Categories: ورزشی

برگزاری مسابقات لیگ تابع دستور ستاد مبارزه با کرونا است

 به گزارش ایرنا، یک هفته به آغاز رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران مانده است و در این زمینه شایعاتی مبنی بر تعویق مسابقات لیگ بیستم وجود دارد. در این زمینه «سهیل مهدی» رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ در واکنش به احتمال تعویق مسابقات لیگ برتر فوتبال گفت: ‌تابع دستورات ستاد مبارزه با کرونا در ورزش هستیم و هر برنامه‌ای که به ما اعلام شود انجام خواهیم داد. درباره اجرای پروتکل‌های بهداشتی، برای برگزاری مسابقات مشکلی نداریم، ورزشگاه‌ها آماده هستند و تیم‌ها هم تدارک لازم را دیده‌اند اما اجازه برگزاری مسابقات بر عهده ستاد پیشگیری از کرونا است. فصل گذشته نیز شروع مجدد مسابقات با هماهنگی این ستاد بود و رقابت‌ها را به سلامت به پایان رساندیم. 
او با بیان اینکه آماده تعامل با فدراسیون پزشکی ورزشی هستیم عنوان کرد: ساماندهی مسابقات ورزشی خیلی بهتر از چند ماه گذشته شده است ما نخستین رشته‌ای بودیم که مسابقات را در دوره شیوع کرونا برگزار کردیم و تجربه حداقلی داشتیم. اما اکنون اتفاقات خوبی در زمینه برگزاری رقابت‌ها رخ داده است و در سوی دیگر نیز از سوی فدراسیون جهانی دستورالعمل‌هایی برای ما صادر شده که موظف به انجام آن هستیم. تنها مشکلی که داریم مشکل اقتصادی است و اگر این مشکل حل شود تقریباً با فضای بین‌المللی به لحاظ رعایت و کنترل موارد فرقی نداریم. 
تحمیل هزینه به باشگاه ها به خاطر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از دیگر مسائل مورد نظر مهدی بود. وی در این باره گفت: سال گذشته به خاطر این مسائل باشگاه‌ها غافلگیر شدند اما امسال بودجه لازم را پیش‌بینی کردند. باشگاه‌ها وقتی صحبت هزینه‌ها و مبلغ قرارداد کادر فنی و بازیکن می‌شود به راحتی می‌پذیرند که قراردادها سه برابر شود و سعی می‌کنند بهترین بازیکن‌ها را داشته باشند تا در رقابت‌ها حضوری مثمرثمر داشته باشند، اما وقتی می‌پذیریم که هزینه سه برابری قرارداد یک بازیکن را بپردازیم، باید هزینه نگهداری بازیکن را هم بپردازیم. 
رییس سازمان لیگ افزود: ما به واسطه شیوع کرونا و دیر تمام شدن لیگ گذشته، خود به خود لیگ را دیر شروع می‌کنیم. این یک هفته هم که به تأخیر افتاد متصل شد به زمان بازی تیم ملی. در این ارتباط موافقان و مخالفان زیادی داشتیم و مجموعاً به این نتیجه رسیدیم که اگر یک هفته زودتر شروع کنیم، بهتر است. ما در زمستان مشکلات آلودگی هوا، پیشرفت کرونا و… را داریم. به همین خاطر سعی کردیم یک هفته زودتر شروع کنیم و اگر دوباره مسابقات را به تأخیر می‌انداختیم تیم‌ها برنامه‌ریزی آماده‌سازی‌شان تغییر می‌کرد و مشکل‌ساز بود.
وی در پایان تصریح کرد:  پیش‌بینی تعطیلی‌های احتمالی، مسابقات جام حذفی و بازی‌های تیم ملی را داشته‌ایم و امیدواریم مشکلی پیش نیاید و به موقع مسابقات را تمام کنیم. امیدواریم باشگاه‌ها هم مثل سال گذشته کمک کنند.

فتحنایی

Recent Posts

نبرد انتقامی ایران با قطر در مقدماتی جام‌جهانی/ ژاپن، عربستان و استرالیا در گروه مرگ

تیم ملی فوتبال کشورمان در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ در گروه یک این رقابت‌ها…

16 ساعت ago

مرجع رسمی انتشار آرای صندوق‌های خارج از ایران وزارت کشور است

سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد نتایج رسمی و ترکیب آرای صندوق های رای در…

16 ساعت ago

جمهوری اسلامی قوامش به حضور مردم است/ حضور مردم امری لازم و ضروری است

رهبر معظم انقلاب بیان کردند: جمهوری اسلامی قوامش به حضور مردم است و برای اثبات…

18 ساعت ago

معرفی ربات سرویس‌دهنده CLOi ال‌جی،مجهز به هوش مصنوعی برای پذیرایی و مراقبت‌های بهداشتی

تازه‌ترین ربات خودران شرکت ال‌جی، با طراحی چهار در و شش چرخ و سیستم تعلیق…

2 روز ago

حضور شرکت وثوق از هلدینگ فناوری اطلاعات بانک ملت در الکامپ ۱۴۰۳ به عنوان ارائه‌کننده خدمات معتمد مالیاتی (TSP)

بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین المللی الکامپ ۱۴۰۳ با حضور شرکت توسعه اعتماد وثوق…

2 روز ago

بانک مرکزی سفته‌بازی را کنترل کرد/ ثبات نرخ ارز با مدیریت رشد نقدینگی

کارشناس اقتصادی گفت: عملکرد بانک مرکزی، کشور را از یک ابرتورم نجات داده است.

2 روز ago