Categories: اقتصادی

بانک مرکزی در میان سازمان های برتر در اجرای پدافند غیرعامل

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی؛ محرمیان گفت: گسترش ضریب نفوذ اینترنت و تنوع خدمات روزافزونی که شهروندان از آن بهره می برند سبب شده که توجه ویژه ای به فضای سایبری و خدمات مرتبط با آن مدنظر باشد و در شرایط بروز بحران و وقفه در ارائه این خدمات، تمهیدات به گونه ای به کار گرفته شود که مردم تحت تاثیر قرار نگرفته و یا حداقل تاثیر بر آنان وارد شود.

معاون فناوری های نوین افزود: دغدغه ما در بانک مرکزی بیشتر بر روی خدماتی الکترونیکی است که شهروندان از آن بهره می برند تا در صورتی که به هر دلیلی این خدمات با اشکال روبرو شد شهروندان بتوانند خدمات را از روش های پشتیبان دریافت کنند. در این زمینه می توان به طرح های تداوم خدمت، سایت های پشتیبان و سایت های ارائه خدمات در زمان بروز بحران از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه اشاره کرد.  

وی خاطر نشان کرد: از دیگر اقدامات مهم بانک مرکزی در اجرای دستورالعمل های پدافند غیرعامل تشکیل کمیته پدافند غیرعامل زیر نظر سازمان پدافند غیرعامل است که فعالانه در این حوزه ایفای نقش می کند و با برگزاری منظم جلسات، راه حل های مقابله با بحران ها را بررسی و عملیاتی می کند.

محرمیان یادآور شد: علی رغم اقدامات و موفقیت هایی که در این حوزه داشته ایم هنوز نیاز به اجرای برنامه ها و اقدامات زیادی در این زمینه داریم که طبق روال در حال اجرای انها هستیم.

وی عدم آشنایی مردم با این حوزه را یکی از آسیب های پدافند غیرعامل برشمرد و گفت: ما تلاش داریم با برنامه های اطلاع رسانی و فرهنگ سازی، مردم را بیشتر با خدمات این حوزه و آثار و ضرورت آن آشنا کنیم . به طور خاص نسبت به آموزش کارکنان بانک در این حوزه گام‌هایی برداریم.

معاون فناوری های نوین در پایان خاطرنشان کرد: نکته مهم تمام این اقدامات به محوریت مردم و حفاظت از شهروندان در زمان وقوع بحران ها برمی گردد تا کمترین تاثیر متوجه آنان شود و خدماتی که به مردم ارائه می شود همواره پایداری لازم را داشته باشد.

گفتنی است پدافند غیرعامل (PASSIVE DEFENCE) به مجموعه اقداماتی گفته می شود که در فضای غیرنظامی کمک می کند که شهروندان کمترین آسیب را در مواقع بروز بحران متحمل شوند.  همچنین گستره پوشش عملیات پدافند غیرعامل بسیار وسیع و متنوع است و شامل موارد بحرانی مانند حوادث طبیعی، حوادث غیرمترقبه تا بحران در فضای سایبری می شود و کارکنان سازمان ها و متولیان اقدامات و تمهیداتی در این مواقع به کار می برند که اشخاص و افراد عادی از بحران به وجود آمده آسیب نبینند یا کمترین آسیب متوجه آنان شود و در کوتاهترین زمان ممکن از شرایط خطر و بحران خارج شوند.

فتحنایی

Recent Posts

خریداران سکه احتیاط کنند؛ بازار به‌شدت حبابی است

سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: وضعیت بازار سکه و طلا به شدت…

8 ساعت ago

برگزاری بزرگترین تور آموزشی شبکه فروش شرکت بیمه سامان

تور آموزشی و تفریحی پنج روزه شرکت بیمه سامان با حضور بیش از ۷۰۰ نفر…

9 ساعت ago

برندگان جوایز کمپین «ماشین بِبَر، باسودش» مشخص شدند

قرعه‌کشی جوایز کمپین «ماشین بِبَر، باسودش» آی‌بی‌شاپ( زیر مجموعه شرکت تامین سرمایه تمدن ) برگزار…

23 ساعت ago

آغاز به‌کار یازدهمین دوره کارآموزی همراه اول

یازدهمین دوره کارآموزی همراه اول با حضور جمعی از جوانان مستعد کشور، کارآموزان منتخب و…

1 روز ago

برگزاری نخستین جلسه شورای پژوهشی در دوره مدیریت جدید پژوهشکده بیمهنخستین جلسه شورای پژوهشی

پژوهشکده بیمه در دوره مدیریت جدید، روز دوشنبه ۷ آبان با حضور دکتر لیلی نیاکان…

1 روز ago