برنامه ریزی برای راه اندازی شهرک صنعتی دوم در شهرستان فسا /فراهم کردن زیرساخت تولید و اشتغال ماموریت مهم سازمان صنایع کوچک وشهرک های صنعتی ایران

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، فرشاد مقیمی در سفر به استان فارس با همراهی نماینده مردم شهرستان فسا در مجلس شورای اسلامی، سرپرست سازمان نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس،مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس و مدیر کل صنعت ،معدن و تجارت استان از اراضی در نظر گرفته شده برای راه اندازی شهرک صنعتی دوم فسا بازدید و ظرفیت های موجود را بررسی کرد.

وی در این بازدید با بیان اینکه فراهم کردن زیرساخت ها برای استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی در قالب راه اندازی شهرک ها و نواحی صنعتی از مهمترین ماموریت های این سازمان است، گفت:در این زمینه بر مبنای ظرفیت های منطقه ای، مراحل امکان سنجی ایجاد شهرک های صنعتی جدید انجام می شود.

رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، از مهمترین شروط راه اندازی شهرک های صنعتی جدید را تامین زیرساخت ها نظیر آب و برق و گاز اعلام کرد و افزود: بدون تامین زیرساخت ساخت،راه اندازی شهرک ها و نواحی صنعتی امکان پذیر نیست.

مقیمی در ادامه با اشاره به ظرفیت های شهرستان فسا از آمادگی برای پیگیری ایجاد شهرک صنعتی دوم در این شهرستان خبرداد و تصریح کرد:اراضی در نظر گرفته شده برای این شهرک صنعتی که در امتداد محور فسا_شیراز قراردارد ، دارای موقعیت مناسبی است و باتوجه به ارزیابی اولیه انجام شده در جذب سرمایه گذار  در منطقه، می تواند  نوید دهنده یک شهرک صنعتی  با پتانسیل بالا برای  جذب سرمایه گذار باشد.

وی، خاطر نشان کرد: چون اراضی مربوطه متعلق به منابع طبیعی است باید تشریفات قانونی انتقال آن به شرکت شهرکهای صنعتی انجام تا مراحل بعدی انجام شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار امیدواری کرد:باتوجه به همراهی فرماندار و مسئولان شهرستان و نیز حمایت مجموعه استانداری فارس، امیدواریم اراضی در کوتاهترین زمان به شرکت شهرکهای صنعتی فارس واگذار شود تا مراحل اجرایی در اراضی به مساحت۵۵هکتار، تا پایان سال آغاز شود.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس نیز با بیان اینکه هم اکنون در شهرستان فسا، شهرک صنعتی شماره یک به مساحت ۱۰۰هکتار در امتداد مسیر فسا _داراب_بندرعباس ،با فراهم بودن زیرساخت ها آماده جذب سرمایه گذار است گفت:هم اکنون ۲۵قرارداد سرمایه گذاری در این شهرستان منعقد که از این تعداد ۱۵واحد تولیدی و صنعتی با اشتغال ۳۲۰نفر مشغول به فعالیت است.

سید مسعودعظیمی در ادامه با بیان اینکه پیگیری های ایجاد شهرک صنعتی دوم فسا در دستور کار این شرکت قرارگرفته است گفت:درحال حاضر فرآیند اخذ استعلامات از دستگاه‌های اجرایی در حال انجام است.

بازدید از طرح درحال ساخت  فولاد فسا و شرکت در جلسه بررسی مسائل ومشکلات سرمایه گذاران در شهرستان فسا از دیگر برنامه های سفر معاون وزیر صنعت معدن و تجارت و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک وشهرک های صنعتی ایران به شهرستان فسا بود .

فتحنایی

Recent Posts

سامسونگ از تبلت‌های سریGalaxy Tab S10  با قابلیت هوش مصنوعی رونمایی کرد

شرکت سامسونگ الکترونیکس امروز از تبلت‌های جدید Galaxy Tab S10 Ultra و Galaxy Tab S10+…

1 روز ago

سامسونگ از Galaxy S24 FE مجهز به هوش مصنوعی رونمایی کرد

شرکت سامسونگ الکترونیکس از تازه‌ترین گوشی مجهز به هوش مصنوعی خود تحت عنوان Galaxy S24…

1 روز ago

بازدید مدیرعامل شرکت آهن و فولاد ارفع از نمایشگاه دستاوردها و نقش اقشار مختلف در تحقق تمدن نوین اسلامی

همزمان با هفته دفاع مقدس، مهندس مجتبی مهری نژاد، مدیرعامل شرکت آهن و فولاد ارفع،…

1 روز ago

پیام مدیر عامل شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان به مناسبت هفته دفاع مقدس

هفته دفاع مقدس، یادآور حماسه آفرینی‌های ملت بزرگ ایران و تجدید میثاق با آرمان‌های بلند…

1 روز ago

اگر در مقام مسئولیت نگاه مومنانه داشته باشیم، برکات خداوند بر کار ما نازل می‌شود

میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در ادامه بازدید میدانی از مراکز خدمت‌رسانی بیمه‌ای، درمانی و…

1 روز ago