×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۹ مهر , ۱۴۰۳
بهره‌‌گیری از فناوری‌های نوین و سیستم‌های راداری به منظور افزایش ایمنی در معادن مس

به گزارش تجارت گردان به نقل از مس‌پرس، دکتر حسن مدرس خیابانی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه افزایش سطح ایمنی در معادن و صنایع معدنی نیازمند سرمایه‌گذاری است، اظهار کرد: بی‌شک بخشی از فرسودگی‌هایی که موجب کاهش راندمان و بهره‌وری در معادن و صنایع معدنی شده است و بعضا مدیران به آن کمتر توجه می‌کنند، می‌تواند زمینه‌ساز آسیب‌ها و حوادثی از جنس رخداد تلخ و ناگوار معدن زغال سنگ طبس باشد.

وی افزود: مطمئنا اتفاقاتی که در این معدن افتاد جدای از تلخی و ناراحتی آن، یک هشدار و تلنگر به همه فعالین حوزه معدن است، تا بیشتر به فکر فرو بروند و مباحث ایمنی، سلامت و حفظ جان کارگران عزیز را مدنظر قرار دهند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با بیان اینکه معدن زغال سنگ طبس از جمله معادن زیرزمینی است اما معادن مس روباز هستند، گفت: درعین حال خطر ریزش دیواره‌های معدن مس وجود دارد، لذا ما در تلاش هستیم با بهره‌گیری از تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین و حتی سیستم‌های راداری که سستی دیواره‌های معدن را نشان می‌دهد، بهره ببریم.

وی خاطرنشان کرد: همه تلاش ما این است که در همه معادن مس که از جمله بزرگترین معادن کشور به شمار می‌روند، همه جوانب ایمنی، الزامات استانداردی و زیست محیطی را رعایت کنیم تا انشاالله خطری متوجه کارگران شرکت ملی صنایع مس ایران نباشد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.