×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۳۱ خرداد , ۱۴۰۳
برگزاری مجمع عمومی منتهی به سال مالی ۱۴۰۲ فولاد سنگان

مدیرعامل فولاد سنگان ضمن خیر مقدم به حاضرین، از حمایتهای سهامداران و تلاش کارکنان فولاد سنگان قدردانی نمود و گفت: در سال گذشته نیز با حمایت سهامداران محترم و کلیه ارکان شرکت دستاوردهای ارزنده ای به دست آمد که شایسته قدردانی است. امرایی با اشاره به شعار سال ۱۴۰۲ اظهار داشت: تمام تلاش ما در سال گذشته عمل به منویات مقام معظم رهبری بود و دستاوردهای ما در سال گذشته نشان از این مهم دارد.

مدیرعامل فولاد سنگان با اشاره به شهادت رئیس جمهور شهید رئیسی و هیئت همراه افزود: فولاد سنگان با تأسی از شهدای خدمت راه آن بزرگواران را در خدمت جهادی به مردم ادامه می دهد. علی امرایی با اشاره به تولید بیش از ۴ میلیون تن کنسانتره در سال گذشته ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ با چالشهایی نظیر قطع برق و گاز مواجه شدیم، از نظر روزهایی که منجر به عدم تولید شد بیش از ۲۰ درصد ظرفیت شرکت بود.

یکی دیگر از مشکلات در سال گذشته مسائل ناشی از حمل و نقل ریلی بود و امرایی با توجه به ظرفیت ناکافی زیرساخت حمل ریلی در منطقه سنگان افزود: این مشکلات باعث عدم حمل به موقع محصول و نهایتا دپوی آن در انباشتگاه های شرکت گردید و تولید شرکت را تحت شعاع قرار داد. وی گفت: شرکت برای حل بخشی از این مشکل اقدام به برنامه ریزی و گسترش ظرفیت حمل و نقل جاده ای محصول با خرید ۵۰۰ دستگاه تریلی نموده است که در نوع خود اقدام بسیار مهم و بزرگی به شمار می رود و ضمن رفع بخشی از چالش اشتغالزایی ، گسترش حوزه فعالیت شرکت را به همراه دارد، اما حل چالش منطقه مسئله ای کلان است که نیاز به حمایت و سرمایه گذاری در سطوح بالاتر کشوری دارد.

هزینه های حمل محصول از سنگان نیز از دیگر مشکلاتی بود که به آن اشاره شد و مدیرعامل فولاد سنگان با اشاره به رشد ۳۴ درصدی تولید کنسانتره نسبت به سال قبل از حاشیه ۲۹ درصدی سود خالص شرکت مطابق صورتهای مالی شرکت خبر داد و اظهار داشت: در سالهای گذشته تا امروز ، فولاد سنگان همواره روند رو به رشدی در سودآوری داشته است که با مدیریت صحیح منابع و افزایش بهره وری کل عوامل سازمانی محقق شده است. به گفته مدیرعامل فولاد سنگان، روند فعالیتها و سودآوری شرکت در طی ۴ سال اخیر تا پایان ۱۴۰۲ نشان می دهد که فولاد سنگان به عنوان یک شرکت با ارزش آفرینی مطمئن در برابر تکانه های مختلف محیطی و اقتصادی به خوبی اقدام می کند و حاشیه سود مطمئنی دارد.

امرایی گفت: این شرکت به منظور نقش آفرینی بیشتر در صنعت و خلق ارزشهای پایدار و همچنین بالفعل رساندن پتانسیلهای موجود و در راستای توسعه خود، طرحهای توسعه ای مهمی را شروع کرده است که از جمله آنها کارخانه ۲.۵ میلیون تنی کنسانتره هماتیتی به عنوان بزرگترین و مدرن ترین کارخانه کشور در نوع خود، افزایش ظرفیت ۲.۵ میلیون تنی کارخانه گندله سازی، نیروگاه برق بادی ۲۰۰ مگاواتی، پروژه انباشت مکانیزه باطله، احداث تصفیه خانه و خطوط انتقال پساب و فاضلاب تایباد به کارخانه و … می باشد . وی با اشاره به تجهیز ناوگان استخراج و حمل و نقل معدنی گفت: یکی از بزرگترین اقدامات شرکت، خرید ماشین الات و تجهیزات معدنی است که فولاد سنگان را به یک شرکت خاص تبدیل کرده است و حوزه فعالیت و مشارکت این شرکت را افزایش داده است و بدین ترتیب این ناوگان که شامل شاول و دامپتراک های بزرگ است میتواند در بخش معدن منطقه بسیار موثر باشند و به تسهیل و تسریع اقدامات کمک نماید. وی از آمادگی فولاد سنگان برای ورود به بازارهای صادراتی خبر داد و اظهار داشت، با مطالعات جامعی که انجام گرفته است و توانمندیهای شرکت، از جمله کیفیت بالای محصولات و قابلیت رقابت در بازارهای بین المللی، می توان حضور موثر و سودآوری در بازار صادرات داشته باشیم. امرایی با اشاره به نقش آفرینی مهم فولاد سنگان در حوزه مسئولیتهای اجتماعی ادامه داد: در سالهای گذشته خدمات ارزنده با سرمایه گذاری مناسب و‌حمایت سهامداران در منطقه خواف ارائه شد اما سال ۱۴۰۲ تمرکز فولاد سنگان بر توسعه زیرساخت آموزش بوده است و توانست اقدامات مهمی از جمله ساخت ۴۵ کلاس درس و عقد قرارداد ساخت ۲۲ کلاس درس جدید را به عنوان یکی از نیازهای اساسی منطقه خواف و سنگان به انجام برساند.

اکبری محمدی رئیس امور شرکتها و مجامع فولاد مبارکه نیز ضمن قدردانی از اقدامات فولاد سنگان گفت: مجموعه اقدامات فولاد سنگان رضایتبخش است و این شرکت نقش مهمی در گروه فولاد مبارکه دارد و انتظار می رود روند رو به رشد این شرکت در عرصه های مختلف با برنامه ریزی دقیق و هماهنگی و تلاش همه برای سالهای آینده نیز حفظ شود و ارتقا یابد. در ادامه جلسه حسابرسان مستقل به ارائه گزارش صورتهای مالی منتهی به ۲۹ اسفند سال ۱۴۰۲ پرداختند و حاضرین در جلسه به صورت تخصصی و فنی آنها را بررسی نمودند. در پایان جلسه نیز ارزش هر سهم فولاد سنگان به میزان ۷۵۰ ریال تعیین و از محل سود خالص شرکت میان سهامداران تقسیم گردید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.