×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
بالغ بر ۶.۳ میلیارد متر مکعب از حجم سد‌های خوزستان خالی است

تجارت گردان | بالغ بر ۶.۳ میلیارد متر مکعب از حجم سد‌های خوزستان خالی است

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، داریوش بهارلویی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته میزان ورودی به حوضه کارون ۸۶۶ مترمکعب بر ثانیه بوده که به ازای آن ۲۵۴ متر مکعب آب از مجموعه سد‌های زنجیره‌ای خوزستان رها شده است.

وی افزود: ورودی در حوزه دز ۶۱۳ متر مکعب بر ثانیه بوده که به همان میزان نیز خروجی صورت گرفته است، در حوضه کرخه و سد کرخه میزان ورودی ۵۴۶ متر مکعب بر ثانیه بوده که ۴۳۵ متر مکعب بر ثانیه هم تخلیه شده است. در حوضه مارون هم نزدیک به ۲۰۰ متر مکعب بر ثانیه ورودی و ۱۰ متر مکعب بر ثانیه خروجی داشتیم.

وی ادامه داد: مجموع ورودی به سد‌های موجود افزون‌بر ۲۶۴۶ متر مکعب بر ثانیه است که به ازای آن ۱۷۲۶ مترمکعب بر ثانیه آب خارج شده و بیانگر موازنه مثبت و کاهش ظرفیت کنترل سیلاب سد‌های استان خوزستان است.

مدیر دفتر برنامه‌ریزی منابع آب سازمان آب و برق خوزستان افزود: اگرچه این ظرفیت در حال حاضر بیانگر وضعیت مناسب و شرایط خوب است حدود ۲.۸ میلیارد متر مکعب بیش از ظرفیت خالی سد‌ها در سال گذشته است که شرایط خوبی را برای مهار سیلاب‌ها فراهم کرده است.

بهارلویی با اشاره به اینکه از ۲۵ اسفند تا امروز در اثر بارش‌هایی که رخ داده حدود ۱.۳ میلیارد متر مکعب آب وارد سد‌های خوزستان شده است، گفت: در مجموع طی اسفند ماه حدود ۵ میلیارد مترمکعب آب وارد سد‌های استان شد که بیانگر ویژه بودن این ماه و میزان حجم سنگین ورودی‌ها بوده که توسط سد‌ها مهار شده است.

وی در پایان تصریح کرد: سد‌های خوزستان در طول این مدت چندین سیل متوسط و کوچک را مهار کرده‌اند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.