Categories: فناوری

با تلویزیون Neo QLED 8K QN800D سامسونگ، به اعماق تصاویر سفر کنید

وضوح تصویر ‌۸K و همراه شدن آن با فناوری ماتریس کوانتومی باعث شده تا بینندگان این تلویزیون در هر کاربردی از تماشای فیلم و سریال‌های مورد علاقه خود گرفته تا بازی‌های ویدئویی پرهیجان، بالاترین جزئیات و بهترین کیفیت تصویر ممکن را تماشا کنند. در ادامه تلویزیون Neo QLED 8K QN800D را بررسی کرده‌ایم.

ارتقای وضوح تصویر با هوش مصنوعی

این تلویزیون از پنل Mini LED به عنوان منبع نور خود بهره می‌برد، در این فناوری اندازه LEDها کاهش یافته و یک لایه پنل میکرو بسیار نازک جلوی آن‌ها استفاده می‌شود. ترکیب Mini LEDها با این لایه میکرو باعث کنترل نور بسیار دقیق و پیشرفته‌ای می‌شود. فناوری ماتریس کوانتوم به طور دقیق نوردهی این ال‌ای‌دی‌های بسیار کوچک را کنترل و بهینه می‌کند. 

برای تکمیل این روند، تلویزیون QN800D به پردازنده‌ هوش مصنوعی NQ8 AI Gen2 سامسونگ مجهز شده است. این پردازنده با بهره‌گیری از ۲۵۶ شبکه عصبی هوش مصنوعی، عملکردی فوق‌العاده در ارتقای کیفیت تصویر و صدای محتواهای پخش شده دارد. به لطف فناوری ارتقای کیفیت ۸K (8K AI Upscaling) در این تلویزیون، وضوح تصاویر بدون توجه به اینکه تصویر مورد نظر از چه منبعی و با چه وضوحی ارسال می‌شود، ارتقا می‌یابد. در این فناوری با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری عمیق مشخصات دقیق تک‌تک‌ پیکسل‌ها بررسی و داده‌های مربوط به رنگ و جزئیات نور و کنتراست بهینه می‌شود. با این فناوری، حتی اگر کیفیت منبع محتوای شما وضوح پایین‌تری داشته باشد، در تلویزیون QN800D تصاویر را با وضوح بالا تماشا می‌کنید.

از جمله دیگر ویژگی‌های هوش مصنوعی به کار رفته در این دستگاه، قابلیت AI Motion Enhancer Pro است. این قابلیت اجسام یا متون در حال حرکت را به نرم‌ترین حالت ممکن نمایش می‌دهد تا هنگام تماشای تلویزیون و یا دنبال کردن متن در حال حرکت، به شکل راحت‌تری آنها را مشاهده کنید.

برای افزایش عمق تصاویر و واقعی‌تر شدن محتواها در تلویزیون QN800D از قابلیت Real Depth Enhancer Pro استفاده شده است. این فناوری، عملکردی مشابه چشم‌های ما در زمان نگاه کردن به یک جسم را ارائه می‌دهد. در حقیقت این قابلیت، یک الگوریتم کیفیت تصویر با هوش چندگانه است که در چند مرحله کنتراست تصویر را افزایش می‌دهد و با تجزیه و تحلیل سوژه‌ها عمق بیشتری به تصویر می‌بخشد تا تصاویر به شکل طبیعی و واقعی مشاهده شود. در این فناوری چشم بیننده به سمتی هدایت می‌شود تا تمرکز عمده بر روی سوژه اصلی تصویر قرار بگیرد و با ایجاد عمق بیشتر، سوژه از پس‌زمینه خود متمایز شود.

امکانات هوشمند بی‌نهایت

  • :Gaming Hub  به لطف سرویس Gaming Hub کاربران تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ می‌توانند بدون نیاز به کنسول یا دانلود و ذخیره کردن فایل خاصی، به هزاران بازی مورد علاقه خود از پلتفرم‌هایی مانند Xbox، NVIDIA GeForce NOW، Amazon Luna و Utomik دسترسی داشته باشند. این پلتفرم نزدیک‌ترین تجربه بازی را در اختیار شما قرار می‌دهد، تنها کافیست تلویزیون خود را روشن کنید و برای ساعت‌ها مشغول به بازی شوید.
  • حالت بازی خودکار : قابلیتی به نام حالت بازی خودکار هوش مصنوعی (AI Auto Game Mode) طراحی شده که براساس ژانر باز‌هایی که انجام می‌دهید به طور خودکار تنظیمات تلویزیون را تغییر داده و بهینه می‌کند. این قابلیت به شما کمک می‌کند تا زمان بیشتری به بازی بپردازید.
  • :Smart Things با استفاده از این سرویس امکان مدیریت یکپارچه تمامی دستگاه‌های متصل به پلتفرم Smart Things در خانه به وجود می‌آید.
  • AI Energy Mode: حسگر‌هایی که برای تجزیه و تحلیل نور صفحه نمایشگر در این تلویزیون بکار رفته‌اند، امکان بهینه‌سازی و کاهش مصرف خودکار انرژی را توسط این قابلیت مبتنی بر هوش مصنوعی به تلویزیون می‌دهد.
  • Active Voice Amplifier Pro: این قابلیت از یک هوش مصنوعی اختصاصی مجهز به فناوری یادگیری عمیق بهره می‌برد که صدای دیالوگ‌ها و گفت‌وگوی سوژه‌ها را تقویت می‌کند. این فناوری قادر است که صدای دیالوگ‌ها را از صداهای دیگر جدا کرده تا مکالمات رد و بدل شده در فیلم‌ها و برنامه‌ها به راحتی شنیده شود.

تجربه صوتی فراگیر

یکی از قابلیت‌های این دستگاه وجود بلندگو‌های پرقدرت است که صدایی فراگیر را در محیط داخلی منزل فراهم ‌می‌کند. تلویزیون QN800D سامسونگ به مجموعه کاملی از قابلیت‌های صوتی مثل Dolby Atmos، OTS+ و Q-Symphony مجهز شده است.

فناوری Dolby Atmos با پوشش دهی فراگیر خود، تماشاگران را به حال و هوای داخلی فیلم‌ها و مسابقات ورزشی می‌برد. در قابلیتObject Tracking Sound+  که مبتنی بر هوش مصنوعی عمل می‌کند، صدای سوژه با حرکات آن هماهنگ می‌شود. این فرآیند با تشخیص و تحلیل حرکات سوژه هنگام پخش فیلم و ردیابی آن صورت می‌پذیرد و در نهایت بدون نیاز به لوازم جانبی صدایی فراگیر، سه‌بعدی و پویا از قسمت‌های مختلف بلندگوهای تلویزیون طنین‌انداز می‌شود. 

همچنین قابلیت Q-Symphony با ایجاد هماهنگی بین ساندبار و تلویزیون، صدای محتوای در حال پخش را از هر دو دستگاه پخش می‌کند تا صداها در فضای اتاق شما به صورت چندبعدی و واقعی شنیده شود.

مجموع این فناوری‌ها به ویژه در هنگام تماشای فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی اکشن و باز‌ی‌های ویدئویی مهیج، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را فراهم می‌کنند. در نهایت، فناوری‌های به کار رفته در تلویزیون Neo QLED 8K QN800D سامسونگ به کاربران این امکان را می‌دهد که تجربه‌ای جذاب و به یاد ماندنی از تماشای تلویزیون داشته باشند. 

فتحنایی

Recent Posts

امکان وکالتی کردن حساب مشتریان بانک توسعه صادرات ایران میسر شد

امکان وکالتی کردن لحظه ای حساب‌های بانک توسعه صادرات ایران برای شرکت در طرح عرضه…

8 ساعت ago

ضرورت احداث نیروگاه های خودتامین؛ راهکار حل مشکل انرژی صنایع

مهندس محمد آقاجانلو در نشست هم اندیشی با اعضای هیات مدیره سندیکای آلومینیوم تاکید کرد:…

8 ساعت ago

جزئیات وکالتی شدن حساب‌ مشتریان بانک مسکن برای خرید خودروهای وارداتی

مشتریان بانک مسکن تا دوشنبه ‌۳۰ مهرماه ۱۴۰۳ می‌توانند به صورت حضوری و غیرحضوری نسبت…

9 ساعت ago

درخشش شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان در اولین رویداد سراسری تولید مسئولانه و بهره وری با جهش در تولید محصولات و استقرار سیستم  ERP

شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان با حضور در اولین رویداد تولید مسئولانه و بهره وری که…

9 ساعت ago

نشان سفیر مسئولیت اجتماعی به مدیرعامل پازارگاد رسید

محمد شیخان،مدیرعامل شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد در چهارمین دوره جشنواره روابط عمومی و مسئولیت…

9 ساعت ago