×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۲ دی , ۱۴۰۳
با دوری، دوستی را ثابت کنیم

منصور شیخ الاسلامی- مدیر امور حوزه مدیرعامل و روابط عمومی

در نظام بانکی، امروزه یک حقیقت غیر قابل انکار وجود دارد که کفه ترازو و قدرت بازار به طرف مشتریان سنگینی می کند. از آنجایی که مشتریان امروز فرصتهای بیشتری برای مقایسه خدمات در اختیار دارند و مدیریت مالی آنها پیچیده تر شده است، لذا روابط خلاق میان مشتریان و بانکها و مجموعه خدمات با کیفیت و ماهیت خدمات خریداری شده در هنگام خرید، می تواند بر کیفیت تعامل و رابطه بین دو طرف مشتری و بانک اثرگذار باشد.
امروزه در دنیای کسب و کار خصوصا نظام بانکی که رقابت در آن با سرعت در حال گسترش است، حفظ مشتری و مشتری مداری مهمترین مساله است. کوچک ترین غفلت، منجر به نارضایتی و قطع ارتباط با او خواهد شد. بنابراین در این رابطه، زنجیره ای به نام زنجیره رضایت، وفاداری و سوداوری وجود دارد و آنچه در این زنجیره اثرگذار است سه عنصر کلیدی محصول، خدمت و کارکنان می باشد.
دراین مسیر بانک ها نیز بیکار ننشسته اندو موسسات مالی اقتصادی و بانک ها به دنبال ارائه هرچه بیشتر و بهتر خدمات به مشتریان خود می باشند تا از این طریق بتوانند از ابزارهای تولیدی، حداکثر استفاده را نموده و ضمن رعایت اصل بی بدیل حفظ حقوق مشتری، بتوانند گوی سبقت را از رقبای خود بربایند و با بهره گیری از فناوری هایی که ساخته دست بشر است، این امکان را به مشتریان خود بدهند که در عرصه اقتصادی که دارای ریسک بسیار بالایی بوده با خیال آسوده و در حداقل زمان و بدون حضور فیزیکی در یک مکان خاص به تجارت بپردازند.
با این وجود و تعهداتی که نظام بانکی در قبال مشتریان خود و عموم مردم و کسب و کارها دارد، در تمام شرایط سخت از قبیل آلودگی هوا، سرما و گرمای هوا و …. نظام بانکی و همکاران بانکی خط مقدم ارائه خدمت و ایثارگری در بحران ها و شرایط سخت هستند و اما آیا تاکنون توجهی شده که اگر هوا آلوده شد برای همکاران نظامی بانکی هم آلوده است؟؟ این روزها کرونا هم آمد و علیرغم ریسک بالای فعالیت شعب بانکها، جانفشانی های همکاران عزیز نظام بانکی را شاهد هستیم تا مشکلات مالی مردم و صاحبان کسب و کار و مراودات مالی و اقتصادی رسیدگی و مرتفع شود. کرونا آمد تمهیداتی برای مشکلات کسب و کار کشور اندیشیده شد اما برای همکاران نظام بانکی تمهیدات خاصی دیده نشد و متاسفانه شاهد از دست دادن چند تن از همکاران نظام بانکی در کشور بودیم.
بنابراین در این روزها تصمیمات شاید نادرست درخصوص عدم حضور و همرامی مردم و ازدحام در شعب بانک ها معضل بزرگی در کشتی سلامت جامعه در خط مقدم دفاع از این ویروس موذی بوده است. لذا می بایست به منظور حفظ و ارتقاء سلامت جامعه و پیشگیری از افزایش شیوع ویروس کرونا و صیانت از سلامت همه مردم و قطع حلقه شکل گیری و گسترش این بیماری، مشتریان عزیز بانکها و مردم گرانقدر با همراهی و مساعدت ویژه ای در مواجهه با مراودات مالی و عدم حضور و ازدحام شعبه داشته باشند و با استفاده از خدمات غیر حضوری و بانکداری الکترونیک ضامن وصل کردن ارتباط در جامعه ای سالم، بانک سالم و مردم سالم باشند. اگرچه تا کنون در روزهای آلودگی هوا، برف و یخبندان و …. کارکنان بانک استثنا بوده و هستند اما این بار صرفا بخاطر خودمان و مردم و اینکه این کشتی سلامت و خط مقدم به مقصد برسد از ازدحام در شعب بانکها پرهیز کنیم تا از افزایش شیوع کرونا ویروس جلوگیری شود. کارکنان بانکها بخشی از این جامعه هستند و مبتلا شدن آنها به مثابه مبتلا شدن خانواده آنها و انتقال و افزایش بیماری در جامعه است .
از سوی دیگر از رسانه ها نیز انتظار می رود مثل همیشه انتقال پیام و اطلاع رسانی از خدمات و محصولات نظام بانکی را در این شرایط سخت به مردم و جامعه افزایش داده و مردم و مشتریان عزیز نیز با تبعیت از رسانه های معتبر داخلی، اخبار و اطلاعیه ها را پیگیری کنند تا انشاالله بتوانیم با همراهی و همدلی بیشتر از این بحران نیز عبورکنیم .
در پایان مصیبت از دست دادن شش تن همکاران خدوم و پرتلاش نظام بانکی بر اثر کرونا ویروس را تسلیت عرض می کنم و برای خانواده های محترم شان آرزوی سلامتی و طول عمر با عزت از خداوند متعال مسئلت دارم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.