گروه : راه و مسکن
به گزارش تجارت گردان ، داریوش باقرجوان در گفتوگو با ایلنا درباره برنامه ریزیها انجام شده برای سفرهای نوروزی با حمل و نقل عمومی در شرایط کرونا اظهار داشت: توصیه موکد بر عدم انجام هر گونه سفر است تا زنجیره سرایت بیماری قطع شود اما طبق روال سال گذشته برای انجام سفرهای نوروزی ضروری اولویت با حمل و نقل عمومی است چراکه با توجه به نظارتهای سختگیرانه و رعایت جدی پروتکلهای بهداشتی در سفر با حمل و نقل عمومی، موظف هستیم که آمادگی پذیرش مسافران را داشته باشیم. البته تابع و منتظر اعلان شیوه نامههای مرتبط با این موضوع از ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم.
وی ادامه داد: اقدامات سازمان راهداری برای انجام سفرهای نوروزی دقیقا براساس شیوه نامههای ستاد ملی مبارزه با کرونا خواهد بود.
مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری با اشاره به تفاوت برگزاری سفرهای نوروزی امسال نسبت به سال گذشته گفت: امسال با توجه به اتصال به سامانه شناسایی افراد مبتلا به کرونا بلیتهای نوروزی را به فروش میرسانیم که این خود در کاهش آلودگیهای مسافران به کرونا در حمل و نقل عمومی بسیار موثر بوده است.
وی با بیان اینکه از زمان راهاندازی این سامانه تاکنون توانستیم جلوی ورود بسیاری از مسافران به ترمینالها و حمل و نقل عمومی را بگیریم، افزود: از زمان استعلامگیری از این سامانه برای فروش بلیت، برای بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ نفر مبتلا به کرونا بلیت صادر نکردیم.
باقرجوان با تاکید بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی در تمام ناوگان حمل و نقل عمومی جادهای اظهار داشت: در ناوگان اتوبوسی فقط امکان فروش بلیت برای صندلیهای کنار پنجره وجود دارد و در ناوگان کرایه سواری هم فقط برای سه نفر در هر خودرو بلیت به فروش میرسد.
مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری تاکید کرد: تمام این ضوابط در حال حاضر جاری است و با وجود اینکه با کاهش ۴۰ درصدی تقاضا مواجه هستیم اما به هر حال مردم سفرهای ناگزیر خود را از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی انجام میدهند.
وی درباره برخورد با شرکتها و رانندگانی که پروتکلهای ابلاغ شده برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا را رعایت نمیکنند، اظهار داشت: حدود ۲ هزار انواع برخورد با متخلفان داشتیم که براساس تخلیف انجام دادند نوع برخورد متفاوت بوده به طوری که بخشی از این برخوردها اخطار کتبی و بخشی دیگر تذکر شفاهی بوده است.
باقرجوان ادامه داد: بخشی ازاین برخوردها لغو پروانه یک ماه یا دو ماهه شرکت بوده و بخشی دیگر لغو فعالیت سه الی ۴ ماهه رانندگان بوده است که حدود ۱۲۶ مورد از این نوع برخوردها ثبت شده است.
وی درباره احتمال افزایش قیمت بلیت اتوبوس برای ایام نوروز اظهار داشت: فعلا تصمیمی در این باره گرفته نشده است.
https://tejaratgardan.ir/?p=107804