×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۱۳ مرداد , ۱۴۰۳
بهره‌گیری از ظرفیت‌های صادراتی شهرستان مراغه با ایجاد پایانه صادراتی

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، فرشاد مقیمی در سفر به استان آذربایجان شرقی در دیدار با فعالان اقتصادی و صنعتگران شهرستان های مراغه و عجب شیر، افزود: موضوع ایجاد منطقه ویژه اقتصادی مراغه در ابتدا به صورت توسعه شهرک دنبال می‌شود، اگر زمینه توسعه شهرک فراهم نشد در قالب یک شهرک صنعتی پیگیری می‌شود تا برای مردم منطقه منفعت خوبی داشته باشد.

وی اضافه کرد: منطقه ویژه اقتصادی سهند باید هر چه سریع‌تر پیگیری و راه‌اندازی شده و برای پایانه صادراتی محصولات کشاورزی هم در داخل این منطقه یک محدوده در نظر گرفته شود.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، ادامه داد: برندسازی خشکبار مراغه در سطح ملی پیگیری شود تا ظرفیت‌های کشاورزی منطقه را تحت تاثیر قرار دهد.

مقیمی تصریح کرد: مطالبات سرمایه‌گذاران و صنعتگران در بازه زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت پیگیری می‌شود.

وی، خاطرنشان کرد: فعالیت پهنه صنعتی شهرستان مراغه را با صدور پروانه تاسیس و بهره برداری شهرک صنعتی غیردولتی می‌توان پیگیری کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: موضوع تامین زیرساخت ها و پوشش آنتن‌دهی از استان پیگیری می شود و در صورت نیاز این موارد از مرکز پیگیری خواهد شد.

مقیمی گفت: اراضی شهرک صنعتی شماره ۲ در صورت امکان به شهرک صنعتی شماره یک متصل شده و تکلیف زمین‌ها و سوله‌های خالی هم با همکاری بانک‌ها مشخص شود. برای نمونه با مدیرعامل بانک صنعت و معدن صحبت کردم و اراضی در تملک آنها در شهرک صنعتی مراغه به زودی در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.