برند سازی کلید حل مشکل صنعت زیتون / ۸۰ درصد زیتون کشور فله‌ای فروخته می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، مهدی عباسی رئیس شورای ملی زیتون در گفت ‎وگو با میزان در خصوص برند سازی محصول زیتون اظهار کرد: برند سازی برای زیتون یکی از موثر‌ترین اقداماتی است که می‌تواند بازار زیتون را از هر لحاظ با رونق مواجه کند.
وی افزود: برند سازی محصولات درآمد دولت و درآمد بخش خصوصی را افزایش می‌دهد و باعث رشد اشتغال زایی در کشور می شود.
رئیس شورای ملی زیتون بیان کرد: برند سازی یکی از مهم‌ترین دلایلی است که رغبت کشاورزان را به تجارت خارجی و فعالیت در بازار‌های بین المللی افزایش می‌دهد، یعنی کشاوزان تنها از این راه می‌توانند محصولات خود را در بازار‌های جهانی به فروش برسانند.
عباسی ادامه داد: تا پیش از این زیتون ایرانی به صورت فله‌ای و بدون ثبت برند صادر و در بازار‌های جهانی عرضه می‌شد، اما هم اکنون شرایط بازار‌های جهانی به گونه ای است که امکان فروش محصولات بدون برند بسیار سخت و هزینه بر است.
وی تصریح کرد: صنعت زیتون ایران با وجود کیفیت بالا در جهان شناخته شده نیست بنابراین برند سازی تنها راهی است که می‌تواند این محصول با کیفیت را در داخل کشور و جهان مطرح کند.
رئیس شورای ملی زیتون در رابطه با مراحل برند سازی زیتون تصریح کرد: در ابتدا باید زیتون کاران را به برند سازی محصولاتشان تشویق کنیم سپس باید برند آن‌ها را ابتدا در داخل و پس از آن در جهان معرفی کنیم.
عباسی ابراز کرد: برای تبلیغ برند ایرانی در داخل، باید محصولات این برند‌ها را در فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه کنیم، همچنین فروش آن‌ها در فروشگاه‌های بین راهی در استان‌های زیتون خیز، می‌تواند به تبلیغ و فروش آن‌ها کمک شایانی کند.
وی مطرح کرد: افزایش کیفیت زیتون به دلیل افزایش نظارت‌ها و رعایت استاندارد، یکی از مهم‌ترین دستاورد‌هایی است که پس از برند سازی شامل حال صنعت زیتون کشور می‌شود.
رئیس شورای ملی زیتون خاطر نشان کرد: هم اکنون عمده افزایش قیمت زیتون ایرانی، به دلیل وجود واسطه‌ها و دلال بازی در این صنعت است که با برند سازی، این واسطه‌ها از بین می‌رود و در نتیجه قیمت تمام شده کاهش و سود زیتون کاران افزایش پیدا می‌کند.
عباسی اظهار کرد: با افزایش سود کشاورزان، رغبت آن‌ها به تولید نیز افزایش پیدا می یابد که رونق تولید زیتون را به همراه دارد و این دستاورد‌ها بدون برند سازی ممکن نیست.
وی افزود: هم اکنون که برند سازی در صنعت زیتون ایران رعایت نمی‌شود، حدود ۲۰ درصد از محصولات در قالب بسته بندی و ۸۰ صورت فله‌ای روانه بازار می‌شوند.
رئیس شورای ملی زیتون بیان کرد: برند سازی هزینه چندانی برای دولت و انجمن ملی زیتون کشور ندارد.

فتحنایی

Recent Posts

کدام بانک‌ها بیشتر وام دادند؟

براساس آمارهای بانک مرکزی، در پنج ماهه ابتدایی سال جاری بانک های ملت، ملی و…

4 ساعت ago

ورود بانک مرکزی برای تامین مالی صنعت پتروشیمی/اختصاص ۱۴ درصد ارز بیشتر به نیما در سال ۱۴۰۳

قائم‌ مقام انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت: با توجه به اهمیت صنعت پتروشیمی و…

4 ساعت ago

عمر سازه‌های فولادی ۵ برابر سازه‌های بتنی است

رئیس هیئت مدیره انجمن سازه‌های فولادی گفت: عمر ساختمان‌ها با سازه فولادی ۵ برابر سازه…

4 ساعت ago

پیام تسلیت مدیرعامل فولاد مبارکه در پی شهادت سید حسن نصراللّه

محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در پی شهادت فرمانده بزرگ مقاومت، سید حسن نصراللّه پیام…

4 ساعت ago

آغاز تامین مالی جمعی «شرکت سیسارون شیمی» از بستر سکوی آی بی کراد تأمین سرمایه تمدن

پویش تأمین مالی جمعی شرکت سیسارون شیمی با هدف تولید و فروش محصولات اسید پیروفسفات…

4 ساعت ago