۲۷ اردیبهشت ماه، روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی، فرصتی مغتنم برای ارج نهادن به خدمات ارزشمند دست اندرکاران این حوزه و و مجالی مناسب برای قدردانی هر چه تمام تر از تلاش های کارگزاران و تلاشگران عرصه روابط عمومی است. امروزه نقش روابط عمومی ها در ترغیب شهروندان به اتخاذ رویکردها و رفتارهای اجتماعی، اقناع افکار عمومی، جلب مشارکت مردم و نهایتا توفیق سازمان ها برای دستیابی به اهداف و برنامه های راهبردی بر کسی پوشیده نیست. روابط عمومی ها جزو منابع اصلی تغییر، تحول، توسعه و تعالی سازمانها به شمار می روند و پویایی و تحرک از ویژگی های بارز آنها به شمار می رود. همچنین روابط عمومی ها در جهان پیچیده و پر از تلاطم امروزی، نقش های موثری در زمینه مدیریت بحران که عمدتا از طریق نفوذ در افکار عمومی و تعامل موثر با رسانه های جمعی انجام می پذیرد، ایفا می کنندکه به ویژه در سازمان های پیشرو و تخصصی همچون سازمان امور مالیاتی کشور، این نقش بسیار برجسته و بی بدیل می نماید. لذا این رکن مهم و حیاتی سازمانی، جایگاه مهم و کلیدی در سازمان ها و نظام اداری کشور دارد که البته، تجهیز هر چه بیشتر روابط عمومی ها به دانش روز این حوزه، حرکت به سمت روابط عمومی الکترونیک و بهره گیری موثر از فناوری های نوین ارتباطی و اطلاعاتی، قدر و منزلت این جایگاه را رفیع تر می سازد.
همه این ویژگیهای منحصر به فرد، به روابط عمومی، ماهیتی برجسته داده که با اجرای شیوه های نوین ارتباطی، فرهنگی و اطلاع رسانی، ارتباط موثر با افکار عمومی ایجاد نموده و پیشرفت و توسعه سازمان را به همراه می آورد. اینجانب ضمن تبریک روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی به تمامی دست اندرکاران پرتلاش عرصه روابط عمومی، از تلاشهای مستمر و خدمات بیدریغ کارگزاران و کارشناسان این عرصه قدردانی می نمایم.