×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳
بیش از ۷۴ میلیون محصول پتروشیمی در سال ۱۴۰۲ در کشور تولید شد

 به گزارش تجارت گردان به نقل از نیپنا؛ بیژن چگنی امروز (جمعه، ۲۱ اردیبهشت) در نشست تخصصی بررسی تحقق راهبرد جهش تولید در صنعت پتروشیمی که در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی برگزار شد، بیان کرد: جهش تولید باید در صنعت پتروشیمی محقق شود تا شاهد افزایش تولید در صنایع پایین‌دست، صادرات و ارزآوری در کشور باشیم.

وی با اشاره به ۷۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تن محصول پتروشیمی که در سال ۱۴۰۲ در کشور تولید شد، افزود: ظرفیت نصب‌شده فعال در صنعت پتروشیمی در سال گذشته ۷۹درصد از کل ظرفیت این صنعت بوده است، درحالی‌که ظرفیت فعال این صنعت در سال ۱۴۰۰، ۷۰درصد و در سال ۱۴۰۱، ۷۶درصد بوده است.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی به برنامه‌ریزی‌های این شرکت برای فعال‌شدن همه ظرفیت نصب‌شده صنعت پتروشیمی اشاره کرد و ادامه داد: کمبود خوراک، بروز اشکالات تعمیراتی، اشکالات فرایندی، بالابودن موجودی، یوتیلیتی، طولانی‌شدن تعمیرات اساسی، اقتصادی و کمبود مواد شیمیایی و قطعات یدکی از دلایل کاهش تولید در سه سال اخیر بوده است.

چگنی تأکید کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی برنامه اساسی برای رفع هرچه بیشتر سه عامل مهم کمبود خوراک، بروز اشکالات تعمیراتی و اشکالات فرایندی در مقدار تولید این صنعت داشته، اما از سایر فاکتورها نیز غافل نشده است.

وی با بیان اینکه به‌دنبال کاهش قیمت‌های جهانی محصولات پتروشیمی، تولیدنکردن راهکار مناسبی نیست، تصریح کرد: باید هدف‌گذاری‌های لازم انجام شود تا محصولی که با خوراک ارزان تولید می‌شود به‌سمت تکمیل زنجیره ارزش حرکت کند.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: ۲۰ شرکت پتروشیمی ۲۰۸ مگاوات برق از شبکه برق دریافت می‌کردند که بیشتر این شرکت‌ها به‌سمت سرمایه‌گذاری برای خرید نیروگاه‌های گازی و تأمین مستقل آن حرکت کرده‌اند.

بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با شعار «صنعت نفت، جهش تولید، بهینه‌سازی فناورانه» از روز چهارشنبه (۱۹ اردیبهشت‌) به‌مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران دایر است.

بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در این رویداد بزرگ نفتی در بخش‌های مختلف ازجمله شرکت‌های بالادست نفت و گاز، اکتشاف و تولید، سازندگان داخلی، صنایع میان‌دستی و پایین‌دستی گاز، پالایش و پتروشیمی و شرکت‌های دانش‌بنیان، پارک‌های فناوری، دانشگاه‌ها، استارتاپ‌ها و دیگر شرکت‌های مرتبط با صنعت نفت حضور دارند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.