×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۹ تیر , ۱۴۰۳
بنیاد شهید از خانواده شهدای هفتم تیر تجلیل کرد

به گزارش خبرنگار حوزه ایثار و شهادت ایرنا از سالن شهید رسول زاده بنیاد شهید و امور ایثارگران ، سعید اوحدی روز دوشنبه در مراسم تجلیل از خانواده شهدای هفتم تیر و نشست علمی بررسی ابعاد حقوقی حقوق بشر آمریکایی که با حضور تشکل های شاهد و ایثارگر برگزار شد، اظهار کرد: در این ماه باید شهدای واقعه هفتم تیر ، شهدای حملات شیمیایی سردشت ، شهدای هواپیمای ایرباس ایران و شهادت جمع کثیری از شهروندان در اقدامات ضد بشری آمریکا و صدام و منافقان علیه مردم کشورمان را گرامی بداریم.

وی افزود: درباره محکومیت جنایات آمریکایی ها علیه مردم ایران ، اقداماتی از سوی جمهوری اسلامی انجام شده اما شاید بعلت نقص قوانین بین المللی حقوقی نتایج خوبی درباره محکومیت جوامع و مجامع ببن المللی علیه امریکا دریافت نگردیده است .

وی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت هایی که در حوزه های حقوقی داریم باید کار محکومیت آمریکا و مواضع به حق جمهوری اسلامی درباره جنایات صدام در جنگ تحمیلی را پیگیری کرد.  خصوصا گزارش خاویر پرز دکوئیار دبیرکل وقت سازمان ملل که گفت صدام متجاوز و شروع کننده جنگ علیه ایران بوده است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهارکرد: مستندهایی که از سوی معاون فرهنگی بنیاد شهید در این نشست علمی حقوقی بیان می شود به وزارت خارجه و مجامع حقوقی ارائه گردد تا از این ظرفیت در دفاع از حقوق بشر  هم استفاده شود.

اوحدی گفت: طی ۴۲ سال بعد از انقلاب فراز و نشیب های زیادی داشتیم اگر امروز تاکید می شود که مراسم های بزرگداشت شهدای شیمیایی و هفتم تیر و … انجام شود این است که باید این‌ مسائل مطرح و پیگیری های حقوقی آن تا رسیدن به نتیجه دنبال شود .

وی با اشاره به اینکه باید فرهنگ و آداب و رسوم دفاع مقدس توسط ما به نسل های آینده و جوان برسد تا همه بدانند از چه گردنه های سختی عبور کردیم ، افزود : ۷۲ تن از مقامات کشور در واقعه هفتم تیر با حقوق بشر آمریکایی مظلومانه به شهادت رسیدند که ابعاد حقوقی  این جنایت باید برای جوانان و نسل های بعدی روشن شود .

اوحدی ادامه داد : سال ۶۰ سخت ترین سال طی دوره انقلاب تا امروز بوده است و بیانیه گام دوم انقلاب که  توسط مقام معظم  رهبری بیان شد و ایشان فرمودند چهل سال اول انقلاب را نقد و در گام دوم انقلاب با استفاده از نقاط قوت آن به ایده آل های انقلاب و ارمان های امام خمینی و انقلاب اسلامی دست پیدا کنیم .

رییس بنیاد شهید گفت : مگر ما می توانیم مکتب شهید سلیمانی را تبیین کنیم بدون اینکه بگوئیم در دهه شصت و جنگ بر مردم ایران چه گذشت،  بهترین یاران امام در تیرماه به شهادت رسیدند بسیاری در جنایات آمریکایی ها در تیر ماه دهه شصت به شهادت رسیدند، این باید تبیین شود برای جوانان کشورمان .

اوحدی افزود: این انقلاب به برکت خون شهدا با رهبری حکیمانه امام و همت مردم در برابر تهاجم کشورهای ستمگر  جهان علیه ایران پیروز شد امروز هم با رهبری حکیمانه مقام رهبری در اوج افتخار در جهان هستیم.  

اگر عدالت در جوامع  برقرار نباشد جامعه ای به سعادت نخواهند رسید

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا یوسفعلی شکری نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت : در فرهنگ دینی ما حقوق متقابل است حق بدون تکلیف در دین اسلام تعریف نمی شود ، فقط دولت بر گردن مردم حق ندارد مردم هم بر گردن دولت حقی دارند .

وی افزود : میان مردم و دولت حقوقی موجود است و اگر قرار است جامعه جهانی ساخته شود نمی شود عده ای در این جامعه گردن کشی کنند و حقوق مردم تضییع شود.

شکری با اشاره به جملات گهربار حضرت امیر درباره عدالت گفت: اگر عدالت در جوامع برقرار نباشد جامعه ای به سعادت نخواهند  رسید. 

مواضع ناحق آمریکایی ها محکوم است 

علی اصغر  ایزدی معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید نیز در این همایش علمی حقوقی با یادی از شهید دکتر بهشتی ، شهدای مظلوم هفتم تیر و شهدای انقلاب اسلامی ضمن  محکوم کردن مواضع ناحق آمریکایی ها در قرن گذشته  در جامعه بین الملل و همچنین در سال های قبل و بعد از انقلاب  علیه جمهوری اسلامی گفت: اقدامات حقوقی جمهوری اسلامی در تمامی عرصه ها برای محکوم کردن آمریکا انجام شده است و نتایج روشنی نیز تا کنون گرفته شده است .

وی افزود: تا احقاق حق و حقوق جامعه ایرانی و ایثارگران و محکومیت کامل جنایات آمریکا و همراهانش اقدامات قانونی نمایندگان حقوقی کشورمان تداوم خواهد داشت.

ایزدی درباره شهید بهشتی و یارانش گفت: باید در جامعه بیشتر به موضوع مظلومیت ایت الله بهشتی بعنوان سیدالشهدا انقلاب و یارانش پرداخته شود و  رسانه ها از مظلومیت چند باره وی گزارش و فیلم و مقالات برای روشن شدن اذهان و محکومیت عاملان جنایات آمریکایی تهیه کنند . 

شاهد رفتار ستمگرانه آمریکا بوده ایم 

عادل مهری مدیر کل دفتر دانش پژوهان تشکل های شاهد و ایثارگر گفت: شاهد رفتار ستمگرانه آمریکا در روزهای اخیر و همچنین طی سال های گذشته بوده ایم ، مرکز دانش پژوهان هم تصمیم‌ گرفت همراه با نمایندگان حقوقی تشکل های شاهد و ایثارگر این نشست را در راستای شناسایی ابعاد حقوقی آن با نام بررسی ابعاد حقوقی حقوق بشر آمریکایی برگزار کند.

در بخشرعلمی این همایش اساتید دانشگاه نمایندگان بنیاد در استان ها و نمایندگان حقوقی تشکل ها بصورت ویدیو کنفرانس مواضع خود را بیان کردند . 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.