×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تجارت گردان | برجام دیگر جاده یک طرفه نیست

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما، آقای علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی پس از نشست دو جانبه با آقای کرنل فروتا سرپرست موقت آژانس بین المللی انرژی اتمی در سازمان انرژی اتمی افزود: این اولین سفر رسمی ایشان به عنوان سرپرست موقت آژانس بین المللی انرژی اتمی است که این را به فال نیک می‌گیریم.

وی ادامه داد: مذاکرات خوبی داشتیم و فعالیت‌ها و همکاری دو طرف را تا به امروز مرور کردیم و با توجه به حساسیت زمان و تحولاتی که بعد از خروج امریکا رخ داده، آثار منفی‌ای روی تعهدات ۱+۵ گذاشته است.

صالحی تاکید کرد: درخصوص نقش اتحادیه اروپا به عنوان پر کننده خلاء حضور نداشتن امریکا، قرار بود این اتحادیه جایگزین باشند و آن خلاء را پر کنند که متأسفانه نتوانستند آن گونه که وعده داده بودند عمل کنند و حتی بدتر از آن ما شنیدیم که سخنگوی اتحادیه اروپا گفته ما به برجام تا زمانی متعهدیم که ایران متعهد باشد، من از این پاسخ تعجب می‌کنم.

وی گفت: تعهد اروپا به چی؟ آیا تعهداتشان بر عدم پایبندی است یا تعهداتشان بر خلف وعده است؟ واقعاً اروپایی‌ها متأسفانه خوب عمل نکردند.

صالحی افزود: با توجه به حسن نیتی که ایران نشان داد و در مذاکرات برجام به نتیجه رسید، ولی متأسفانه طرف مقابل نتوانست خودش را ملزم به تعهدات بداند و از برجام خارج شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: ایران تصمیم گرفت که دیگر برجام جاده‌ای یک طرفه‌ای نیست، قرار بود این جاده، جاده‌ای دو طرفه باشد و اگر جاده‌ای یک طرفه باشد، جمهوری اسلامی ایران تصمیمات مقتضی را در زمان مناسب اتخاذ خواهد کرد.

صالحی گفت: در سه گام این اقدام انجام شده است.

وی ادامه داد: امیدواریم همان طور که در گذشته همکاری‌های وسیعی با آژانس داشتیم در زمان ایشان هم همکاری‌های گسترده‌ای داشته باشیم.

صالحی گفت: ایشان به عنوان معاون آقای آمانو تخصص بالایی دارد و آشنایی ایشان با برجام، می‌تواند درخصوص نحوه همکاری‌ها و ادامه همکاری بین ایران و آژانس بسیار کمک کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.