بستر شفاف سازمان ملی استاندارد برای حضور رقابتی بخش خصوصی

مهدی اسلام پناه، رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: این سازمان، راهبرد خود را در ایجاد بستر شفاف و سالم برای حضور پررنگ و رقابتی بخش خصوصی توانمند در بازارهای هدف می‌داند تا فعالان اقتصادی و بازرگانان بتوانند سهم عمده‌ای از بازارهای هدف از جمله بازارهای بزرگ مقیاس اوراسیا و بریکس را کسب کنند.

وی افزود: باید با توانمندسازی و تقویت نظام آزمایشگاهی از این ریل گذاری مناسب در جهت رشد اقتصادی و اقتصاد استاندارد کشور گام برداریم.

وی با اشاره به اقبال بخش خصوصی به سرمایه گذاری در صنعت بازرسی و آزمایشگاهی، گفت: جهت دهی مرکز ملی تأیید صلاحیت ایران برای رشد و توسعه مضاعف این صنعت، باید به سمت ادغام و مجموعه شدن با هدف بزرگ شدن و کیفیت بخشی اعتبار نهادهای ارزیابی انطباق باشد تا سرمایه‌گذاران دارای اهلیت و توانمند بتوانند در بازارهای بزرگ خدمات خود را عرضه کرده و صنعت را برای ورود به بازارهای فرا بورس و بورس آماده سازند.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، با بیان این که برای جهانی شدن اقتصاد نباید دهکده‌ای و بخشی رفتار کرد، ادامه داد: باید با تغییر رفتار در حکمرانی صنعت و جلب سرمایه‌گذار، دروازه‌های ورودی و خروجی کشور از جمله دو استان هرمزگان و خوزستان و سایر استان‌های با ظرفیت بالا را تقویت و تجهیز کرد.

دبیر شورای عالی استاندارد با بیان این که پیوند استاندارد به نمایندگی از دولت با بخش خصوصی به قله مطلوب رسیده است، افزود: خط سبز سرمایه‌گذاری برای اتاق ایران تعریف خواهد شد تا با تسهیلگری و تسریع در حکمرانی نظام استاندارد کشور، سرمایه‌گذار بتواند در مناطق مرزی و درگاه‌های ورودی تجاری کشور سرمایه‌گذاری کند.

اسلام‌پناه افتتاح ۲۱۳ نهاد ارزیابی انطباق در سراسر کشور را، گام مهمی در جهت رشد اقتصاد کشور دانست و با اشاره به افزایش رشد ۵۸ درصدی اعطا در دامنه و نهاد این صنعت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل گفت: این حجم از سرمایه گذاری را بیانگر اعتماد بخش خصوصی دانست که باید آن را رشد، تثبیت و تقویت کرد. / مهر

فتحنایی

Recent Posts

نفت ستاره خلیج فارس نشان عالی روابط عمومی را از معاون رئیس جمهور دریافت کرد

نشان عالی چهارمین دوره جشنواره روابط عمومی و مسئولیت های اجتماعی توسط معاون اجرایی رئیس…

4 ساعت ago

حضور فعال و پر رنگ ”شرکت نفت سپاهان“ در ”سومین نمایشگاه فناوری‌های نوین صنعت نفت، گاز و پتروشیمی اصفهان“

اصفهان، ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - به گزارش روابط عمومی شرکت نفت سپاهان، مراسم آغاز به…

4 ساعت ago

فروش مواد مخدر در فضای مجازی/۳ متهم دستگیر شدند

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری سه نفر از…

5 ساعت ago

شاهد اتفاقات مبارکی در صندوق سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه هستیم/ لزوم پیاده‌سازی مدل کارگزاری در صندوق خطرپذیر فولاد مبارکه

معاون برنامه‌ریزی و توانمندسازی ایمیدرو در بازدید از صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه گفت: اتفاقاتی…

5 ساعت ago

اعطای جایزه ملی مدیریت ابرپروژه ایران به شرکت فولاد مبارکه

در دوازدهمین دوره جایزه ملی مدیریت پروژه ایران،‌ در بخش ابرپروژه‌ها از شرکت فولاد مبارکه…

5 ساعت ago

پیگیری ویژه موضوعات راهبردی سازمان تأمین اجتماعی

دکتر مصطفی سالاری در اولین هفته پس از استقرار در جایگاه سرپرستی سازمان تامین اجتماعی،…

5 ساعت ago