Categories: بورس

بورس تهران منفی بسته شد

به گزارش تجارت گردان به نقل از ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات پنجمین و آخرین روز هفته (چهارشنبه یازدهم فروردین ماه ۱۴۰۰)، شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۲۲۵۲ واحدی معادل ۰.۶۶ درصد به رقم ۳۳۷ هزار و ۶۴ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۱۹۳ واحدی معادل ۰.۰۴ درصد، عدد ۴۴۲ هزار و ۶۴۵ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۱۲۶ واحدی به رقم ۲۸۸ هزار و ۳۸۶ واحد رسید.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۰۲۳۷ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۸۱۸ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۸۳۸۵ واحد کاهش به رقم ۹۵۴ هزار و ۷۱۹ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۰۳۹۳ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۵۹۲ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فملی، فولاد، شستا، تاپیکو، شپنا، فارس و خودرو با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی برکت، فاراک، سپ و غبشهر، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

با پایان فعالیت بازار سرمایه در چهارمین روز کاری سال، معامله‌گران بورس ۳ میلیارد و ۹۲۷  میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۷۰ هزار و ۲۵۰ نوبت معامله و به ارزش ۳۸ هزار و ۴۶۲ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد فاراک(ماشین‌ سازی‌ اراک) با ۱۷.۴۳ درصد رشد و پس از آن، نمادهای زکوثر، خزامیا، غبشهر، چکاپا و غالبر بود. همچنین نماد معاملاتی خگستر(گسترش‌سرمایه‌گذاری‌ایران‌خودرو) با ۱.۹۸ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای وساخت، وسینا، خودرو، سفارس، حکشتی و فجر قرار گرفتند.

پُرتراکنش‌های بازار امروز

روند معاملات امروز بازار سرمایه نشان می‌دهد که نمادهای معاملاتی برکت، شستا، اپال، شتران، پتایر، خزامیا، شپنا و بکام به عنوان پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار معرفی شده‌اند.

بیشترین عرضه و تقاضا 

بر اساس این گزارش، نمادهای معاملاتی پارند، کمند، تاصیکوح و فاراک با بیشترین تقاضا مواجه شدند و در مقابل نیز نمادهای سنیر، خساپا، خزر و غدام، بیشترین حجم عرضه را داشتند.

فتحنایی

Recent Posts

پیام تسلیت مدیرعامل فولاد سنگان به مناسبت شهادت دبیرکل حزب الله لبنان

علی امرایی مدیرعامل فولاد سنگان، با صدور پیامی شهادت دبیرکل حزب الله لبنان را تسلیت…

12 ساعت ago

پنج روز عزای عمومی در ایران اسلامی اعلام شد

رهبر معظم انقلاب و دولت جمهوری اسلامی ایران در پی شهادت سید حسن نصرالله دبیر…

14 ساعت ago

مدیرعامل پتروشیمی ایلام شهادت سید حسن نصرالله را تسلیت گفت

مدیرعامل پتروشیمی ایلام، با صدور پیامی شهادت دبیرکل حزب الله لبنان را تسلیت گفت.

16 ساعت ago

پیام تبریک دکتر کفایتمند مدیرعامل شرکت پتروشیمی فارابی به مناسبت روز ملی ایمنی و آتش نشانی

دکتر کفایتمند مدیرعامل شرکت پتروشیمی فارابی در پیامی این روز را به همه آتش نشانان…

17 ساعت ago

مدیر عامل‌ پتروشیمی ایلام، روز آتش نشانی و ایمنی را تبریک گفت

داود جعفری‌فر؛ مدیر عامل شرکت پتروشیمی ایلام با صدور پیامی هفتم مهرماه روز آتش‌نشانی و…

17 ساعت ago

مدیرعامل پتروشیمی شهید تندگویان، روز آتش نشانی و ایمنی را تبریک گفت

مدیرعامل پتروشیمی شهید تندگویان به مناسبت روز ایمنی و آتش نشانی پیام تبریکی به شرح…

17 ساعت ago