل برای اندروید ارائه می‌کنیم و انتظار داریم که در چند هفته آینده برای همه افرادی که از این برنامه استفاده می‌کنند در دسترس باشد. [ما] به کشف راه‌هایی برای آوردن این ویژگی مفید به سطوح دیگر ادامه می‌دهیم.”

کاربران می‌توانند با رفتن به برنامه گوگل، ضربه زدن روی نماد کاربری خود و انتخاب «Delete the last 15 minutes» به این تنظیمات دسترسی داشته باشند. با انجام این کار، سابقه جستجوی اخیر شما هم در دستگاه و هم در صفحه «My Activity» پاک می‌شود، که گزارشی از فعالیت شما در همه محصولات گوگل نگه می‌دارد.

این ویژگی می تواند برای کسانی که از عبارات جستجوی غیرمعمول استفاده می کنند مفید باشد. همانطور که در مارس۲۰۲۱ گزارش شد، دو سوم تمام جستارهای گوگل «جستجوهای با کلیک صفر» هستند، یعنی جستجوهایی که در آن کاربران به صفحه دیگری که در نتایج پرس و جو فهرست شده است وارد نمی‌شوند. جستجوهای صفر کلیک در دستگاه های تلفن همراه بسیار رایج تر از کامپیوترها هستند، به طوری که ۷۷٫۲ درصد از جستجوهای تلفن همراه هیچ کلیکی ندارند.

متأسفانه، ویژگی حذف سریع در سایر برنامه‌های گوگل مانند YouTube کار نمی‌کند. علاوه بر این، هیچ تأییدی در مورد اینکه آیا این تنظیمات در نهایت در جستجوی دسکتاپ گوگل ارائه می‌شود وجود ندارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.