×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
برای خدمت به مردم باید الگو سازی کنیم

محسن علیزاده در گفت‌وگو با پایگاه خبری هیبنا_بانک مسکن، با اشاره به قرارداد ۲ میلیارد دلاری بانک مسکن و صندوق توسعه ملی گفت: سپرده‌گذاری ارزی صندوق توسعه ملی در بانک مسکن به ارزش ۲ میلیارد دلار جهت حمایت از پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت به متقاضیان مشمول طرح‌های حمایتی مسکن است که می‌تواند گام بسیار مهم و اثرگذاری در راستای اجرای طرح بزرگ نهضت ملی مسکن باشد.

وی با بیان این که توسعه مسکن، رسالت اصلی بانک مسکن به عنوان بانک تخصصی و توسعه‌ای است، گفت: این بانک در دولت سیزدهم بهترین عملکرد را در تامین مالی طرح بزرگ نهضت ملی مسکن داشته است به طوریکه بر اساس آخرین آمارها ۱۴۰ هزار میلیارد تومان از تعهدات خود را تاکنون عملیاتی کرده است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: بانک مسکن به واسطه پیشینه موفق و قابل قبول در اجرای تعهدات خود، در این حوزه گام‌های مهمی برداشته و حتماً می‌تواند کمک بسیارخوب و اثرگذاری در راستای نهضت مسکن‌سازی در کشور بردارد.

علیزاده با اشاره به نرخ ۲۳ درصدی متعارف شبکه بانکی برای پرداخت تسهیلات گفت: مقرر شد نرخ سود تسهیلات حمایتی به ۱۸ درصد کاهش یابد که قرارداد ۲ میلیارد دلاری اخیر، زمینه ساز تسریع در روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن است. البته طبق این قرارداد، علاوه بر اینکه بانک سود تسهیلات حمایتی مسکن کاهش می‌یاید، به تامین سرمایه درگردش بخش خصوصی نیز کمک می‌کند؛ به این ترتیب که این سپرده‌گذاری صندوق توسعه ملی نزد بانک مسکن، قرار است در قالب تسهیلات ارزی در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد تا دو هدف مهم از این مسیر اجرایی شود.

وی با بیان اینکه، قرارداد بانک مسکن با صندوق توسعه ملی می‌تواند الگویی برای سایر بانک‌ها در این راستا باشد، ادامه داد: سایر بانک‌ها نیز می‌توانند با تبعیت از این الگو ظرفیت اعطای تسهیلات خود را تقویت کنند.

علیزاده به افزایش سرمایه بانک مسکن در لایحه بودجه سال آینده نیز اشاره کرد و گفت: مجلس در فرایند بررسی بودجه ۱۴۰۳ حکمی قانونی در خصوص افزایش سرمایه بانک مسکن به میزان ۱۰۰ هزار میلیارد تومان را تصویب کرد که بر این اساس، مقرر شد این افزایش سرمایه از محل فروش اوراق با بازپرداخت پنج ساله و تضمین اصل و سود توسط دولت، فروش اوراق و فروش اموال مازاد بانک و وزارت راه و شهرسازی، در راستای تحقق شعار دولت سیزدهم برای ساخت چهار میلیون مسکن در چهار سال صورت گیرد که اتفاقی بسیار خوب و شایسته بود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس از هیچ اقدامی در جهت تحقق هدف مسکنی دولت دریغ نخواهد کرد و امیدواریم با مصوبه افزایش سرمایه بانک مسکن، شاهد جهش سرعت تولید مسکن در کشور باشیم که قطعا همین طور است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.