Categories: ورزشی

برتری مقتدرانه آلمان مقابل دانمارک در شب صاعقه‌های مرگبار وستفالن

دیدار تیم‌های ملی فوتبال آلمان و دانمارک در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های جام ملت‌های اروپا(یورو ۲۰۲۴) از ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه در ورزشگاه زیگنال ایدونا پارک با قضاوت مایکل اولیور برگزار شد که در نهایت این دیدار با برتری ۲ بر صفر آلمان به پایان رسید.

تیم ملی آلمان میزبان این رقابت‌ها در گروه A موفق شد با کسب ۷ امتیاز به عنوان صدرنشین راهی مرحله حذفی شود و در مقابل تیم ملی دانمارک با کسب ۳ امتیاز در گروه C بعد از تیم ملی انگلیس توانست جواز حضور در این مرحله را کسب کند.

آلمان موفق شد خیلی زود در دقیقه ۴ به گل اول خود دست پیدا کند، جایی که ارسال کرنر تونی کروس با ضربه سر نیکو اشلوتربک وارد دروازه دانمارک شد اما این گل توسط VAR به دلیل خطا یوسوا کیمیش بر روی یکی از بازیکنان دانمارک مردود اعلام شد.

فشار حملات آلمان در ۱۵ دقیقه ابتدایی این دیدار بسیار بالا بود و کاسپر اشمایکل طی ۱۰ دقیقه سه بار با واکنش‌های تماشایی دروازه تیمش را نجات داد و مانع از گلزنی بازیکنان آلمان شد. از اواسط نیمه اول باران شدیدتر شد و در نهایت پس از یک رعد و برق شدید، مایکل اولیور تصمیم گرفت بازی را متوقف کند و بازیکنان را به خارج زمین بفرستد.

شدت این رعد و برق به حدی بود که آسمان شهر دورتموند به‌طور کامل روشن شد و با واکنش هواداران مواجه شد. پس از ۱۰ دقیقه بازی مجددا از سر گرفته شد و بازیکنان دو تیم پس از گرم کردن مجدد بازی را از دقیقه ۳۵ دوباره آغاز کردند.

دانمارک نیمه دوم را بهتر آغاز کرد و در همان دقایق ابتدایی موفق شد بر خلاف جریان بازی در نیمه اول دروازه آلمان را باز کند، خواکیم اندرسن مدافع دانمارک موفق شد در شلوغی محوطه جریمه آلمان روی یک رفت و برگشت با ضربه دقیق دروازه نویر را باز کند اما این گل نیز توسط VAR به دلیل افساید مردود اعلام شد.

تنها چند دقیقه بعد ارسال رائوم در محوطه جریمه به دست خواکیم اندرسن برخورد کرد و مایکل اولیور داور این دیدار بعد از بررسی صحنه توسط VAR اعلام خطای هند پنالتی به نفع آلمان کرد. کای هاورتز پشت توپ قرار گرفت و موفق شد گل اول را به نفع میزبان در دقیقه ۵۳ به ثمر برساند.

در حالی که دانمارک به دنبال گل تساوی بود این آلمان بود که موفق شد در دقیقه ۶۸ اختلافرا به گل افزایش دهد، پاس بلند نیکو اشلوتربک پشت مدافعین دانمارک به جمال موسیالا رسید و این بازیکن موفق شد برای دومین‌بار دروازه اشمایکل را باز کند.

تیم ملی آلمان موفق شد با این نتیجه جواز حضور در مرحله یک هشتم نهایی را کسب کند و باید در این مرحله منتظر برنده دیدار تیم‌های ملی اسپانیا و گرجستان باشد.

ترکیب ابتدایی تیم ملی آلمان:

نویر، رودیگر، رائوم، کیمیش، شلوتربک، آندریش، کروس، گوندوغان، سانه، موسیالا و هاورتس.

ترکیب ابتدایی تیم ملی دانمارک:

اشمایکل، کریستنسن، وسترگارد، اندرسن، مائله،‌ هویبرگ، دلانی، باه، اولسن، اریکسن و هویلوند.

فتحنایی

Recent Posts

حراج بعدی شمش طلای مرکز مبادله ایران ۱۷ تیرماه برگزار می‌شود

برگزاری سی و ششمین حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران در روز سه شنبه ۱۲…

14 ساعت ago

هیچ شکایتی از سوی نامزد‌های انتخابات دریافت نشد

سخنگوی شورای نگهبان گفت: با پیگیری‌ شورای نگهبان از نامزد‌های انتخابات، هیچ کدام اعتراضی نسبت…

19 ساعت ago

برآورد کشت پنبه در ۹۰ هزار هکتار اراضی/ کود یارانه‌ای به پنبه‌کاران تعلق گرفت

مجری طرح پنبه کشور با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود سطح کشت پنبه در سال جاری…

19 ساعت ago

افزایش ذخایر ارز و طلای کشور/ تخصیص و تامین ارز برای تولید هر سال صعودی شده است

رئیس کل بانک مرکزی گفت: یکی از اهداف ما افزایش ذخایر ارزی بانک مرکزی بوده…

19 ساعت ago

واریز بیش از ۵ هزار میلیارد ریال به خزانه دولت از محل فروش مرزی نفت‌گاز

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه گفت: با توجه به اقدام‌های انجام‌شده به‌منظور…

19 ساعت ago

تعداد ناوگان هوایی به بیش از ۲۰۰ فروند رسید/ میانگین عمر هواپیماها ۲۶ سال شد

رئیس سازمان هواپیمایی کشور اعلام کرد: تعداد ناوگان هوایی کشور به بیش از ۲۰۰ فروند…

19 ساعت ago