بررسی روش‌های تجاری‌سازی تحقیقات حوزه گل و گیاهان زینتی در وبینار تخصصی

به گزارش ایسنا، دکتر پژمان آزادی، رئیس انجمن گل و گیاهان زینتی ایران با اعلام این مطلب خاطرنشان کرد: سومین کنگره بین المللی و چهارمین کنگره ملی گل و گیاهان زینتی ایران با هدف ارتقاء دانش و ایجاد ارتباط بین متخصصان و محققان داخلی و مطرح بین المللی و معرفی پژوهش ها و دستاوردهای جدید در زمینه های مختلف علوم و تولیدات تجاری گل و گیاهان زینتی با تعیین محورهای مختلف در حوزه گل و گیاهان زینتی برگزار می‌شود.
وی تلاش برای تجاری سازی و کاربردی کردن تحقیقات مختلف در زمینه گل و گیاهان زینتی و به نوعی انتقال اطلاعات علمی از دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی به تولید کنندگان و فعالان این صنعت را از دیگر اهداف این کنگره نام برد و اظهار کرد: آخرین مهلت ارسال مقاله به دبیرخانه این کنگره ۳۰ آبان ماه جاری است.
آزادی یادآور شد: با توجه به بروز پاندمی کووید ۱۹ که خسارت سنگینی به صنعت گل و گیاهان زینتی دنیا زده، یکی از محورهای اصلی کنگره امسال بررسی و ارائه تجارب کشورهای دیگر در این زمینه به تولیدکنندگان داخلی است که در این راستا از تولیدکنندگان و صاحبنظران برجسته بین‌المللی دعوت کرده‌ایم در قالب وبینار در این زمینه سخنرانی کنند. ارائه مقاله و سخنرانی محققان برگزیده داخلی و خارجی و برگزاری پنل تخصصی ویژه با حضور تولیدکنندگان و فعالان بخش خصوصی صنعت گل و گیاه از دیگر برنامه‌های  سومین کنگره بین‌المللی و چهارمین کنگره ملی گل و گیاهان زینتی است.
رئیس انجمن گل و گیاهان زینتی ایران با ابراز تاسف از این که به دلیل پاندمی کووید ۱۹ امکان گردهمایی حضوری محققان و فعالان این حوزه وجود ندارد، اظهار داشت: استان خوزستان خصوصا دزفول از قطب‌های اصلی تولید گل و گیاهان زینتی است، به طوری که این شهرستان، تامین‌کننده عمده گل‌های شاخه بریده از قبیل نرگس، مریم و رز در کشور به شمار می‌رود.
بر اساس اعلام روابط عمومی انجمن علمی گل و گیاهان زینتی ایران، سومین کنگره بین المللی و چهارمین کنگره ملی گل و گیاهان زینتی، هشتم و نهم بهمن ماه با همکاری دانشگاه شهید چمران اهواز، انجمن علمی گل و گیاهان زینتی ایران و پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی برگزار می‌شود. 
انتهای پیام

فتحنایی

Recent Posts

آیین تجلیل از سفیران ضیافت شرکت فولاد خوزستان

آیین تجلیل از سفیران ضیافت با هدف ارج نهادن به مقام کارکنان خدمات شرکت فولاد…

4 ساعت ago

درخشش ریل ذوب آهن اصفهان در یازدهمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی

یازدهمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی، تجهیزات و خدمات وابسته هم اکنون با…

4 ساعت ago

ذوب آهن اصفهان در مسیر توسعه حمل و نقل ریلی / خودکفایی ملی در صنعت ریل افتخار ذوب آهن اصفهان

مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان، اعلام کرد که این شرکت تاکنون بیش از یک میلیون و…

4 ساعت ago

پذیرش دو خودروی جدید در بورس کالای ایران

بورس کالای ایران در دو اطلاعیه جداگانه از پذیرش دو خودرو شامل ون باری INROADS…

4 ساعت ago

ریزش ۱۰۰۰ تومانی قیمت در بازار غیررسمی/ دلار تلگرامی وارد کانال ۵۷ هزار تومان شد

نرخ دلار در کانال‌های تلگرامی با شکاف ۸۰۰ تومانی نسبت به پنجشنبه، معاملات امروز را…

4 ساعت ago

تامین ۸۰ درصد منابع مالی ساخت نیروگاه‌ها از طریق صندوق توسعه ملی/ سرمایه‌گذاران فراخوان می‌شوند

وزیر نیرو با اشاره به این که وضع قوانین جدید، سرمایه‌گذاری در صنعت نیروگاهی را…

4 ساعت ago