اطلاعرسانی و فرهنگسازی برای کاهش اضطراب عمومی و استفاده از خدمات غیرحضوری
در روزهای آغازین همهگیری، فقدان اطلاعات موثق پزشکی و شیوههای صحیح رعایت پروتکلهای بهداشتی دغدغه مهمی برای بسیاری از هممیهنان بود. انتشار شایعهها و اطلاعات غلط سبب ایجاد اضطراب عمومی و آسیبدیدن بسیاری افراد از عوارض رویههای نادرست و غیراصولی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا شد.
در این ایام بانک پاسارگاد با هدف ارتقای دانش عمومی و ترویج اطلاعات موثق پزشکی و بهداشتی با همکاری پزشکان و متخصصان مجموعه نسیم سلامت پاسارگاد اقدام به ساخت چند صد دقیقه محتوای آموزشی با موضوع معرفی بیماری و روشهای پیشگیری و اقدام، شرح پروتکلهای بهداشتی عمومی، شرح پروتکلهای بهداشتی مخصوص انجام امور بانکی در شعبهها و همچنین آموزش روشهای آنلاین انجام خدمات بانکی به منظور مرتفع کردن نیاز مشتریان محترم به مراجعه حضوری و کاهش سفرهای غیرضروری شهری کرد.
در این راستا از آن زمان تا کنون بیش از ۳۰۰ مورد خبر، کلیپ، موشنگرافیک، اینفوگرافیک و محتوای تصویری آموزشی تهیه و از طریق وبسایت و شبکههای اجتماعی بانک، رسانهها و خبرگزاریهای معتبر، شبکه تلویزیونهای داخل شعبههای بانک، صفحات نمایشگر خودپردازها و مطبوعات به سمع و نظر مخاطبان رسید. از میان محتواهای تولید شده بخش قابلتوجهی به آموزش و تشریح خدمات آنلاین مانند آموزش کامل همراهبانک پاسارگاد، آموزش بانکداری مجازی، تشریح خدمات اپلیکیشن پرداخت بانک (پیپاد)، آموزش سیستم نوبتدهی پیامکی و… اختصاص داشته است.
مناسبسازی شعبهها با شرایط پاندمی
جهت مناسبسازی شعبهها برای رعایت پروتکلهای بهداشتی از روزهای آغازین شیوع کرونا، نسبتبه نصب شیشه حائل بین مشتریان و بانکداران، جایگزینی دستگاههای نوبتدهی با نمونههای لمسی یا پدالی و تأمین ماسک و مواد ضدعفونیکننده در شعبهها اقدام شد. به علاوه با تعبیه و تجهیز بسیاری از شعبهها به دستگاههای خوددریافت (CRS) و کیوسکهای صدور کارت هدیه سعی شد تا حد امکان از نیاز به حضور غیرضروری مشتریان در شعبه و تبادل اسکناس جلوگیری شود. تنظیم ساعت کاری شعبهها و راهاندازی طرح غربالگری همکاران مشکوک به بیماری و ایجاد تسهیلات برای مرخصی و درمان همکاران مبتلا نیز در راستای حفظ سلامتی همکاران و مشتریان محترم از همان ایام آغازین شیوع ویروس کووید۱۹ اجرایی شد.
تغییر نحوه ارائۀ خدمات بانکی حضوری و غیرحضوری
جهت حذف مراجعات حضوری غیرضروری پس از تصویب بانک مرکزی سقف انتقال وجه کارتبهکارت بهعنوان یکی از رایجترین شیوههای انتقال وجه تا ۱۰۰میلیون ریال افزایش یافت. همچنین نسبت به تمدید خودکار و غیرحضوری کارتهای نقدی منقضیشده مشتریان از زمان آغاز پاندمی تاکنون اقدام و اطلاعرسانی مستمر صورت گرفت. در کنار این موارد به جهت افزایش توان پاسخگویی و کاهش مراجعه به شعبهها، ظرفیت پاسخگویی مرکز تماس بانک به شماره ۸۲۸۹۰-۰۲۱ و بخش ارتباط با مشتریان وبسایت بانک (bpi.ir/crm) افزایش پیدا کرد تا به ابهامات مشتریان و ذینفعان بدون نیاز به مراجعه به شعبه و در کمترین زمان ممکن پاسخ داده شود.
حمایت از مراکز درمانی کشور
بانک پاسارگاد از آغاز همهگیری تاکنون نسبت به اهدا ۷۰ دستگاه ترمومتر،۳۵۰هزار ماسک N95 و ۱۰هزار واحد لباس ایمنی مخصوص ویروس کووید۱۹ به دانشگاههای علوم پزشکی اقدام کرده است. آغاز احداث اولین بیمارستان شهرک سلامت در شهر قم وفراهم نمودن امکان ویزیت مجازی بیماران از طریق دستگاه تلهمدیسین (Telemedicine) در پایگاه تشخیص سیار در شهر قم با همکاری هولدینگ نسیم سلامت پاسارگاد، از دیگر اقدامات این بانک در این دوران بوده است.
مساعدت در بازپرداخت تسهیلات دریافتی صاحبان کسبوکارهای کوچک و اعطای تسهیلات حمایتی
بانک پاسارگاد همچنین همگام با نظام بانکی کشور در پایان سال ۱۳۹۸ با هدف مساعدت و حمایت از تسهیلاتگیرندگان مذکور (اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی) در بازپرداخت بدهی تسهیلاتی ایشان و همچنین ایفای مسئولیتهای اجتماعی اقدام به استقرار سامانه برای ثبتنام فعالان اقتصادی و کسبوکارهای کوچک نمود. این طرح مراکز تولید و توزیع غذا، مراکز گردشگری و اقامتی، کسبوکارهای مرتبط با حملونقل عمومی مسافران، فعالان تولید و توزیع پوشاک، مراکز و مجتمعهای ورزشی و تفریحی، مراکز و مجتمع های فرهنگی و آموزشی و…که بهدلیل شرایط به وجود آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا قادر به بازپرداخت اقساط تسهیلات و وام خود در موعد مقرر نبودند را در بر میگرفت و درخصوص انواع تسهیلات اعطایی در قالب کلیه عقود، تسهیلات قرضالحسنه و تسهیلات مربوط به کارتهای اعتباری کارکرد داشت.
بهعلاوه، بانک پاسارگاد طرح حمایت از کسبوکارهای آسیبدیده از بیماری کرونا در قالب پرداخت تسهیلات «مرابحه عام» به متقاضیان مشمول معرفی شده از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را از خردادماه سال ۱۳۹۹ آغاز و طی آن تاکنون فرآیند بررسی۳،۸۴۷ فقره پرونده مشتمل بر اشتغال ۲۰،۱۰۸ نفر را تکمیل و تسهیلات مورد درخواست در وجه متقاضیان را پرداخت کرده است. شایان ذکر است، با توجه به بازبینیهای صورت گرفته در فرآیند پرداخت این نوع تسهیلات، اعتبار تخصیص داده شده در دوماهه دوم سال ۱۴۰۰ بهمیزان ۱۲ برابر از لحاظ مبلغ و سه برابر از لحاظ تعداد به نسبت سهماهه نخست، افزایش داشته است.
***
گفتنی است بهمنظور کاهش مراجعه به شعبهها، سامانه جامع ارتباط با مشتریان در سایت بانکپاسارگاد به آدرس bpi.ir/crm و مرکز مشاوره و اطلاعرسانی این بانک به شماره ۸۲۸۹۰-۰۲۱ به صورت شبانهروزی، آماده پاسخگویی به سؤالات هممیهنان است.
https://tejaratgardan.ir/?p=169938