×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۲۹ دی , ۱۴۰۳
بانک دی، پیشتاز در وصول مطالبات

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی بانک دی، «مطالبات غیرجاری» از چالش های اساسی نظام بانکی است، به گونه ای که بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی، برای حل این چالش به طور جدی وارد میدان شده اند.

نگاهی به عملکرد نظام بانکی نشان می دهد که برخی بانک ها با شدت بیشتری به دنبال وصول مطالبات خود هستند، چرا که به جریان افتادن نقدینگی حاصل از این اقدام، نه تنها قدرت تسهیلات دهی و عملیات بانکی را افزایش می دهد، بلکه شاخص های کلیدی بانکداری بیش از پیش تقویت شده و در نتیجه به اصلاح قیمت تمام شده پول ، افزایش نسبت کفایت سرمایه و کاهش نسبت مطالبات غیر جاری خواهد انجامید.

بانک دی نیز در چند ماهه اخیر یکی از بانک های پیشتاز در وصول مطالبات و کاهش مطالبات غیرجاری بوده است. در تازه ترین اقدامات ، با پیگیری های حقوقی و قضایی به عمل آمده مبلغی به ارزش تقریبی ۷ هزار و ۵۹۳ میلیارد ریال از دارایی‌های مجموعه بانک دی به این بانک بازگشت داده شد، به طوری که میزان مطالبات غیرجاری که یکی از مهم‌ترین شاخص‌های سنجش سلامت مالی بانک‌ها محسوب می‌شود در بانک دی با کاهش ۱۹ درصدی همراه گردیده است .

بانک دی در تلاش است با اقدامات حقوقی و قضایی در کنار روش های معمول بانکی، بخش دیگری از مطالبات غیرجاری خود را تا پایان سال جاری وصول کند و رعایت حداکثری قانون و مقررات برای پرداخت تسهیلات و جلوگیری از ایجاد مطالبات غیرجاری جدید در دستور کار بانک دی قرار دارد.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.