×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
به‌روزرسانی اطلاعات ۹ هزار زن سرپرست خانوار/توضیح درباره اشتغال زنان زندانی دارای رای باز و بهبودیافته در مراکز کوثر

«مریم اردبیلی» مشاور امور بانوان شهرداری تهران در گفت‌وگو با ایلنا در پاسخ به این سوال که با توجه به تصویب طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در شورای شهر تهران، تاکنون چه میزان از این طرح در شهرداری تهران اجرایی شده است، گفت: طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار کار روزانه ما است. قاعدتا ما منتظر یک طرح از شورا نبودیم که این کار را شروع کنیم. در دروه‌های گذشته مدیریتی نیز این طرح وجود داشته و صرفا در دوره‌ای با فروز و فرودهایی همراه بوده است.

وی ادامه داد: ما در این دوره مدیریت شهری تلاش کردیم تمام آن بسته‌هایی که برای حمایت از زنان سرپرست خانوار بوده است اعم از مشاوره، مددکاری، آموزش، توانمندسازی، اشتغال‌زایی و اقداماتی که درخصوص فرزندان آن‌ها انجام می‌دهیم را دوباره احیا کنیم.

مشاور امور بانوان شهرداری تهران با اشاره به سامانه زنان سرپرست خانوار گفت: ما سامانه زنان سرپرست خانوار را به روزرسانی کرده‌ایم. در سامانه زنان سرپرست خانوار اطلاعات ۱۵ هزار مورد وجود داشت که با به روزرسانی که تا امروز انجام شده است ۹ هزار نفر از این موارد به طور کامل بررسی و اطلاعات آن‌ها به روزرسانی شده است یعنی شرایط این افراد را کاملا مجددا بررسی کرده‌ایم. برخی از این زنان از این سامانه خارج و عده جدیدی هم به این سامانه اضافه می‌شوند.

اردبیلی با بیان اینکه رسیدگی به وضعیت زنان سرپرست خانوار کار روزانه ما است، خاطرنشان کرد: دوستان در شورای شهر تلاش کردند با این طرح این اقدامات را جامع‌تر کرده و ظرفیت‌ها را برای ما بیشتر کنند. اولین کارگروه این طرح جامع نیز در همین ماه با حضور اعضای شورای شهر تشکیل خواهد شد و امیدواریم به ما کمک کنند تا بتوانیم این کار را توسعه دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که بیشترین زنان سرپرست خانوار در کدام مناطق شهری تحت پوشش شهرداری تهران هستند، گفت: ما در همه مناطق‌مان زنان سرپرست خانوار را داریم که تحت پوشش شهرداری هستند شاید به نظر برسد در مناطق نیمه پایینی شهر بیشتری این افراد نیازمند حمایت باشند اما در واقع اینگونه نیست و ما در مناطقی مانند منطقه ۵ تعداد بسیاری از زنان سرپرست خانوار را تحت پوشش داریم.

مشاور امور بانوان شهرداری تهران تصریح کرد: ما در همه مناطق وضعیت زنان سرپرست خانوار را تحت رصد داریم. همچنین کوثرهای ما در همه مناطق شهری توزیع شده‌اند البته در مناطق جنوبی شهر تمرکز بیشتری دارند. در حال حاضر ۸۲ کوثر داریم که درخصوص توامندسازی زنان سرپرست خانوار فعالیت می‌کنند که ۱۵۰۰ زن سرپرست خانوار در این کوثرها شاغل بوده و مشغول فعالیت هستند.

اردبیلی درباره ایجاد اشتغال برای زنان زندانی دارای رای باز و زنان بهبودیافته از اعتیاد در مراکز کوثر گفت: زنان زندانی رای باز و زنان بهبودیافته از اعتیاد نیز پس از درمان در کوثرها با شرایط ویژه‌ای مشغول فعالیت می‌شوند چراکه محیط کوثرها محیطی است که زنان سرپرست خانوار مشغول فعالیت هستند و بنابراین باید مراقب باشیم که این محیط به جرائم آلوده نشود و مشکلاتی در آن ایجاد نشود از همین رو با دقت خاص‌تر و فیلترهای بیشتر تعدادی از این افراد که شامل زندان زندانی رای باز و زنان بهبودیافته از اعتیاد هستند در کوثرها مشغول فعالیت هستند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.