Categories: بانک و بیمه

بانکداری ولی نه مثل یک بانک

شانزدهمین دوره فیناپ روز پنج‌شنبه ۲۷ آبان ماه با موضوع «نئوبانک» و با حضور کارشناسان و فعالان این حوزه برگزار شد. در این رویداد که به شکل حضوری و آنلاین در مرکز نوآوری های‌وب برگزار می‌شد، مدیران بانکی و کسب‌وکارهای استارتاپی حوزه‌ی نئوبانک از فعالیت‌ها و تجربیات خود سخن گفتند.
احمد ابراهیمی، مدیر محصول بلوبانک در این رویداد ارائه‌ خود را با عنوان «بانکداری ولی نه مثل یک بانک» برای شرکت‌کنندگان توضیح داد. مدیر محصول بلوبانک در ابتدا با اشاره به ماهیت بانکداری در عصر دیجیتال گفت : «در حال حاضر اگر به بانک‌‌ها مراجعه کنید، می‌بینید که همان فرآیندهایی که از قدیم و طی یک قرن گذشته به وجود آمده، برقرار است. با وجود اینکه در دو سه دهه اخیر کانال‌های ارتباطی جدید مثل تلفن، دستگاه‌های خودپرداز ATM، اینترنت و گوشی‌های هوشمند تغییراتی را در این روند به وجود آورده‌اند اما این تغییرات در لایه‌های ارتباطی بانک‌ها بوده و همان ساختارهای قبلی مشغول به کار است».

ه گفته ابراهیمی، دسترسی بالا به اینترنت همراه و گسترش گوشی‌های هوشمند ۳G و ۴G کمک کرده تا مفهوم بانک برپایه تلفن همراه هوشمند، بازتعریف شود. همین تغییرات باعث شد تا موج جدیدی از کسب‌وکارهای خلاقانه با راهکارهای نوین برای پاسخ به نیازهای تازه کاربران تاسیس شود. کسب‌وکارهایی مبتنی بر فناوری که «فرهنگ نوآوری» در آنها نهادینه شده است.
مدیر محصول بلوبانک با بیان اینکه گفتمان جدیدی در صنعت بانکداری خلق شده گفت : «شناسایی نیاز مشتری، خلق بهترین تجربه، عادت به پرسیدن چراهای متعدد، شکل‌گیری فرهنگ نوآوری، به‌روزرسانی‌های متعدد و اطلاع از واکنش‌های بازار و نظرات کاربران از مهم‌ترین مولفه‌های رقابت در این گفتمان جدید است».
نئوبانک‌ها و مزیت‌های آن‌ها موضوع دیگری بود که مدیر محصول بلوبانک به آن پرداخت. به گفته‌ی ابراهیمی، فعالیت‌های نئوبانک‌ها از توجه به دو مفهوم «نیاز مشتری» و «رضایت مشتری» شروع می‌شود.

ساختار قیمت‌گذاری ساده و شفاف، پشتیبانی ۲۴ ساعته در هفت روز هفته، بهینه‌سازی انواع محصولات بانکی، ساده و مینیمال شدن فرآیندها و خدمات و پیشنهاد محصولات متناسب و شخصی‌سازی شده مهم‌ترین نکاتی است که مدیر محصول بلوبانک به عنوان مزیت‌ها و مشخصات یک نئوبانک موفق مطرح کرد.
مدیر محصول بلوبانک به مشخصه اصلی نئوبانک‌ها که «تفکر از پایه دیجیتال» است، اشاره کرد و افزود : «حذف شعبه فیزیکی بانک‌ها پیش از این و از سال ۱۹۸۰ به این سمت سابقه داشته و شاهد آن بوده‌ایم. اما نکته‌ای که نئوبانک‌ها را متمایز می‌کند، ساختار این موسسات است که براساس تفکری تماما دیجیتال شکل گرفته است».
احمد ابرهیمی با اشاره به روندهای آینده‌ی فناوری در حوزه‌ی بانکداری گفت : «هوش مصنوعی و بلاک‌چین دو روند جدیدی هستند که در آینده‌ی نزدیک، تغییرات زیادی را در حوزه‌ی بانکداری رقم می‌زنند. بلاک‌چین نماد تغییر روندهاست که توانسته برای نخستین بار مفهوم اعتماد و اطمینان را بدون تکیه بر نهادهای مرکزی ایجاد کند».

فتحنایی

Recent Posts

افزایش قیمت فرآورده‌های لبنی تخلف است ‌/ رشد تقاضای روسیه برای کره ایرانی

به گفته مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های لبنی ایران هرگونه افزایش قیمت محصولات لبنی پاستوریزه پیش از…

4 ساعت ago

شرکت فولاد اکسین، برترین فولادساز خوزستانی در سال ۱۴۰۲

در بررسی عملکرد تولیدکنندگان زنجیره فولاد در کشور، تولید ۱۶ شرکت فولادی مورد بررسی قرار…

4 ساعت ago

پروژه‌های نهضت ملی مسکن استان تهران متوقف نشده و با قدرت در حال انجام است

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: علی رغم مشکلات مالی، پروژه‌های نهضت ملی مسکن…

4 ساعت ago

رشد ۹۰ درصدی پرتفوی ثالث در نیمه اول امسال

مدیر بیمه‌های اتومبیل بیمه سینا از رشد ۹۰ درصدی پرتفوی بیمه‌های شخص ثالث در نیمه…

4 ساعت ago

تجلیل بیمه سرمد از شعب برتر بانک صادرات استان خراسان رضوی در زمینه فروش بیمه‌های عمر مانده بدهکار و باربری

، آئین تجلیل از شعب برتر بانک صادرات استان خراسان رضوی با حضور محسن دباغ…

4 ساعت ago

آیین تکریم مدیرعامل سابق بیمه دی برگزار شد

آیین تکریم مهندس طاهر موهبتی مدیرعامل سابق بیمه دی با حضور هیئت مدیره، هیئت عامل،…

4 ساعت ago