×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۲ آذر , ۱۴۰۳

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهرایران، دکتر اکبری در این باره اظهارداشت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیز مانند سایر بانک‌ها این کار را در موعد مقرر انجام داده است و فاز اول را در قالب سامانه‌ای انجام دادیم که مشتریان برای فعال کردن رمز دوم پویا، باید به شعبه مراجعه می‌کردند. وی افزود: فاز دوم نیز تحت وب است و مشتری برای فعال کردن رمز دوم پویا نیازی به مراجعه به شعبه ندارد و مرحله بعدی نیز ارسال رمز دوم پویا با استفاده از سامانه هریم و از طریق پیامک است. دکتر اکبری با اشاره به راه اندازی سامانه های مختلف در بانک قرض الحسنه مهرایران و تلاش برای عبور از بانکداری سنتی به سوی بانکداری مدرن بیان داشت: در این راستا، ابتدا باید سیستم را چابک نموده و کاری می‌کردیم که تا حد ممکن نیازی نباشد مشتری به شعب بانک مراجعه کند. وی خاطرنشان کرد: برای این منظور ابتدا به سراغ سامانه‌هایی رفتیم که منجر به حذف کاغذ می‌شوند. در فاز دوم نیز که اکنون در حال تدوین است، بحث عدم مراجعه مشتری به بانک را پیگیری می‌کنیم. مدیرعامل بانک مهر ایران تصریح کرد: در فاز اول باید سامانه‌هایی را در اختیار می‌داشتیم تا هنگامی که مردم به شعب بانک مراجعه می‌کنند، با حداقل زمان بتوانند کارشان را انجام دهند. زیرا حجم مراجعات زیاد شده و دیگر ممکن نبود که مراجعات را مانند گذشته مدیریت ‌کنیم و در آن صورت نارضایتی ایجاد می‌شد. در نتیجه سراغ سامانه‌هایی رفتیم که فرآیندها را کوتاه کنند. وی ادامه داد: کاغذ یکی از معضلات نظام اداری ما بود؛ زیرا پر کردن، بایگانی کردن و دوباره احصا کردن آن وقت گیر بود. برای مثال مشتری برای یک افتتاح حساب، ۳۰ دقیقه معطل می‌شد. همچنین دریافت تسهیلات با آوردن ضامن‌ها و چند بار مراجعه نزدیک به دو ساعت زمان می‌برد. دکتر مرتضی اکبری بیان داشت: در مرحله اول خواستیم چنین فرآیندهایی از میان برداشته شود. کارکرد سامانه اول ما این بود که کاغذ از تمام مراحل عملیات بانکی حذف و تمام فرآیند الکترونیکی شود تا سرعت عمل نیز افزایش یابد. هنگامی که سرعت کار افزایش یابد، هم کارمند شعبه بهتر می‌تواند پاسخگو باشد و انگیزه بیشتری پیدا می‌کند و هم مشتری احساس رضایت بیشتری می‌کند. سامانه میعاد در این راستا طراحی شد که البته همچنان خلأهایی دارد. با این حال آن را عملیاتی کردیم تا در حین اجرا مشکلاتش را مرتفع کنیم و فکر می‌کنم تا دو ماه آینده تمام مشکلات آن برطرف شود و سرعت مورد نظر در انجام کارها نیز کاملاً تحقق یابد. وی افزود: فاز بعدی این است که تمام کار روی بستر الکترونیک انجام شود، یعنی مشتری اساساً مراجعه‌ای به شعب نداشته باشد که نیاز به کاغذ داشته باشیم. این عملیات روی موبایل‌بانک انجام می‌شود که به‌شدت روی آن کار می‌کنیم و خدماتی که در آینده نزدیک روی موبایل‌بانک و اینترنت‌بانک خود ارائه می‌کنیم کمک می‌کند که به این هدف دست یابیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.