×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۲۱ مهر , ۱۴۰۳
بیش از ۳ هزار کودک کار تحت پوشش بهزیستی/رد مرز هزار و ۱۰۰ کودک اتباع به همراه خانواده

 به گزارش تجارت گردان به نقل از مهر، محمد نصیری، مدیرکل بهزیستی استان تهران در رابطه با عملکرد شهرداری تهران در حوزه ساماندهی آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: اگر بخواهیم عبارتی درباره عملکرد شهرداری به کار ببریم، بهترین عبارت را مقام معظم رهبری فرمودند. ایشان در جلساتی که در حوزه آسیب‌های اجتماعی برگزار شد، فرمودند: «کار روتین دستگاه‌ها را کنار بگذارید. ما در مقابله با آسیب اجتماعی، کار فوق‌العاده می‌خواهیم». کار شهرداری تهران در این یک‌سالی که تقریباً از این فرآیند می‌گذرد مصداق صحبت مقام معظم رهبری، کار فوق‌العاده بوده است به خصوص در دو موضوع معتاد متجاهر و کودک کار این مساله محقق شد.

وی افزود: در خصوص ساماندهی کودکان کار نیازی به توضیح نیست، تنها کافی است از شهروندان سوال شود که به خاطر دارید در گذشته در سر چهارراه‌ها چه وضعیتی بوده و در حال حاضر چه وضعیتی برقرار است؟ در خصوص ساماندهی معتادین متجاهر نیز تنها کافی است شهروندان در مناطقی چون شوش، هرندی و… حضور یابند و شرایط این مناطق را با گذشته مقایسه کنند.

نصیری با تاکید بر اینکه نکته اصلی در بحث عملکرد شهرداری تهران در خصوص ساماندهی آسیب‌های اجتماعی این است که شهرداری بعضاً کم‌وکاستی دستگاه‌ها را پوشش می‌دهد، گفت: جنس شهرداری مطالبه‌گری نیست بلکه حمایت‌گری است و با حمایت از دستگاه‌ها این امر را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: امید دارم در موضوعات دیگر آسیب‌های اجتماعی نیز ورود کنیم و همان کاری که در حوزه کودک کار و معتاد متجاهر انجام شده را در خصوص این موضوعات نیز انجام دهیم.

مدیرکل بهزیستی استان تهران در خصوص آمار کودکان کاری که تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند، بیان داشت: تا به امروز ۳ هزار و ۱۹۲ کودک جذب سازمان بهزیستی شده و ساماندهی شدند.

وی در رابطه با مراکز سازمان بهزیستی در خصوص نگهداری از کودکان مطرح کرد: در این مدت ۷۰۰ کودک بدون سرپرست مؤثر را در مراکز نگهداری شبانه‌روزی ساماندهی کرده‌ایم. آن دسته از کودکانی که خانواده داشتند اما دچار مخاطره بودند را نیز به مراکز روزانه ارجاع دادیم.

نصیری در پایان خاطرنشان کرد: حدود هزار و ۱۰۰ کودک اتباع نیز به همراه خانواده رد مرز شدند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.