به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، دکتر غلامرضا سلیمانی که در جمع کارکنان روابط عمومی سخن گفت با اعلام این مطلب افزود: قابلیت ها، ظرفیت ها و حتی ماموریت سازمان ها در غیاب یک روابط عمومی کارآمد از چشم مخاطبان و ذینفعان پنهان خواهد ماند.
رئیس کل بیمه مرکزی از شناسایی جامعه هدف و استفاده از ابزار متناسب ارتباطی به عنوان نیازهای اصلی همگانی سازی صنعت بیمه یاد کرد و گفت: نگاه نوآورانه و بیان هنرمندانه می تواند فنی ترین، پیچیده ترین و تخصصی ترین مفاهیم را برای تمامی آحاد جامعه قابل درک کند.
وی با قدردانی از مجموعه روابط عمومی بیمه مرکزی و ابراز خرسندی از روند رو به رشد آن نسبت به ضرورت برقراری ارتباطات گسترده درون سازمانی تاکید کرد و گفت: انتقال پیام شفاف بدنه سازمان به مسئولان رده بالا یک حرکت موثر ارتباطی است که باید توسط روابط عمومی ها ساماندهی و تقویت شود.
رئیس شورای عالی بیمه ضمن تاکید بر استقلال روابط عمومی ها در سطح صنعت بیمه از لزوم تعامل روابط عمومی های این صنعت با یکدیگر سخن گفت و افزود: هم افزایی و بهره گیری از ظرفیت های روابط عمومی بخش های مختلف بیمه ای و نهادهای مرتبط در امر فرهنگ سازی و ایجاد شبکههای ارتباطی به تسریع در امر همگانی شدن این صنعت کمک خواهد کرد.
دکتر سلیمانی در همین راستا تصریح کرد: اطلاع رسانی گسترده و یکپارچه می تواند علاوه بر معرفی بهتر فعالیت های صنعت بیمه از صرف هزینههای موازی نیز بکاهد.
فضای مجازی را بیشتر دریابید
رئیس کل بیمه مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تاکید بر ضرورت بازدیدهای میدانی در عرصه ارتباطات درون و برون سازمانی از سوی روابط عمومی ها اظهار داشت: حضور در همایش ها و نشست های بیمهای از ماموریت های ذاتی روابط عمومی ها به شمار میرود اما نباید از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی غفلت کرد.
وی تصریح کرد: با توجه به گستردگی و قدرت نفوذ فضای مجازی در افکار عمومی باید برای حضور موثرتر در این فضا برنامهریزی دقیق و تلاش گسترده ای صورت گیرد.
دکتر سلیمانی افزود تکرار هدفمند پیام های بیمه ای می تواند در ذهن مخاطبان تاثیر قابل تاملی بر جای بگذارد و به اصطلاح در ذهن آنان نهادینه شود.
رئیس کل بیمه مرکزی ضمن تشریح آخرین تصمیمات و مساعدت های صنعت بیمه در خصوص قربانیان و آسیبدیدگان کرونا نسبت به ضرورت اطلاع رسانی در این حوزه تاکید کرد و گفت: در شرایط فاصلهگذاری اجتماعی میتوان با راهاندازی نمایشگاههای مجازی و همایشهای دیجیتالی، خلاء موجود اطلاع رسانی، تبلیغات و مناسبت ها را به خوبی پر کرد.
خداحافظی با بیمه نامه های کاغذی
رئیس شورای عالی بیمه در بخش دیگری از سخنان خود با برشمردن برخی از ظرفیت های فضای مجازی نسبت به ضرورت تسریع در تکمیل ساختار های دیجیتال در صنعت بیمه اشاره کرد و گفت: صنعت بیمه باید پا به پای تکنولوژی حرکت کند وگرنه برای دستیابی به افق چشم انداز توسعه ای دچار مشکل خواهد شد که خوشبختانه در این بحث رده نخست را در بین تمامی سازمان های اقتصادی در اختیار داریم.
دکتر سلیمانی در همین راستا از ابلاغ بخشنامه مهمی مبنی بر حذف بیمه نامه های فیزیکی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: به زودی بیمه نامه های فیزیکی کنار می روند و تمامی بیمه نامه ها در بستر دیجیتال، طراحی و عرضه خواهند شد.
وی با تقدیر از برنامه ریزی گسترده روابط عمومی و همچنین تلاش های صورت گرفته در سامانه سنهاب ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک فرهنگ بیمه دیجیتالی و زیرساختهای آن به طور کامل در سطح جامعه نهادینه شود.
روابط عمومی با قدرت در چارچوب آرمانهای صنعت بیمه حرکت می کند
رئیس کل بیمه مرکزی در پایان این نشست صمیمانه از ارتقای سطح روابط عمومی به عنوان یک دستاورد بزرگ یاد کرد و گفت: خوشبختانه فعالیت های روابط عمومی بیمه مرکزی در عرصههای گوناگون ارتباطات و تعاملات سازمانی در میان نهادهای دیگر اقتصادی، درخشان و قابل تامل است.
وی با تقدیر از مصطفی زندی مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی ابراز امیدواری کرد که این حرکت در چارچوب سند توسعه و اسناد بالادستی صنعت بیمه همچنان پر شتاب، ادامه یابد.
گفتنی است در پایان این نشست دکتر سلیمانی با اهدای لوح تقدیر از مجموعه روابط عمومی بیمه مرکزی قدردانی کرد.