Categories: بانک و بیمه

بانک مسکن موفق به دریافت دو گواهینامه بین المللی شد

به گزارش تجارت گردان به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن، هیبنا، این شرکت در بهمن ماه سال جاری توانست به عنوان اولین شرکت صرافی کشور با تائید شرکت SGS سوئیس، گواهینامه ISO10002:2018 (سیستم مدیریت کیفیت در رضایتمندی و رسیدگی به شکایات مشتریان) و ISO10004:2018 (سیستم مدیریت کیفیت پایش و نظارت رضایتمندی مشتریان) را دریافت کند. فرصت‌های استفاده از سیستم مدیریت کیفیت پایش و نظارت رضایتمندی مشتریان ( ISO 10004:2018) یکی از عناصر اصلی موفقیت هر سازمانی ، رضایت مشتری از سازمان و محصولات و خدمات آن است. بنابراین لازم است نظارت و سنجش رضایت مشتری انجام شود .
سیستم مدیریت کیفیت پایش و نظارت رضایتمندی مشتریان، دستورالعمل‌هایی را برای تعریف و اجرای فرایندها به منظور نظارت و سنجش رضایت مشتری ارائه می دهد. با کمک گرفتن از این استاندارد، اطلاعات به دست آمده از اندازه‌گیری رضایت مشتری می‌تواند به شناسایی فرصت‌های بهبود استراتژی‌های سازمان ، محصولات، خدمات و فرایندهای داخلی کمک کند و در نهایت چنین پیشرفت‌هایی می‌تواند منجر به تقویت اعتماد مشتری شود. مزایای اجرای سیستم مدیریت کیفیت در رضایتمندی مشتریان و رسیدگی به شکایات (ISO 10002:2018 ) روند رسیدگی به شکایات مرتبط با محصول یا خدمات یک شرکت نیز یکی از مهم‌ترین فرایند‌های سازمانی است .

بدین منظور مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها برای برنامه‌ریزی، طراحی، توسعه، بهره برداری، نگهداری و بهبود این اصل در قالب یک استاندارد جهانی توسط ایزو در سند مکتوب ISO10002 تعریف شده است که آخرین نسخه آن در سال ۲۰۱۸ در اختیار عموم قرار گرفت. این سند صرف نظر از نوع محصول ، خدمات یا اندازه آنها در یک سازمان می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

بنابراین هر سازمانی با هر دامنه کاری و اندازه‌ای به منظور کاهش شکایت مشتری و کمک به افزایش رضایت مشتری می‌تواند این استاندارد را پیاده سازی کند . نکته قابل توجه در این استاندارد این است که جدا از مشتریان، سایر ذینفعان از جمله: تأمین‌کنندگان، انجمن‌های صنفی، سازمان‌های دولتی مرتبط، کارکنان، سهامداران و … می‌توانند تحت تاثیر فرآیند طرح‌ریزی شده به منظور رسیدگی به شکایات قرار گیرند. به همین دلیل پیاده سازی این سیستم در یک سازمان می‎تواند روابط سازمان با همه ذینفعان را پشتیبانی نموده و موجب خلق ارزش در سازمان شود.

فتحنایی

Recent Posts

برتری شاگردان نکونام با همان روش همیشگی؛ امیدهای استقلال زنده ماند

دیدار تیم‌های فوتبال استقلال تهران و گل‌گهر سیرجان در چارچوب هفته بیست و نهم لیگ…

10 ساعت ago

سه امتیاز طلایی پرسپولیس در قزوین؛ یک گام تا جام

تیم فوتبال پرسپولیس با برتری خارج از خانه سه بر یک مقابل شمس‌آذر قزوین، تنها…

11 ساعت ago

اردشیر سعدمحمدی به عنوان چهره سال ارتباطی مدیران ارشد انتخاب شد

یازدهمین دوره جشنواره ستارگان روابط عمومی ایران با حضور مدیران روابط عمومی، اساتید، رسانه‌ها و…

11 ساعت ago

نشان طلایی «هوش مصنوعی در روابط عمومی» برای ایرانسل

یازدهمین دوره «جشنواره ستارگان روابط‌ عمومی ایران»، سه نشان ویژه «ستاره ملی ارتباطی مدیر ارشد»…

11 ساعت ago

اولین نشست “شورای هماهنگی نمایندگان” شرکت بیمه حکمت صبا با حضور مدیرعامل برگزار شد

به همت مدیریت امور شعب و نمایندگان شرکت بیمه حکمت صبا ، اولین نشست شورای…

18 ساعت ago

دولت با افزایش عوارض بر واردات و حذف عوارض صادرات درآمد خود را افزایش دهد

نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران ضمن تاکید بر کاهش قطعی صادرات فولاد با سیاست‌های…

18 ساعت ago