به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی شرکت بیمه سامان، احمد رضا ضرابیه در سخنرانی در پنل های جانبی سیویکمین همایش ملی و دوازدهمین همایش بینالمللی بیمه و توسعه تصریح کرد که نظام بانکی و بیمه ای کشور در حوزه فناوری اطلاعات پیشرفت قابل توجهی دارد و صنعت بیمه نیز علاوه بر استفاده معمول از فناوری اطلاعات در حوزه ارزیابی خسارت آنلاین و یا چت بات، به حوزه مدیریت دانش نیز ورود کرده است.
وی افزود: پیش از این، اطلاعات مرتبط با صدور بیمه نامه، ارزیابی و پرداخت خسارت با شیوه های سنتی منتقل می شد، اما اکنون هوش مصنوعی به این موضوع ورود کرده و در نتیجه میزان جست و جو کردن و پرس و جو در این باره به حداقل می رسد.
مدیرعامل شرکت بیمه سامان، در ادامه به موضوع افزایش هزینه های درمان، ناتوانی برخی افراد در تامین حق بیمه درمان و سخت تر شدن فرایند پرداخت هزینه های بیمارستانی توسط شرکت های بیمه ای پرداخت و افزود: باید میزان مراجعه بیمه شدگان به مراکز درمانی و پزشکان به شکل منطقی کنترل شود.
به گفته وی، نظام ارجاع و پزشک خانواده، می توانند به درستی مراجعات غیرضروری به پزشکان متخصص، مراکز درمانی و آزمایش های غیر الزامی را کنترل کنند.
ضرابیه تصریح کرد:وقت آن رسیده که چولگی سه ضلعی اقتصاد سلامت شامل شرکت بیمه، مرکز درمانی و بیمه شده، از سمت مراکز خدمات درمانی کاهش یافته و از این طریق، ضمن کاهش هزینه های غیر ضرور، رضایت مشتریان نیز افزایش یابد.
مدیرعامل شرکت بیمه سامان، با اشاره به این که شرکت بیمه می تواند بیمه شده را به سمت روش درست درمان هدایت کند، اظهار کرد: با ابزار فناوری و هوش مصنوعی، می توان این مسیر را ایجاد کرد.
وی، با بیان اینکه هوش مصنوعی می تواند به شفاف سازی اطلاعات بیمه شدگان به ویژه درحوزه درمان کمک بسیاری کند، افزود: با این اقدام، نه تنها کیفیت خدمات رسانی به مشتریان افزایش می یابد، بلکه محاسبات هزینه ای نیز دقت و سرعت بهتری خواهند داشت.
مدیرعامل شرکت بیمه سامان همچنین با بیان این که هدف نهایی صنعت بیمه، جلب رضایت مشتریان است، گفت: به این منظور، ابتدا باید رضایت را درون سازمان ایجاد کرد، به گونه ای که نیروی انسانی شرکت های بیمه و نیز شبکه فروش باید راضی باشند.
وی، افزود: شرکت های بیمه باید بستر لازم برای فعالیت سریع و دقیق ۱۰۰هزار نماینده را فراهم کنند تا آنها نیز بتوانند خدمتی موثر را به مشتریان ارائه کنند.
ضرابیه ادامه داد: وظیفه بیمه گران این است که شبکه فروش را چنان گسترش بدهند تا مشتری بتواند با سرعت و کیفیت به آن دسترسی لازم را داشته باشد که این نیز از طریق ابزار فناوری و هوش مصنوعی قابل انجام است.
https://tejaratgardan.ir/?p=326156