×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
بندر چابهار؛ تمرکز تخلیه و بارگیری غلات در بندر امام(ره) را کاهش می‌دهد/ آغاز عملیات ساخت سیلوی ۱۵۰ هزار تنی در بندر چابهار

تجارت گردان | بندر چابهار؛ تمرکز تخلیه و بارگیری غلات در بندر امام(ره) را کاهش می‌دهد/ آغاز عملیات ساخت سیلوی ۱۵۰ هزار تنی در بندر چابهار

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد با بیان اینکه بندر چابهار به واسطه اعمال تخفیف‌های گسترده در تعرفه‌های بندری شاهد رشد ۵۰ درصدی فعالیت‌ها نسبت به یک‌سال اخیر بوده است، اظهارداشت: یکی از اقدامات مهم در جهت توسعه بندر چابهار افزایش ظرفیت انبار و نگهداری کالا‌های فله است.

 وی افزود: به تازگی عملیات ساخت سیلوی ۱۵۰ هزار تنی در  بندر چابهار آغاز شده که در کنار توسعه و بهسازی انبار‌های موجود توان انبار در بندر چابهار را به صورت چشمگیری افزایش می‌دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: با همکاری سایر دستگاه‌ها به دنبال فراهم کردن سازوکاری هستیم که طی آن انبار‌های پیرامونی بندر چابهار در جهت نگهداری محمولات فله مورد بهره برداری قرار گیرد.
راستاد اقدام‌های حمایتی سازمان بنادر را  در راستای توسعه ظرفیت‌های بندر چابهار برای جذب هرچه بیشتر کالا‌های اساسی دانست و گفت: با توسعه ظرفیت‌های بندر چابهار تمرکز تخلیه و بارگیری غلات از بندر امام خمینی (ره) برداشته می‌شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در پاسخ به این پرسش که در جهت جلوگیری از آسیب‌های احتمالی تحریم به امنیت و ایمنی دریانوردی و دریانوردان ایرانی چه اقداماتی انجام شده است، تصریح کرد: سازمان بنادر و دریانوردی خود را مسئول پیگیری مسائل مربط به دریانوردان می‌داند و در این مسیر تلاش های زیادی کرده است.

وی با اعلام اینکه در دیدار اخیر با دبیرکل سازمان جهانی دریانوردی نگرانی‌ها در رابطه با اثر منفی تحریم بر ایمنی دریانوری و حقوق دریانوردان را گوشزد کردیم، اظهار کرد: طی این دیدار محدود شدن ارتباطات دریانوردان ایرانی با خانواده هایشان به علت فشار تحریم‌ها بر بخش‌های مخابراتی دریایی را اطلاع دادیم و خواستیم که IMO بر مبنای مسائل انسانی پیگیر رفع این مشکل باشد. این مساله مورد تأیید دبیرکل قرار گرفت و مقرر شد این سازمان در جهت رفع این مشکل پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، راستاد  تأکید کرد: به طورکلی جنبه‌های صنفی و رعایت حقوق دریانوردان یکی از اولویت‌هایی است که بازرسان کنترل و بازرسی فنی و ایمنی سازمان بنادر و دریانوردی بر روی آن‌ها تمرکز جدی دارند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.