×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
برای آینده ۳ محصول اساسی نگران هستم

تجارت گردان | برای آینده ۳ محصول اساسی نگران هستم

 به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل ازایسنا، عباس کشاورز در هفتمین همایش سراسری کشت محصولات زراعی با بیان اینکه در سال زراعی گذشته کشاورزی با سه مشکل سیل، هجوم ‌ملخ‌ها و افزایش نرخ ارز مواجه بوده است، افزود: حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ تن گندم استان خوزستان به دلیل سیل از بین رفت و افزایش نرخ ارز به سمت واقعی شدن باعث شد تا برکات زیادی برای بخش کشاورزی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه سطح برداشت و تولید با کمک موسسه بین‌المللی سیمیت افزایش یافته است، گفت: پکیج علوفه کشور به طور معمول یونجه و ذرت است و ۸۵ درصد علوفه از یونجه تامین می‌شود که این بخش ۲۰ درصد آب کشاورزی را مصرف می‌کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه افزایش نرخ ارز باعث رونق تولید پنبه در کشورمان شده است، تصریح کرد: در گذشته بذر پنبه نداشته‌ایم اما اکنون کشاورزانی هستند که در هر هکتار ۵.۵ تا ۶ تن پنبه تولید می‌کنند.

وی در پایان با اظهار به اینکه آفت برای کلزا کاران کرمانشاه مشکلات جدی ایجاد کرده است که سازمان حفظ نباتات باید برای حل این موضوع ورود کند، افزود: آفت سفیدک هم مشکل دیگر برای کلزا است و همچنین آفت گل جالیز هم در این مزارع خسارت جدی وارد می‌کند که باید در این باره کمیته مقابله با این آفات تشکیل شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.