بررسی نقش بی بدیل صادرات در رشد اقتصادی کشور

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی شرکت تجارت گستران خوارزمی، محمدتقی صالح با اشاره به نقش صنعتگران در صادرات اظهارداشت: تمامی صنایع و تولیدکنندگان می‌توانند با ارتقاء کیفیت و استانداردهای تولیدات خود، بر گسترش صادرات اثرگذار باشند و از این طریق منافع و ارز بسیاری را برای کشور ایجاد نمایند.

وی افزود: صنایع مختلف در پویایی اقتصاد کشور، بهبود رشد اقتصادی، کاهش نرخ تورم و همچنین افزایش نرخ اشتغال نقش موثری دارند که با روی آوردن به صادرات کالا و خدمات خود می توانند این منافع را دو چندان کنند.

مدیرعامل شرکت تجارت گستران خوارزمی تصریح کرد: عمده مزیت صادرات غیرنفتی ایران به محصولات کشاورزی، دامی، صنعتی و خدماتی‌ برمی‌گردد که محل تولید آن در اقصی نقاط کشور است.وی ادامه داد: تولیدات داخلی و عرضه آن در بازار رقابت جهانی یکی از عوامل استقلال کشورها و مهمترین علت توسعه و رشد آن کشور به شمار می آید.محمدتقی صالح خاطرنشان کرد: نقش صادرات در این بین به اندازه‌ای مهم است که بسیاری، صادرات را تنها مسیر موفق به توسعه اقتصادی یک کشور در بازار جهانی می‌دانند.

وی ضمن تاکید به اهمیت توسعه اقتصادی برای کشور، بیان داشت: نباید فراموش کنیم مهمترین مسئله برای هر کشوری چون ایران دستیابی به توسعه اقتصادی و برخورداری از نظام اقتصادی و تولیدگرا و صادرات‌محور است. مدیرعامل شرکت تجارت گستران خوارزمی صادرات را عامل ثبات اقتصادی دانست و گفت: تمام کشورهای پیشرفته دنیا بخش قابل توجهی از تولید ناخالص ملی خود را صادر می کنند.وی خاطرنشان ساخت: یکی از محور های توسعه آنها تولید کالای با کیفیت و ایجاد زیر ساخت های صادراتی خوب است که در ایران نیز بسیار مورد توجه است.
محمدتقی صالح با اشاره به نقش موثر صادرات در امنیت اقتصادی، اظهارداشت: امنیت اقتصادی، امنیت کشور را نیز به ارمغان می آورد. اگر یک کشوری بتواند صادرات محصولات تجاری خود را به کشور های همسایه بیشتر کند، اگر از لحاظ امنیتی دچار مشکل شود، طبیعتاً امنیت غذایی و تامین کالاهای صادراتی که به سرزمین های اطراف داشته نیز دچار تهدید می شود.

فتحنایی

Recent Posts

رایتل حامی ویژه سومین دوره نمایشگاه ایران ایتکس

سومین دوره نمایشگاه ایران ایتکس (IRAN ITEX 2024) با محوریت کسب و کارهای مبتنی بر…

5 ساعت ago

فولاد مبارکه همواره نیاز شرکت لورچ به ورق‌های خاص را برطرف کرده است

علیرضا صمدی، مدیرعامل گروه لورچ در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی تاسیسات تهران گفت:…

7 ساعت ago

نمایش بخشی از آزمایشگاه ارگونومی فولاد مبارکه برای آشنایی فعالان حوزه ایمنی در نمایشگاه بین‌المللی HSE و آتش نشانی تهران

جواد کیانی، رئیس ایمنی، بهداشت حرفه‌ای و آتش نشانی فولاد مبارکه در حاشیه نهمین نمایشگاه…

8 ساعت ago

سودآوری مطلوب و رشد صندوق‌های با درآمد ثابت تامین سرمایه تمدن در نیمسال اول ۱۴۰۳

عملکرد درخشان تأمین سرمایه تمدن در مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت، موجب جذب سرمایه‌گذاران…

8 ساعت ago

گام بلند پتروشیمی لردگان در حوزه  هوش مصنوعی و تحول دیجیتال

با هدف آشنایی هر چه بیشتر مدیران و روسای شرکت پتروشیمی لردگان با فناوری هوش…

8 ساعت ago

آیین بزرگداشت شهید سید حسن نصرالله در پازارگاد برگزار شد

آیین بزرگداشت یاد و خاطره شهید سید حسن نصرالله ، دبیرکل حزب الله لبنان و…

8 ساعت ago