به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی بیمه تعاون، این شرکت بر اساس «قانون تأسیس مؤسسات بیمه غیر دولتی» و «قانون تأسیس بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و بیمه گری» و تأیید شورای عالی بیمه و تصویب مجمع عمومی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ۲۰ تیرماه ۱۳۹۲ موفق به اخذ پروانه فعالیت خود شد.
از ۱۱ خرداد ۱۳۹۶، یونس مظلومی که سابقه فعالیت در بیمه های آسیا و دانا و مدیرعاملی بیمه های سایان و رازی را در کارنامه خود داشت، سکاندار بیمه تعاون شد.
در مسیر تعالی…
در نخستین سال مدیریت مظلومی، زمینه ارتقای سطح توانگری مالی بیمه تعاون از سطح ۲ به سطح یک انجام شد و بیمه مرکزی در راستای اجرای ماده ۶ آیین نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی موسسات بیمه (شماره ۶۹) و براساس صورتهای مالی مصوب این ارتقاء را تأیید کرد.
سیاست های ارتقاء ساختار بیمه تعاون و نیز توجه مدیران این شرکت به جلب حداکثری رضایت مشتریان سبب شد تا بیمه تعاون به عنوان نخستین شرکت بیمه ای استانداردهایISO 10002 و ISO 10004 که به موضوع پاسخگویی و رسیدگی به شکایات مشتریان و پایش و سنجش رضایتمندی مشتریان می پردازد را اخذ کند.
بیمه تعاون در ادامه موفق به اخذ استاندارهای ایزو ۳۱۰۰۰ در زمینه مدیریت ریسک؛ ایزو ۹۰۰۱ در زمینه مدیریت کیفیت، از موسسه توفنورد اتریش و برگزیده دریافت جایزه بین الملی (supporter of customer welfare) از کشور آلمان و گواهی تعهد تعالی سازمانی از هجدهمین دوره جایزه ملی تعالی سازمانی نیز شده که در راستای مسئولیت اجتماعی شرکتی، تجربیات خود در زمینه کسب این استانداردها را نیز به سایر شرکت ها همچون گروه خودروسازی سایپا انتقال داد.
همچنین این شرکت با توجه به هدف دستیابی به مقاصد بزرگ تر و عدم نگاه صرف به داخل کشور، در مجامع و کمیسیون هایی نظیر «کمیسیون بانک و بیمه اتاق مشترک ایران و عراق»؛ «اتحادیه بینالمللی تعاون (ICA)» و «کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی (ICC)» حضور داشته و همواره با اعتماد اعضاء به عنوان رئیس و عضو هیأت مدیره فعالیت کرده است.
حامی علم و هنر، پیشرو در خلاقیت و نوآوری
بیمه تعاون همچنین در راستای مسئولیت اجتماعی خود فعالیت هایی چون حمایت از کنفرانس های علمی و هنری مانند «ماراتون برنامه نویسی تلفن همراه کشور»، «کنفرانس ملی مهندسی مالی و بیم سنجی»، «سمینار ملی مدیریت بحران و بازسازی پس از سانحه»، «همایش روز ملی صنعت و معدن»، «همایش سالانه بیمه و توسعه» و «جشن انجمن منتقدان خانه تئاتر»؛ ارائه بیمه های خدمت رسان، ترغیب کننده و مانع زدایانه ای همچون «ارائه بیمه رایگان به یکصدهزار قالیباف»، «ارائه خدمت بیمه ازدواج برای اولین بار در کشور»، «بیمه کیفیت کالای ایرانی به منظور حمایت از تولید کننده و مصرف کننده و افزایش اطمینان به خرید محصول تولید داخل»، «بیمه توقف کسب و کار ناشی از پاندمی و اپیدمی به عنوان تنها ارائه کننده در سطح قاره آسیا» داشته است.
https://tejaratgardan.ir/?p=134045