به دنبال راه‌اندازی دبیرخانه دائمی نمایشگاه الکامپ هستیم

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط‌عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، یکشنبه، ۱۰ خردادماه، نشست خبری سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با حضور علی حکیم جوادی، رئیس سازمان نصر کشور و رئیس هیئت‌مدیره سازمان نصر تهران، رضا حیدری، دبیر نمایشگاه الکامپ، مهرداد ذوالفقاریان، دبیر سازمان نصر تهران و اصحاب رسانه در سالن خلیج‌فارس برگزار شد.

حکیم جوادی با تاکید اهمیت راه‌اندازی دبیرخانه دائمی نمایشگاه الکامپ گفت: «برپایی نمایشگاه الکامپ تخصصی شده است و در نظر داریم که تا برپایی نمایشگاه دیگر، دبیرخانه دائمی راه‌اندازی کنیم. بحث فناوری یکی از مباحث مهم در دنیا وکشور ما است. امروزه فناوری در همه حوزه‌ها وجود دارد و در زندگی روزمره ما اثرگذار است. ما سعی کردیم در نمایشگاه الکامپ بخش‌های مرتبط با فناوری اطلاعات را درهر حوزه و صنعت به طور جدا داشته باشیم».

او در ادامه افزود: «امروزه بخش عمده‌ای از صنعت بیمه در زمینه فناوری است. امسال به طور جداگانه الکامپ اینشورنس را با همکاری بیمه مرکزی برپا کردیم. برای سال آینده در بخش سلامت‌ دیجیتال غرفه خواهیم داشت. همچنین برای حضور بخش صنعت نیز در الکامپ باید برنامه‌ریزی کنیم».

حکیم جوادی در ادامه این نشست گفت: «امروز ما در صنعت مالی در نمایشگاه الکامپ، بانک‌ها را جدی و فعال دیدیم. در بخش اپراتورهای موبایل نیز شرکت‌ها فعال هستند و امیدواریم بخش‌های عمومی و رفاهی بیشتری در سنوات آینده الکامپ داشته باشیم. یکی از سیاست‌های این دوره الکامپ این بود که توجه بیشتر به محتوا داشته باشیم. امسال بحث غرفه‌سازی خیلی کامل‌تر از دوره‌های قبل دیده شده است. نشست‌ها و تاکزها بیشتر از دوره‌های قبل بوده است. امروز ما در الکامپ ۲۷ شاهد توسعه محتوایی نمایشگاه تا غرفه‌داری هستیم».

رئیس سازمان نصر کشور در خصوص اینکه بیشتر استفاده کنندگان از خدمات ارائه شده در نمایشگاه بخش دولتی هستند یا خصوصی افزود: «اقتصاد ما اقتصاد دولتی است با اینکه تکنولوژی به صورتی است که زند‌گی همه افراد را تحت تاثیر قرار داده است اما فکر می‌کنم هنوز بیشترین بهره‌بردار ازشرکت‌های خصوصی، بخش دولتی جامعه است».

رضا حیدری، دبیر بیست و هفتمین نمایشگاه الکامپ نیز با اشاره با برگزاری بخش‌های مختلف نمایشگاه افرود: «تمام تلاش سازمان نظام صنفی این بود که در شرایط خاص کشور که متاسفانه مواجه با شهادت رئیس جمهور و برگزاری زود هنگام انتخابات ریاست جمهوری بود، بیست و هفتمین دوره نمایشگاه را برگزار کنیم و اگر برگزار نمی‌شد ما الکامپ را در ۱۴۰۳ نداشتیم. بنابراین سعی کردیم در این شرایط به لحاظ محتوایی از نمایشگاه چیزی کم نشود بلکه شاهد افزایش فعالیت‌های محتوایی و نشست‌های تخصصی در اکثر غرفه‌ها باشیم».

او افزود: «علاوه بر بخش‌های متنوعی که سال‌های گذشته در الکامپ حضور داشتند، امسال با دو بخش جدید الکام کامرس و الکام اینشورنس، تلاش مضاعفی برای افزایش محتوای نمایشگاه بیست و هفتم صورت گرفته است. علاوه بر حضور شرکت‌های مهم و اصلی بازار آی سی تی در هفده سالن نمایشگاه، در بخش‌های جانبی و مهم الکامپ مانند «الکام‌استارز»، «الکام‌پیچ»، «تینواستارز»، «توان‌تک»، «الکام‌تاکز» فعالیت‌های متنوعی ارائه شده است».

دبیر الکامپ با بیان اینکه در این دوره از نمایشگاه از تعداد استارتاپ‌ها کاسته نشده است گفت: «فعالیت استارتاپ‌ها فرق کرده است. در دوره‌های قبل کانترهایی برای استارتاپ‌ها داشتیم و شاهد حضور استارتاپ‌های بسیار بودیم اما الان تعداد زیادی از استارتاپ‌ها تبدیل به شرکت شده‌اند. در این دوره ۵۰ استارتاپ حضور دارند. در بخش تینواستارز نیز حدود ۲۴ تیم دانش آموزی حضور دارند».

اوهمچنین در خصوص بازدید هیئت‌های خارجی از نمایشگاه گفت: «در این دوره از نمایشگاه ۵۰ شرکت خارجی وجود دارند. تعدادی شرکت خارجی به صورت نمایندگی حضور دارند. علاوه بر حضور شرکت‌ها،۵۰ هیئت تجاری با حمایت معاونت علمی به ایران سفر کردند و در قالب نشست‌های B2B در حال رایزنی با شرکت‌های ایرانی هستند. نمایشگاه نباید غرفه فروشی باشد بلکه مهم رویدادهای نمایشگاه است. برگزاری نمایشگاه الکامپ امسال به صورت دو میدانی انجام شده است. الکامپ هر دوره نسبت به دوره‌های قبلی رشد کرده است اگر یاری و همفکری اعضا نبوده است این رشد را نخواهیم داشت».

ذوالفقاریان، دبیر نصر تهران نیز در این نشست افزود: «شعار نمایشگاه امسال همه با هم برای اقتصاد دیجیتال است. رشد اقتصاد دیجیتال در کشورها، نشان‌دهنده توسعه کشور است. در چند سال اخیر فناوری اطلاعات نقش پررنگی پیدا کرده است. تلاش ما در سازمان نظام صنفی تهران این است که با توسعه بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات به زندگی بهتر برای مردم ایران کمک کنیم».

فتحنایی

Recent Posts

حضور شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین در نمایشگاه بین المللی تبریز متافو

نمایشگاه بین المللی تخصصی صنایع فولاد، متالوژی، ریخته گری، آهنگری معادن فلزی، ماشین آلات و…

6 ساعت ago

مدیر جدید درمان بیمه سینا معرفی شد

مراسم معارفه مدیر جدید بیمه‌های درمان با حضور جمعی از معاونین و مدیران ارشد بیمه…

7 ساعت ago

پیام مدیر عامل بیمه آسیا به مناسبت روز تکریم بازنشستگان

مدیرعامل بیمه آسیا با اشاره به اهمیت ارج نهادن به بازنشستگان، آنان را گنجینه‌های زندگی…

7 ساعت ago

بازسازی موفقیت آمیز دیاراتور های ۲ و ۶ نیروگاه مرکزی ذوب آهن اصفهان

دیاراتور های ۲ و ۶ نیروگاه مرکزی که در تامین آب نیروگاه حرارتی، تولید برق…

8 ساعت ago

مبارزه با پولشویی نیازمند تقویت آموزش و فرهنگ پیشگیری است

عضو هیات مدیره در نخستین نشست کمیته پولشویی گفت: مبارزه با پولشویی نیازمند تقویت آموزش،…

8 ساعت ago