برنامه بلندمدت ایران خودرو برای حضور در بازار روسیه/ صادرات هزار دستگاه آتامان

به گزارش تجارت گردان به نقل از ایکوپرس- مهدی خطیبی در نشست خبری نمایشگاه تحول صنعت خودرو با بیان این که نمایشگاه روسیه عرصه ای برای نمایش توانمندی های صنعت خودرو و قطعه سازی کشور بود، گفت: استقبال چشم‌گیر بازدیدکنندگان از محصول تارا بیانگر قابلیت و ظرفیت‌های بالای ایران خودرو در تامین نیازهای بازار روسیه است. 
وی با اشاره به مطالعات صورت گرفته برای توسعه سهم بازارهای صادراتی ایران خودرو گفت: با ارزیابی‌های صورت گرفته از بازار روسیه مشخص شد که محصول تارا با توجه به کیفیت و قیمت رقابتی می‌تواند با خودروهای مشابه در این بازار رقابت کند. 
خطیبی با اشاره به امضای تفاهم نامه با شرکت روسی برای صادرات تارا به این کشور گفت: نتایج و دستاوردهای حاصل از صادرات برای اقتصاد کشور در بلندمدت مشخص خواهد شد و بر همین اساس ایران‌خودرو برنامه بلندمدتی برای صادرات محصولات خود ترسیم کرده تا در بازه زمانی سه تا پنج ساله به تمامی اهداف خود در این بخش دست یابد. 
وی در ادامه با اشاره به نیاز بازار روسیه به خودروهای تجاری نیمه سنگین و سنگین از جمله کشنده به قرارداد صادرات هزار دستگاه آتامان ایران خودرو دیزل اشاره کرد و گفت: در این زمینه می‌توان به صادرات محور، موتور دیزل و قوای محرکه خودروهای تجاری نیز مبادرت ورزید. 
خطیبی به تشکیل کمیته مشترک برای عقد قرارداد با طرف روسی اشاره کرد و گفت: کمیته مشترکی برای پیگیری مصوبات و تصمیمات صورت گرفته و تسهیل و سرعت بخشی به اجرای توافقات صورت گرفته تشکیل شده است.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در پاسخ به سوالی درخصوص صادرات محصولات در شرایطی که بازار داخلی اشباع نشده گفت: راهبرد صادرات در سطح کلان و ملی ترسیم شده و سیاست این نیست که صادرات برای زمانی باشد که تولید بیش از نیاز بازار است. 
وی در عین حال تصریح کرد: باید برای محصولات خودروسازان در سطح جهانی بازاریابی شود و در صورتی که بازار داخلی نیاز بیش‌تری دارد، از طریق واردات تامین شود و بازار داخلی تهدیدی برای صادرات خودرو نباشد. 
وی با بیان این که طبق فرامین هشت گانه رییس جمهوری تولید افزایش قابل توجهی یافته است، گفت: باید صادرات به بازارهای هدف را مد نظر قرار دهیم.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در پاسخ به سوالی درخصوص رقابت با خودروهای چینی در بازار روسیه گفت: در سال‌های اخیر خودروسازان به سطحی از توانمندی و کیفیت رسیده‌اند که بدون اتکا به شرکای خارجی توان تولید دارند و در حال حاضر تولید محصولات داخلی با سطح داخلی‌سازی بالایی صورت می‌گیرد.
وی افزود: قیمت و کیفیت رقابتی عامل موفقیت محصولات ایرانی در بازار روسیه است که در این زمینه دو خودرو تارا و شاهین جایگزین‌های مناسبی برای خودروهای چینی در کشور روسیه خواهند بود. 
خطیبی تصریح کرد: اگر بتوانیم با قیمت و کیفیت رقابتی محصولاتمان را عرضه کنیم قطعا امکان افزایش سهم بالاتری از بازار این کشور وجود خواهد داشت. 

فتحنایی

Recent Posts

پیام تسلیت مدیرعامل شرکت مجتمع فولاد خراسان در پی شهادت رییس‌جمهوری اسلامی ایران و همراهان

مدیرعامل شرکت مجتمع فولاد خراسان در پی شهادت رییس‌جمهوری اسلامی ایران و همراهان پیام تسلیت…

7 ساعت ago

تلاش روابط عمومی برای توسعه برندینگ شرکت پتروشیمی ارومیه قابل تقدیر است

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ارومیه گفت: تلاش روابط عمومی برای توسعه برندینگ شرکت پتروشیمی ارومیه قابل…

10 ساعت ago

بورس تعطیل شد

در پی شهادت رییس جمهور محترم کشور و همراهان ایشان امروز ۱۴۰۳/۰۲/۳۱ کلیه معاملات در…

11 ساعت ago

سید ابراهیم رییسی به شهادت رسید

بر اساس اطلاعات به دست‌آمده رییس‌جمهور کشورمان به همراه هیات همراه به مقام رفیع شهادت…

12 ساعت ago

چهارمین جام پیاپی: بولدوزر پپ متوقف نمی‌شود

پپ گواردیولا چهارمین قهرمانی پیاپی و ششمین قهرمانی خود در ‏انگلیس را جشن گرفت. منچسترسیتی…

21 ساعت ago

مردم نگران نباشند/کارهایی که در سطح کشور به وسیله قوه مجریه باید انجام بگیرد، انجام می‌گیرد

رهبر معظم انقلاب اسلامی در واکنش به سانحه رخ داده برای بالگرد حامل رییس جمهور…

22 ساعت ago