×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
بانک سینا، بانک حامی شرکت‌های دانش‌بنیان

تجارت گردان | بانک سینا، بانک حامی شرکت‌های دانش‌بنیان

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، شناسایی، ایجاد و حمایت از نوآوری‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان به‌ عنوان یکی از سیاست‌گذاری‌های حوزه علم و فناوری محسوب می‌شود، به‌ طوری‌که این نوع از شرکت‌ها با استفاده از دانش خود می‌توانند با تولید محصول جدید و  افزایش کیفیت محصول فعلی ارزش افزوده فراوانی ایجاد کنند.

با ایجاد و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و استفاده از دانش نیروی انسانی و مهارت در تجاری‌سازی نوآوری‌ها و ایده‌ها، در فرآیندی دانشی و با بهره‌وری بالا می‌توان به ارائه محصولات تجاری و رقابت‌پذیر پرداخت و اقتصادی دانش‌بنیان که مزیت رقابتی هر اقتصاد ‌باشد را پایه‌ریزی کرد. به این ترتیب باید با پرورش اقتصاد دانش‌بنیان به‌ عنوان یکی از مهم‌ترین مولفه‌های اثرگذار در توسعه پایدار اقتصادی گامی موثر در دستیابی به این مهم برداشت‌.

بی‌تردید تمام موارد فوق زمانی قابل دست‌یابی و تحقق است که نظام بانکی کشور، به عنوان رکن اساسی تامین مالی را در کنار خود داشته باشد. قطعا حمایت مالی نظام بانکی از نوآوری‌ها و ایده‌های دانش بنیان، به شکوفایی این بخش منجر می‌شود و تسریع‌گر تبدیل ایده‌ها و نوآوریهای به محصولات تجاری، خواهد بود.

بانک سینا جزو بانک‌های پیشرو در حمایت از نوآوری‌ها و اقتصاد دانش بنیان به شمار می‌آید و نسبت به تاسیس دفتر حمایت از نوآوری این بانک در ساختمان صندوق نوآوری و شکوفایی نهاد ریاست جمهوری، اقدام کرده است.

بانک سینا پشتیبانی از شرکت‌های دانش‌بنیان را از سیاست‌های قطعی خود می‌داند و در همین راستا با معرفی صندوق نوآوری وشکوفایی، تاکنون ۸۱۰ ضمانتنامه به مبلغ ۱۶۴۰ میلیارد ریال از سوی بانک سینا صادر شده که از این تعداد، ۱۲۸ مورد به مبلغ ۶۳۶ میلیارد ریال مربوط به ۵ ماهه اول امسال است که رکورد مناسبی محسوب می شود. در بخش تسهیلات نیز ۱۸ فقره به مبلغ ۲۶۰ میلیارد ریال مصوب شده است و پرداخت خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.