×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۵ مرداد , ۱۴۰۳
با نوآورانه‌ترین قابلیت‌های تلویزیون‌ها و ساندبارهای ۲۰۲۴ سامسونگ آشنا شوید

مجموعه تلویزیون‌ها و سیستم‌های صوتی ۲۰۲۴ سامسونگ با برخورداری از قابلیت‌ها و نوآوری‌های پیشرفته، ضمن جابجایی مرزهای فناوری، نوید تجربه‌ای بی‌نظیر از تماشای محتوا را به کاربران خود می‌دهند. در ادامه این مطلب می‌توانید خلاصه‌ای از نقدها و بررسی‌های رسانه‌های مشهور جهان در مورد این محصولات را مطالعه کنید.

ارتقای تجربه تماشای با پردازنده NQ8 AI Gen3

تلویزیون جدید Neo QLED 8K سامسونگ، به کمک فناوری هوش مصنوعی بسته کاملی از کیفیت و ارتقای تصاویر ۸K را از خود به نمایش می‌گذارد. امسال، سامسونگ پیشرفته‌ترین و جدیدترین پردازنده خود با نام NQ8 AI Gen3 را معرفی کرده که شاهد حضور آن در نسخه ۲۰۲۴ تلویزیون‌های Neo QLED 8K QN900D این شرکت هستیم. این پردازنده جدید با پردازنده عصبی دو برابر سریع‌تر از نسل گذشته خود و به لطف بهره‌مندی از هوش مصنوعی، تصویر و صدای ارائه شده را بهینه‌سازی می‌کند تا در نهایت تجربه‌ای بی‌نظیر از کیفیت ۸K ارائه دهد. تعداد شبکه‌های عصبی در این مدل جدید هشت برابر شده، به طوری که صرف نظر از محتوایی که پخش می‌شود، کاربران می‌توانند جزییات و وضوحی در حد ۸K را مشاهده کنند.

رسانه‌های تخصصی حوزه فناوری از جمله Expert Reviews، در ستایش قدرت پردازش QN900D به این موضوع اشاره کردند که: «پردازنده جدید NQ8 AI Gen 3 قادر است ۵۱۲ شبکه عصبی خود را به کار گرفته و سطحی بی‌سابقه از پتانسیل‌های تصویری را ارائه دهد.» این نشریه با اشاره به قابلیت ارتقای کیفیت تصویر به ۸K با استفاده از هوش مصنوعی نوشته که : «این مدل قدرتمند تقویت‌شده با هوش مصنوعی، بدون درنظر گرفتن وضوح اصلی سطح شگفت‌انگیزی از جزئیات را به تصویر می‌کشد و هر چیزی پایین‌تر از ۸K را به‌طور بی‌عیب و نقصی ارتقا می‌دهد تا شاهد تصاویری با رندر دقیق و عاری از هرگونه فشرده‌سازی باشیم».

رسانه Trusted Reviews قابلیت‌های افزایش وضوح تصویر Neo QLED 8K QN900D را ستایش کرد و گفته : «میزان جزئیاتی که قابلیت AI Upscaling می‌تواند به قسمت‌های پرجزییات تصاویر ۴K اضافه کند، شگفت‌انگیز است. کیفیت ۴K در مقابل چشمان شما به ۸K تبدیل می‌شود. روشنایی خیره‌کننده، کنتراست جذاب و چشم‌گیر، رنگ‌های غنی و پردازش ارتقای تصویر پیشگامانه نشان می‌دهد که برای بهره‌مندی از کیفیت برجسته ۸K به محتوای ۸K نیاز ندارید».

مجله نیوزویک (Newsweek) تلویزیون Neo QLED 8K QN800D را در میان محصولات برگزیده دبیران قرار داده و ضمن برجسته کردن مزایای این پردازنده برای گیمرها نوشته : « این مدل‌ها با بهره‌مندی از مزایای ارتقای کیفیت تصویر، نرخ تازه‌سازی بالا و حالت بازی مبتنی بر هوش مصنوعی، عملکرد گیمینگ فوق‌العاده‌ای ارائه می‌دهند».

رسانه What Hi-Fi? نیز پس از بررسی مدل ۷۵ اینچی تلویزیون Neo QLED 8K QN900D تاکید کرده که : «کیفیت تصویر تلویزیون جدید سامسونگ در مقایسه با مدل قبلی خود تقریبا از هر نظری بهبود یافته و تفاوت آن با بهترین تلویزیون‌های OLED سال ۲۰۲۴ کاملا مشخص است. این مدل بازتعریفی از قوانین ارتقای کیفیت تصویر است تا به ما یادآوری کند که تلویزیون‌های ۸K برای ایجاد تفاوت بصری چشمگیر، الزامی به استفاده از محتوای ۸K ندارند».

Neo QLED 4K با رئالیسم زنده و کنتراست پویا

در کنار سری Neo QLED 8K 2024، نسل جدیدی از تلویزیون‌های Neo QLED 4K نیز معرفی شدند که با برخورداری از پردازنده NQ4 AI Gen2 و ارائه امکانات و تجربه بصری ارتقایافته، نظر منتقدان را به خود جلب کرده‌اند.

رسانه Expert Reviews تلویزیون مجهز به هوش مصنوعی Neo QLED 4K QN95D را ستایش کرده و نوشته : «پردازنده جدید این تلویزیون‌ها به بهره‌مندی از قابلیت‌های برجسته تصویر، صدا و بهینه‌سازی مبتنی بر هوش مصنوعی کمک می‌کند. در بخش ارتقا و پردازش تصویر، عملکرد این تلویزیون فوق‌العاده است و با قابلیت AI Motion Enhancer  پردازش حرکات سریع بهبود قابل توجه‌ای پیدا کرده است».

امسال تلویزیون‌های Neo QLED 4K همچنان تجربه‌ای برتر از کیفیت تصویر ۴K ارائه می‌دهند که با ویژگی‌هایی مانند Real Depth Enhancer Pro و فناوری Quantum Matrix بهبود یافته است. Expert Reviews در این باره یادآور شده که : «QN95D یک تلویزیون ۴K فوق‌العاده است که از نور پس‌زمینه Mini LED و Local Dimming پیشگامانه بهره می‌برد. این مدل در عین حال قابلیت پردازش تصویر پیشرفته را نیز برای تولید بهترین تصاویر SDR و HDR که در تلویزیون‌های سطح بالا خواهید دید، اضافه کرده است».

روشنایی خیره‌کننده در OLED مبتنی بر هوش مصنوعی

مجموعه تلویزیون‌های OLED 2024 سامسونگ مانند S95D، سطوح بالایی از جزییات، نرخ فریم بالا و نمایش ویدیویی بسیار زنده‌ای را در اندازه‌های بسیار بزرگ تا ۷۷ اینچ ارائه می‌دهند و بر میراث نسل قبلی خود می‌افزایند.

تلویزیون‌های OLED امسال سامسونگ مورد توجه چندین منتقد قرار گرفته‌اند. مجله نیوزویک مدل S95D را به عنوان «برگزیده سردبیر» انتخاب کرده است. همچنین کارشناس رسانه Techaeris نیز با تمجید از مدل S95D یادآور شده که : «به طور کلی، S95D سامسونگ بهترین تلویزیون OLED است که من امسال استفاده کرده‌ام». این در حالی است که Trusted Reviews اظهار داشته که QE65S95D بهترین تلویزیون OLED سامسونگ تا به امروز است که با طراحی فوق‌العاده باریک خود، حس آینده‌گرایانه جالبی را در کاربران خود ایجاد می‌کند».

تلویزیون‌های OLED سامسونگ درست مانند مجموعه Neo QLED 4K، از قدرت پردازشی فوق‌العاده، پردازنده NQ4 AI Gen2 بهره می‌برند. این مدل‌ها دارای ویژگی‌هایی مانند Real Depth Enhancer و OLED HDR Pro هستند که کیفیت تصویر را به سطح جدیدی می‌رسانند.

تلویزیون OLED S95D سامسونگ نسبت به مدل‌های قبلی خود ۲۰ درصد روشن‌تر است و با رنگ‌های مشکی عمیق و غنی و دقت رنگ بهبودیافته با هوش مصنوعی، مورد تحسین رسانه‌هایی مانند Trusted Reviews قرار گرفته است که معتقدند: «جایی که روشنایی بیشتر S95D واقعا اهمیت پیدا می‌کند، در عملکرد کنتراست آن است که نقاط برجسته روشن در تصاویر تاریک و روشن با شدت بی‌سابقه‌ای می‌درخشند». مجله Sound & Vision نیز اشاره کرده که: «امسال، سامسونگ color mapping را بهبود بخشیده است. این تلویزیون از فناوری هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل و ارائه رنگ‌های طبیعی‌تر، به ویژه در ظرافت‌های رنگ پوست، استفاده می‌کند».

فناوری OLED Glare Free سامسونگ، در عین حفظ روشنایی و دقت رنگ، بازتاب‌ها را برای وضوح بیشتر تصویر کاهش می‌دهد تا تجربه‌ای فراگیر در تماشای محتوا، حتی در نور روز، فراهم کند. مجله Sound & Vision در بررسی خود نوشته : «با افزایش سطح روشنایی و طراحی صفحه نمایش مات شگفت‌انگیز، QN77S95D سامسونگ یکی از زیباترین و پرکاربردترین تلویزیون‌های OLED تست شده است». این مجله همچنین به این تلویزیون عنوان «انتخاب برتر» را اعطا کرد.

با ویژگی‌هایی مانند Motion Xcelerator 144Hz که حرکت روان و زمان پاسخگویی سریع را تضمین می‌کند، تلویزیون‌های OLED سامسونگ تجربه‌ای لذت‌بخش برای گیمرها ایجاد می‌کنند. علاقه‌مندان بازی‌های ویدئویی می‌توانند از حرکت روان و عملکرد واضح روی صفحه نمایش خود لذت ببرند. مجله Sound & Vision در بررسی خود از این تلویزیون OLED تمجید کرد و گفت: «هنگامی که از S95D برای فیلم دیدن یا به عنوان تلویزیون استفاده نشود، یک مانیتور گیمینگ ۴K شگفت‌انگیز است». مجله Newsweek  نیز این دستگاه را برای ویژگی‌های مخصوص بازی خود مورد تحسین قرار داده و گفت: «این تلویزیون OLED برای تماشای فیلم و لذت بردن از هیجان بازی‌های ویدئویی گزینه‌ای عالی به شمار می‌رود».

یک مرکز صوتی فراگیر در خانه شما

سامسونگ در سال ۲۰۲۴ مدل‌های جدیدی از محصولات صوتی خود را عرضه کرده است که با الگوریتم‌های پیشرفته هوش مصنوعی تقویت شده‌اند و به دلیل کیفیت صدای جذاب و طراحی شیک و هدفمند، مورد تحسین فراوانی قرار گرفته‌اند.

امسال، سامسونگ Music Frame را معرفی کرده که یک اسپیکر قابل تنظیم با صدای غنی و اتصال بی‌سیم روان است. این مدل می‌تواند به عنوان یک اسپیکر بی‌سیم مستقل عمل کند یا با تلویزیون و ساندبار سامسونگ همراه شود و با تقویت باس، صدای فراگیری با کیفیت بالا ارائه دهد. Techlicious به این دستگاه عنوان «برگزیده سردبیر» داد و در بررسی خود از این محصول نوشت: «Music Frame سامسونگ یک محصول نوآورانه و شیک در بازار اسپیکرهای هوشمند است که به خوبی قابلیت‌های یک اسپیکر بی‌سیم را با جذابیت بصری یک قاب عکس قابل تنظیم ترکیب می‌کند».

در صدر خط تولید ساندبارها، مدل HW-Q990D قرار دارد که با استفاده از هوش مصنوعی صدا را آنالیز کرده و با بهینه‌سازی آن، تجربه شنیداری بی‌نظیری را برای انواع محتوای شما در خانه فراهم می‌کند. همانطور که Techaeris اشاره کرده، وقتی همه چیز سر جای خودش قرار گرفته، نیازی نیست نگران هیچ چیز دیگری باشید. برای تجربه کامل این ساندبار فقط کافیست فیلم مناسب را پخش کنید. به همین ترتیب، نیوزویک نوشته که : « HW-Q990Dبا بهره‌مندی از ۲۲ اسپیکر راهکاری عالی برای لذت بردن از صدای فراگیر Dolby Atmos هنگام تماشای فیلم یا بازی و تماشای مسابقات ورزشی است». این رسانه در پایان بررسی خود گفته : «Q990D سامسونگ انتخاب سردبیر و بهترین ساندبار Dolby Atmos است که می‌توانید در سال ۲۰۲۴ خریداری کنید».

ساندبار فوق باریک HW-S800D با ضخامت تنها ۱٫۶ اینچ، تجربه شنیداری بی‌نظیری را برای مصرف‌کنندگان به ارمغان می‌آورد که به طور کامل با هر فضایی سازگار است. مجله Techlicious به این دستگاه عنوان «انتخاب سردبیر» را اعطا کرده و افزود که این محصول انتخابی کامل برای هر کسی است که به دنبال ارتقای صدای تلویزیون خود بدون فدا کردن استایل خانه یا فضای اتاق است، S800D فوق باریک، تماشای فیلم را فراگیر و گوش دادن به موسیقی را لذت‌بخش می‌کند».

سامسونگ با ۱۸ سال پیشگامی بازار جهانی تلویزیون و یک دهه رهبری ساندبارها، همچنان به تحول‌آفرینی در دنیای سرگرمی‌های خانگی ادامه می‌دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مجموعه تلویزیون‌های سال ۲۰۲۴ سامسونگ، می‌توانید از وبسایت رسمی این شرکت به آدرس https://www.samsung.com  دیدن کنید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.