×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

تجارت گردان | باور نمی‌کنم مزدک میرزایی رفته باشد/ گفتند 60 میلیون بده و بروید آذربایجان

 ایلنا،فصل اول برنامه ستاره ساز هفته گذشته به پایان رسید. این برنامه که با معرفی استعدادهای برتر فوتبال از سراسر نقاط ایران کارش را آغاز کرده بود طی ۶ ماه فعالیت فاز جدیدی از برنامه سازی در تلویزیون را پیاده کرد. با محمدرضا احمدی، مجری برنامه ستاره ساز درخصوص اتفاقات فصل اول و برنامه‌های پیش رو برای ساخت فصل دوم گفت و گو کردیم که در ادامه می‌خوانید:

فصل اول برنامه ستاره‌ساز به پایان رسید. ارزیابی‌تان از این برنامه چه بود؟

یک برنامه بسیار خوب تهیه شد که باید به شبکه سه به آن تبریک گفت. روز اولی که این برنامه را شروع کردیم همه آن را به اسم یک برنامه تلویزیونی نگاه کردند ولی هرچه جلوتر رفتیم قضیه جدی‌تر شد و با استقبال بی‌نظیر مردم مواجه شدیم. شب به شب این برنامه را دنبال می‌کردم، به ما پیام می‌دادند حتی به بچه‌ها زنگ می‌زدند و این باعث شده بود کار ما سخت‌تر شود. البته این را بگویم هیچ‌وقت وظیفه تلویزیون نبوده که یک برنامه ورزشی تهیه کند که در آن استعدادیابی صورت بگیرد. ما به شکل یک آکادمی فوتبال این کار را انجام دادیم و توانستیم در این بین نفر اول باشیم. نزدیک به شش ماه این برنامه را تهیه کردیم که جالب است بدانید بعضی از بچه‌ها همراه با خانواده در اینجا بودند حتی خورد و خوراک و اسکان آنها با ما بود. خیلی از هزینه‌ها را خود تهیه‌کننده انجام داد. ما یک سفر به مشهد داشتیم که بسیار باارزش بود. تفریحاتی در کنار ورزش فوتبال داشتیم مانند رفتن به کارتینگ، به خانه تکواندو رفتیم. انشاالله فصل دوم برنامه ستاره‌ساز بتواند بهتر از فصل اول عمل کند. فکر می‌کنم کسانی که بخواهند قسمت دوم برنامه ستاره‌ساز را بسازند، با توجه به استقبال و نگاه مردم، سخت‌تر خواهد شد. فکر می‌کنم قطعا از برنامه ستاره‌ساز هستند بازیکنانی که در آینده بتوانند ملی‌پوش شوند و آینده فوتبال ایران را بسازند.

خیلی‌ها در مورد داوران سوال می‌پرسند. نحوه انتخاب آنها چگونه بود؟

انتخاب داور کار سختی است. شما باید داوری را کنار خودت بیاوری که حتی در رسانه‌ هم حضور داشته باشد و مورد پسند مردم باشد. ما باید داوران را طوری انتخاب می‌کردیم که هم از استقلال و پرسپولیس باشند و هم اینکه حرفی برای گفتن داشته باشند تا به کسی بر نخورد. به طور مثال فیروز کریمی سالهای سال در فوتبال ایران کار کرده، در بازیکن‌سازی معروف است، ادبیات رسانه را بلد است و نحوه برخورد در فضاهای مختلف را می‌داند. آقای عزیزی که غزال تیزپای فوتبال ایران است و صراحت گفتار ایشان را هم که همه به آن واقف هستند. بزیک و جباری هم که پیشکسوتان استقلال و پرسپولیس هستند. بزیک سالهاست در فوتبال ایران کار کرده و به عنوان سرمربی هم فعالیت کرده است. جباری هم که بارها علاقمندی خودش را در تیم‌های پایه نشان داده، او طراحی تمرینات فوق‌العاده‌ای دارد. شاید خیلی از مردم بگویند کاش این هم بود اما فکر می‌کنم انتخاب داوری خوبی داشیتم. ما داریم ستاره‌هایی را که خیلی دوست‌داشتنی هستند. حتی می‌توانستند در این برنامه کنار ما حضور داشته باشند اما فن بیان لازم را ندارند.

اما خیلی‌ها می‌گویند حضور مجتبی جباری و فیروز کریمی که معمولا در کار جدی هستند در کنار دو داور دیگر همخوانی نداشته است؟

در کنار آقای جباری ما خداداد عزیزی را هم داشتیم که بسیار بانمک و بامزه بودند، ایشان خیلی سرزباندارتر از جباری هستند و حتی خود آقامجتبی هر جا لازم بود حتی شوخی هم می‌کرد.

در طول ساخت برنامه آیا بودند کسانی که بیایند و به این بازیکنان پیشنهادات غیرمتعارف بدهند؟

بله متاسفانه چنین چیزی وجود داشت. وقتی برنامه ما کمی رنگ و بوی جدی‌تری به خودش گرفت، بودند کسانی که می‌آمدند و در سالن با بچه‌ها صحبت می‌کردند. داشتیم کسی که گفته بود ۶۰ میلیون تومان بده فرزندتان را می‌بریم لیگ آذربایجان. یا کسی بود که گفت ۴۰ میلیون تومان بدهید تا فرزندتان به لیگ گرجستان برود. پدر و مادران هم می‌آمدند با ما درمیان می‌گذاشتند و ما هم سعی می‌کردیم کمک‌شان کنیم. متاسفانه در فینال آقای پروین حرف بسیار خوبی زد؛ گفت ما میلیاردی برای خرید یک بازیکن هزینه می‌کنیم اما حاضر نیستیم میلیونی در تیم‌های پایه هزینه کنیم. این مشکل برنامه ستاره‌ساز نیست و مشکل فوتبال ایران است و سالیان سال است که همه را اذیت می‌کند. اینکه ما نگاه ویژه به تیم‌های پایه نداریم آزاردهنده است. تا زمانی که به این موضوعات اهمیت داده نشود همین مشکلات در فوتبال ایران وجود خواهد داشت. آقای بزیک حتی روی آنتن زنده برنامه شبکه سه که حتی در تیم‌های پایه‌ای هستند که در یک تیم ۱۰ بازیکن پولی به تیم راه پیدا می‌کنند تا خرج هزینه‌های تیم از دل آن در بیاید. این یک فاجعه عجیب و غریب است!

 در مورد آقای پروین گفتید. ایشان چگونه قبول کرد که در این برنامه حضور پیدا کند؟

آقای پروین خیلی لطف داشتند. بچه‌ها را کامل می‌شناختند. به جرأت می‌توانم بگویم بالای ۶۰، ۷۰ درصد برنامه را دیده بودند و بچه‌ها را به اسم می‌شناختند. من و آقای عزیزی با ایشان تماس گرفتیم و دعوتمان را پذیرفتند حتی ایشان به ما گفتند که اگر فصل دوم برنامه ستاره‌ساز را بسازید من به عنوان تماشاگر در سالن حضور پیدا خواهم کرد. این حرف ایشان برای ما خیلی ارزشمند است.

چه برنامه‌ای برای ساخت ادامه این برنامه دارید؟هیچ اطلاعی ندارم. فقط امیدوارم خیلی پررنگتر و جذابتر از فصل قبل باشد. حتی این را هم نمی‌دانم که خود من هستم یا خیر. این اختیار برای شبکه محترم شبکه سه وجود دارد که اگر دوست داشته باشد می‌تواند به گزینه دیگر هم برای اجرا فکر کند اما این را می‌دانم که اتاق فکر فصل دوم دایر است و حتی جلساتی را نیز در این باره برگزار کردیم. باید منتظر بمانیم ببینیم کی فصل آغاز خواهد شد. نظرتان در خصوص رفتن مزدک میرزایی چیست؟ هنوز باور نمی‌کنم باید منتظر بمانیم و ببینم تا در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد. ایشان جزو همکاران خوب و دوست‌داشتنی ما بوده و هستند. برای همه‌مان مثل یک شوک می‌ماند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.