«بیرو» نماینده نسلی است که بدون پول و پارتی قهرمان می‌شود

به گزارش خبرنگار ایرنا، نشست خبری فیلم بیرو با حضور عوامل این فیلم در محل کاخ جشنواره برگزار شد.

مجید برزگر، تهیه‌کننده این فیلم، در پاسخ به این سوال که چطور از سینمای تجربی و مستقل به سمت ساخت فیلمی چون بیرو رفت، گفت: مجید برزگر تهیه‌کننده فیلم «بیرو» گفت: در این مدت شرایط ساخت فیلم‌های مستقل دیگر به آخر راه خودش رسیده است. امسال فیلم دیگری به نام «علت مرگ نامعلوم» هم داشتم که متاسفانه در جشنواره فیلم فجر حضور ندارد. «بیرو» از این نظر که سفارشی نبود، برای من قابل توجه بود. البته من مدتی بعد از تکمیل طرح به فیلم بپوستم.

مرتضی علی عباس میرزایی، کارگردان فیلم بیرو، نیز گفت: راجع به سینمای مستقل همه امیدواریم این سینما دیده شود. به نظر من بیرو یک فیلم مستقل است.

عباس میرزایی در ادامه با بیان این که در ساخت بیرو آزادی عمل داشته، اظهار داشت: شما با فیلمی مواجه هستید که در سینمای حرفه ای خودمان چنین فرمی را نمی بینید. من می خواستم راجع به قهرمان دیگری فیلم بسازم. بیرانوند گزینه مناسبی است. از نسل حاضر است. با پول و پارتی به این موقعیت نرسیده است.

حسین بیرانوند بازیگر نقش دروازه‌بان تیم ملی ایران در فیلم بیرو نیز با اشاره به این که قبلا تجربه بازیگری نداشته، گفت: من و بیرانوند از یک ایل هستیم ولی فامیل نزدیک نیستیم. خودم دروازه بانی می‌کردم. در خرم آباد من را دیدند و تست بازیگری گرفتند و برای بازی در این فیلم انتخاب شدم.

کارگردان بیرو در پاسخ به این سوال که چرا حضور علیرضا بیرانوند در این فیلم کم بود، توضیح داد: علیرضا می تواند بازیگر خوبی باشد. حضورش توانست به مخاطبان انگیزه بدهد. خواستم به عنوان یادگاری در یک سکانس باشد. نسل من با کارتون فوتبالیست‌ها خاطرات زیادی دارند. خواستم دوربین به داخل زمین برود و بخش فوتبال فانتزی باشد. 

عباس میرزایی در ادامه گفت: یک جاهایی از فیلم دخل و تصرف کردم. ولی همین که جای لنز و دوربین را تعریف می‌کنید، در واقعیت دست برده‌اید. 
این فیلمساز در بخش دیگری از اظهاراتش در این باره که فیلم بیرو چقدر بر زندگینامه بیرانوند منطبق بود، گفت: علیرضا بیرانوند فیلم را دید و دوست داشت. قرار بود اگر دوستش نداشت فیلم پخش نشود. 

زمانی که فیلمنامه نوشته شده بود، روزبه پیروز (طراح فیلم) دلایلی داشت که مرا متقاعد کرد تا در این پروژه همراه شوم. این را بگویم که تغییرات جزیی در داستان برای قصه‌گویی فیلم ایجاد شد. همچنین مخاطب اصلی فیلم نوجوان‌ها هستند. در واقع «بیرو» درباره «شدن» و «امید» است.

خواهش می‌کنم سالن استاندارد سینما بسازند

وی در ادامه با انتقاد از برگزاری جشنواره در برج میلاد گفت: شما در دره فیلم را دیدید. نمی دانم چرا خبرنگاران عاشق برج میلاد هستند. در ۹ سالن صدا را چک کردم. به عنوان یک فیلمساز خواهش می‌کنم سالن استاندارد سینما بسازند. از این که فیلمم در سالن میلاد پخش شود، لذت نمی‌برم. 

روزبه پیروز، طراح پروژه بیرو، در این نشست مطبوعاتی درباره فلسفه ساخت این فیلم گفت: هدف این بود داستان جوانی ایرانی گفته شود که با امید بر موانع غلبه کرده و دز مقابله با رونالدو پیروز شده است. خواستیم به جوان هایمان امید دهیم و بگوییم اگر آرزویی داشته باشند با تلاش امکان پذیر است. 

صحرا اسداللهی، از بازیگران بیرو نیز در اظهاراتی گفت: من عاشق بازی کردن کاراکتر مادر هستم. امیدوارم تلاش هایم دیده شود. مادر اقای بیرانوند سن زیادی ندارند.

فیلم سینمایی بیرو که به اصطلاح افتتاحیه جشنواره نیز محسوب می شود، سومین فیلم سینمایی مرتضی علی عباس میرزایی و به تهیه کنندگی مجید برزگر روایتی از زندگی علیرضا بیرانوند دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران از دوران کودکی تا ورود به فوتبال حرفه‌ای و عضویت در تیم ملی فوتبال ایران است. 
 

فتحنایی

Recent Posts

گام بزرگ اسپانیا در راه قهرمانی؛ رویای قهرمانی آلمان در خانه بر باد رفت

تیم فوتبال اسپانیا با پیروزی برابر آلمان به نیمه‌نهایی جام ملت‌های ۲۰۲۴ اروپا صعود کرد.

5 ساعت ago

حسین گروسی: مناطق آزاد ظرفیت تبدیل به هاب گردشگری را دارند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: مناطق آزاد با داشتن ظرفیت عظیم در حوزه گردشگری…

17 ساعت ago

دیدار مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان با مقامات قضایی در هفته قوه قضائیه

به مناسبت هفته قوه قضائیه، دکتر عباس معظمی، مدیرعامل محترم شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان، در…

18 ساعت ago

تکمیل پروژه کنسانتره سنگان تا پایان سال ۱۴۰۳

مدیرعامل «شرکت مجتمع فولاد خراسان» در مجمع عمومی سالانه این شرکت، کاهش چشم‌گیر توقفات، اصلاح…

18 ساعت ago

قدردانی سهامداران عمده از عملکرد درخشان مدیریت و کارکنان شرکت مجتمع فولاد خراسان در سالِ مالی منتهی به اسفند ۱۴۰۲

مجمع عمومی سالانه شرکت مجتمع فولاد خراسان با نماد بورسی «فخاس»، با تصویب تقسیم سود…

18 ساعت ago

فولاد هرمزگان به عنوان واحد صنعتی نمونه مورد تقدیر قرار گرفت

طی مراسم روز صنعت و معدن که به منظور تجلیل از صنعتگران و معدنکاران نمونه…

18 ساعت ago